Mua alkaa jo hävettää nää vaihdevuodet
Must on tullut kauhee kukkahattutäti ja sanon epäkohdista. Ennen oon pitänyt usein suuni kiinni.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei vaivaa kuin nää kuukausia kestävät teurasvuodot. Helteellä tena housuvaipat ja yöside. Olen aivan loppu
Voi sua. Tsemppiä sulle. Mutta kaik loppuu aikanaan, haudassa sit... mutta kyllä se siitä. Näillä helteillä muutenkin pitäis olla ilman pöksyjä mekon alla. Ja muutenkin naisten pitäis olla aina kun tulee himaan ilman pöksyjä,nukkua alsti jne. Tekee hyvää sukuelinterveydelle. ns. tuulettuu, toisin kuin monilla naisilla tpana hautoa alapäätään kaikenmoisilla pikkuhousunsuojilla, sitten on ongelmaa. Käyttävät suojia vaikka ei tarvetta kuten vähäinen loppuvuoto olisi. Ikäänkuin vakio kapistus housuun aamulla.
Hyvää kesää Sinulle!
Puuvillaiset alushousut ei kyllä haudo yhtään mitään eikä ihmisen tarvitse hillua alasti muuten kuin peseytyessä. Ihan hölynpölyä joku tuulettaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa, olipas kauheaa, käsittämätöntä, ennen kuulumatonta ja kertakaikkisen pöyristyttävää, vaihdevuodet ja kaikki, mitäs sanot syövästä ?
Ei tämä ole mikään vertailuketju maailman vakavimmasta asiasta. Mutta ei se poista sitä et vaihtarit tekee ihan pösilöksi.
Poistaisin kyllä syövät maailmasta jos voisin. 3 läheistä menetin taudille vuoden sisään, tiedän miten kamala tauti on.
Vaihdevuodet on kumma "tauti", toisilla menee oireiden kanssa järki, toiset eivät edes huomaa mitään, onkohan genetiikan kanssa mitään tekemistä tai onko se vain entten tentten, toiselle tulee ja toisille ei. Ei mikään naurunaihe kuitenkaan, se voi vaikuttaa ankarasti myös korvien väliin ja joku luulee pölhöksi, mutta on kausia ja kausia, eikös ne lopu sentään joskus mutta luin, että voi kestää aina 70-kymppiseksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa, olipas kauheaa, käsittämätöntä, ennen kuulumatonta ja kertakaikkisen pöyristyttävää, vaihdevuodet ja kaikki, mitäs sanot syövästä ?
Ei tämä ole mikään vertailuketju maailman vakavimmasta asiasta. Mutta ei se poista sitä et vaihtarit tekee ihan pösilöksi.
Poistaisin kyllä syövät maailmasta jos voisin. 3 läheistä menetin taudille vuoden sisään, tiedän miten kamala tauti on.
Vaihdevuodet on kumma "tauti", toisilla menee oireiden kanssa järki, toiset eivät edes huomaa mitään, onkohan genetiikan kanssa mitään tekemistä tai onko se vain entten tentten, toiselle tulee ja toisille ei. Ei mikään naurunaihe kuitenkaan, se voi vaikuttaa ankarasti myös korvien väliin ja joku luulee pölhöksi, mutta on kausia ja kausia, eikös ne lopu sentään joskus mutta luin, että voi kestää aina
Monet saa masennusdiagnoosin ja tippuvat työkyvyttömäksi. Kyseessä.on kuitenkin vaihdevuodet.
Itselläni oli pahat pms oireet ja nyt samat oireet koko ajan. Tuli otettua lopputili ja koko elämä sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet on kumma "tauti", toisilla menee oireiden kanssa järki, toiset eivät edes huomaa mitään, onkohan genetiikan kanssa mitään tekemistä tai onko se vain entten tentten, toiselle tulee ja toisille ei. Ei mikään naurunaihe kuitenkaan, se voi vaikuttaa ankarasti myös korvien väliin ja joku luulee pölhöksi, mutta on kausia ja kausia, eikös ne lopu s
Pahat PMS-oireet ennakoivat hankalia vaihdevuosia. Itselläni erittäin runsaat (kauheat) kuukautiset, järjen vievät PMS-oireet ja nyt jokseenkin kenkkumaiset vaihdevuodet, mies ei ymmärrä, ei ota tosissaan, että kyllä tällainen ongelma on ihan oikeasti olemassa. Kiukuttaa, väsyttää, uuvuttaa, paha olo, pissattaa jatkuvasti, kirvelee, ketuttaa, on jatkuva nälkä, turvottaa, päätä särkee, yöpaita litimärkä, sekavuutta, haluttomuutta, kaikki tökkii, ihan järkyttävää, toivottavasti ei sentään kestä 70-kymppiseksi. Joskus on niinkin pahoja päiviä, että pitää oikein funtsia, että mitä kaikkea tärkeää oli tiedossa ja siirtää jos oikein paha päivä tulee, silloin vain istun ja annan pahan olon tulla ja saatan kyllä itkeäkin. On tosiaan kumma "tauti" vaikka täysin luonnollinen naiseus.
Mulla on jo kuukautiset loppu ja tuo ekan sivun kommentin, että on kuin läskipuku päällä, todellakin tunnistan! Olen saman painoinen, n. 50kg, kuin ennen vaihdevuosia, mutta jostain syystä keskivartalolle kertyy rarvaa, tisdit suurenee. Ja aina syönyt vähän, kun ei maistu. Liikun samoin kuin ennen. Ennen mulla oli tiimalasikroppa, nyt siinä vyötäröllä on rasvaa! Jotenkin oudosti vaan vartalon muoto muuttuu vaikkei paino. Joo todellakin tarkistelen painoa n. Kerran viikossa, vaikea näet uskoa ettei oo kilot lisääntyneet. En tykkää tästä kropasta, jossa myös nivelet jäykät , eikä mitkään entiset vastteet vyötäröltä istu nätisti enää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jo kuukautiset loppu ja tuo ekan sivun kommentin, että on kuin läskipuku päällä, todellakin tunnistan! Olen saman painoinen, n. 50kg, kuin ennen vaihdevuosia, mutta jostain syystä keskivartalolle kertyy rarvaa, tisdit suurenee. Ja aina syönyt vähän, kun ei maistu. Liikun samoin kuin ennen. Ennen mulla oli tiimalasikroppa, nyt siinä vyötäröllä on rasvaa! Jotenkin oudosti vaan vartalon muoto muuttuu vaikkei paino. Joo todellakin tarkistelen painoa n. Kerran viikossa, vaikea näet uskoa ettei oo kilot lisääntyneet. En tykkää tästä kropasta, jossa myös nivelet jäykät , eikä mitkään entiset vastteet vyötäröltä istu nätisti enää.
Bingo. Olen myös seurannut vartaloni kehittymistä. Olen aina ollut timmissä kunnossa, vähän vaihdellut, välillä muutama kilo ylimääräistä, mutta ei kuitenkaan ylipainoa. Nyt peilistä katsoo valahtanut look, eli olen jotenkin kutistunut ja rintojen ja navan väli on kadonnut, eli vartalo alkaa aikalailla rintojen kohdalta alas, lihasmassaa kadonnut, housut lepattaa, mutta vartalo on kumman mallinen, sellainen pötkylä.
Vierailija kirjoitti:
Vain se hikoilu monilla. Sohvakin pitää suojata vanulevyillä( jysk myy tikattua ohutta, sopii patjan päällekin (3kpl) monella, säästyy sijauspatjan pinta. Ja kuivuu tunnissa miltei pesun jälkeen. Muuten kun alkaa tulla vanhaksi, nenä kasvaa,pitenee. Limakalvot kuivuu ja emätin lyhenee. Hartijat pyöristyy ja keho kasaan. Väkätystä koko jana ja kuin Pms samoin hermot menee.
ja voi kestää yli 60 v asti. Kaik` loppuu ja silmät kutistuu-
Joku nuori gimuli kun lukee tämän,,mitä on tulossa... eli nauti siitä mitä sulla nyt on...
Ei ne tajua. Ne luulee että just he säilyy aina nuorina.
Väärä luulo. Kova koulu vielä edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei vaivaa kuin nää kuukausia kestävät teurasvuodot. Helteellä tena housuvaipat ja yöside. Olen aivan loppu
Voi sua. Tsemppiä sulle. Mutta kaik loppuu aikanaan, haudassa sit... mutta kyllä se siitä. Näillä helteillä muutenkin pitäis olla ilman pöksyjä mekon alla. Ja muutenkin naisten pitäis olla aina kun tulee himaan ilman pöksyjä,nukkua alsti jne. Tekee hyvää sukuelinterveydelle. ns. tuulettuu, toisin kuin monilla naisilla tpana hautoa alapäätään kaikenmoisilla pikkuhousunsuojilla, sitten on ongelmaa. Käyttävät suojia vaikka ei tarvetta kuten vähäinen loppuvuoto olisi. Ikäänkuin vakio kapistus housuun aamulla.
Hyvää kesää Sinulle!
Nytpä tuli tilaisus kysyä, joten kysyn. En tajua tuota tuulettamista, jota lehdissäkin kehutaan. Miten levällään ihmiset oikein nukkuvat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ei enää hävetä yhtään. Sehän tässä iässä on ihan parasta.
Mä pelkään et saan potkut kun sanon asioista.
Voisi sitä silti käyttäytyä hyvin. Ei vaihdevuodet ole mikään lupa sanoa mitä tahansa. Mieti ensin.
Asioista voi sanoa asiallisesti ja silti loukata jotain tärkeää henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain se hikoilu monilla. Sohvakin pitää suojata vanulevyillä( jysk myy tikattua ohutta, sopii patjan päällekin (3kpl) monella, säästyy sijauspatjan pinta. Ja kuivuu tunnissa miltei pesun jälkeen. Muuten kun alkaa tulla vanhaksi, nenä kasvaa,pitenee. Limakalvot kuivuu ja emätin lyhenee. Hartijat pyöristyy ja keho kasaan. Väkätystä koko jana ja kuin Pms samoin hermot menee.
ja voi kestää yli 60 v asti. Kaik` loppuu ja silmät kutistuu-
Joku nuori gimuli kun lukee tämän,,mitä on tulossa... eli nauti siitä mitä sulla nyt on...
Ei ne tajua. Ne luulee että just he säilyy aina nuorina.
Väärä luulo. Kova koulu vielä edessä.
Miksipä näitä nuorena pitäisikään murehtia? Ehtii kyllä sittenkin, kun se omalla kohdalla alkaa.
N52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bingo. Olen myös seurannut vartaloni kehittymistä. Olen aina ollut timmissä kunnossa, vähän vaihdellut, välillä muutama kilo ylimääräistä, mutta ei kuitenkaan ylipainoa. Nyt peilistä katsoo valahtanut look, eli olen jotenkin kutistunu
No just tämä! Vaikka elää samoin kuin ennen nii jotain paskamaista vartalolle tapahtuu. Ja ei auta mikään liikunnan lisääminen. Sitäkin olen yrittänyt, mutta enempää kuin 5x viikossa en ehdi harrastaa millään. Ja siitäkin tulee kaikenlaisia outoja kramppeja ja jäykkyyksiä kun hetki on liikunnasta mennyt. Ei ole paluuta entiseen. Harmittaa tämä kyllä aikalailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo ei ole pelkästään vaihdevuosioire vaan se on gynekologisten syöpien yksi oire. Nyt hemmetin äkkiä lääkärille!!!
Ihme skitsooja
Kyllä. etenkin kun kävi ilmi myöhemmin, että on ollut gynellä hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei hävetä mikään muu kuin älytön hikoilu kun aina on pää märkänä ja naama helottaa punaisena. Tai oikeastaan se ärsyttää niin että häpeä on sivuseikka.
Typerää hävetä sellaista mikä on normaalia lähes joka naiselle aikanaan.
Pää pystyyn vaan, ja ole ylpeästi ikäisesi! Siinä ei ole mitään hävettävää!
Onhan se älyttömän kiusallista, eikö vaan. Etkö sä häpeäisi, jos esim vuodot tulisivat farkkujen läpi? Pystyisikö hymyssä suin olemaan pää pystyssä, että luonnollistahan tämä, kaikillehan näin sattuu?
Älytön hikoilu on vittumaista jo helteelläkin, saati sitten vaihdevuosissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaihdevuodet ole mikään syy olla törkeä tai edes töykeä. Jos olet aiemmin ollut ovimatto niin on ihan hyvä oppia pitämään puolensa, mutta se ei ole sama kuin olla röyhkeä tai ilkeä.
Ei tietenkään. Kyllä asiasta pitää osata sanoa ilman että sortuu ilkeyksiin. Asiat asioina.
Kyse onkin siitä, että hormonitoiminta saa raivopäiseksi. Kuin olisi ikuinen pms. Ärsyttää, masentaa, räjähtelee. Valvoo yöt.
Ei tämä ole mikään valinta.
Kyllä. Mutta tämä on kuitenkin eri juttu kuin että on ennen ollut liian kiltti ja alkaa kostona yleiswittuilijaksi, kuten jotkut tekevät, purkavat sen raivon vääriin kohteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina puuttunut epäkohtiin ja ollut näin ollen vtun ärsyttävä tiettyjen henkilöiden mielestä. Meno ei ole muuttunut iän karttuessa, olen edelleen vtun ärsyttävä oikeuksien puolustaja ja aion olla sitä hamaan hautaan saakka.
Epäkohtiin voi puuttua muutenkin kuin äkäisellä tiuskinnalla tai pää punaisena huutamalla.
Näinkö kerroin puuttuneeni epäkohtiin?
Sanoit olevasi vtun ärsyttävä, kuulostaa siltä ettet osaa puuttua niihin epäkohtiin asiallisesti.
Osaan puuttua asiallisesti, mutta nyt tässä neli-viisikymppisenä miehet naurahtelee, vähättelee ja pistää kaikki asiat vaihdevuosien piikkiin. Pitäisiköhän ryhtyä puhumaan heille andropaussista? T
Nimen omaan pitäisi. Suurin osa miehistä ei tiedä andropaussista mitään - samat "hauskat" vitsit vaan pöytään kärttyisistä eunukeista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otapa kuule ibusalia.
En voi. Samasta syystä en saa hormonejakaan yms. Sitten gyne ehdotti kohdun polttoa, ei ole varaa.
Eikö gyne kirjoittanut lähetettä erikoissairaanhoitoon? Siellä toimenpide alle 70 euroa.
Kyse onkin siitä, että hormonitoiminta saa raivopäiseksi. Kuin olisi ikuinen pms. Ärsyttää, masentaa, räjähtelee. Valvoo yöt.
Ei tämä ole mikään valinta.