Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Boomer isovanhemmat ja suhtautuminen kasvaviin lapsenlapsiin

Vierailija
02.07.2024 |

Oma äitini eli lapsen mummo ei jotenkin yhtään hyväksy, että lapsi kasvaa ja on jo esiteini (11-vuotias). Huokailee dramaattisesti lapselle kaikesta vähänkään siihen viittaavasta, että lapsuus alkaa pikkuhiljaa kääntyä nuoruuteen.

Viimeisen puolen vuoden aikana meikit ovat alkaneet kiinnostaa. Annoin ensin luvan kokeilla kotona ja nyt kesällä on saanut meikata kodin ulkopuolellekin. Meikki hänellä on käytännössä poskipuna ja geelillä kulmakarvat ojennukseen sekä laittaa vähän hajuvettä. Siis niin vähäistä, ettei äitini edes ollut huomannut tätä ennen kuin lapsi jotain asiasta mainitsi. Sitten alkoi dramaattinen huokailu, että ei tyttö tarvitse yhtään mitään ja tuohan on pinnallista eikä pinnallisuudelle pidä antaa periksi.

Lapsen tyyli on myös puolessa vuodessa muuttunut isompien lasten tyyliin. Äitini marmattaa siitäkin jatkuvasti. Tavallinen ribbitoppi (ei napapaita!) on liian kireä ja farkkusortsit liian lyhyet (pehva tai muutakaan ei näy). Hupparit taas on äitini mielestä liian suuria. Sleek-ponnarille laitetut hiukset liian päätä myöden ja varrellisten sukkien käyttö sortsien kanssa typerän näköistä. Siis käytännössä kaikki mikä nyt on muotia, saa haukut.

Olen ihan kypsä. Ennen lapselle niin läheinen mummo pilaa kaiken, kun ei kestä lapsen kasvua. Sanoin jo, että lapsi ei kohta halua tehdä mitään yhdessä, jos kaikesta tulee sanomista, niin alkoi dramaattiseksi minullekin. Lapsella on alkanut murrosikä niin kuin minullakin oli alkanut tuon ikäisenä. Minua kiinnosti silloin ihan samat/sen ajan vastaavat asiat, mutta se ei ollut äidilleni ongelma. Nyt mummona roikkuu lapsenlapsensa pikkulapsiajassa kynsin ja hampain ja aiheuttaa vaan v*tutusta kaikille.

Vinkkejä siihen miten mummo pääsisi lapsenlapsensa kasvamisesta yli ennen kuin heidän suhde on kokonaan pilalla?

Kommentit (498)

Vierailija
461/498 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap näyttäisi olevan joka asiasta mielensä pahoittaja tyyppiä. Se kun on muotia nyt, mutta niin tyhmää sellaista.😂

Vierailija
462/498 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap näyttäisi olevan joka asiasta mielensä pahoittaja tyyppiä. Se kun on muotia nyt, mutta niin tyhmää sellaista.😂

Se on yhdyssana...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/498 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mummo on paljon hyväksyvämpi ja leppoisampi lasten/nuorten kanssa kuin minä. Mummo sanoo aina, että nuoria pitää ymmärtää. Itse en aina jaksa ymmärtää ja helposti tulee sanomista (turhastakin).😏

Nälvit ja mollaat lapsiasi? 

Koitan kieltää teinejä ottamasta tatskoja, sanomistahan siitä tulee...😁

Ap:n äiti nälvii ja mollaa lasta asiattomasti.

Aika outoa tulkita jonkun mummon päivittelyt siitä, miten äkkiä lapsenlapset kasvaa nälvimiseksi. Mutta toki kaiken voi tulkita myös kielteiseksi, vaikka sitä ei sellaiseksi olisi tarkoitettukaan. 

Niinpä. Negatiivinen ihminen kokee kaiken aina pahana ja pahoittaa mielensä. Ja samalla usein toistenkin mielet, ikävä kyllä.

Vierailija
464/498 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummo taitaa nyt tarvita lääkitystä voimakkaisiin vaihdevuosioireisiinsa. Voisitko puhua hormonaalisesta korvaushoidosta?

Vaihdevuodet taitaa vaivata 70-luvulla syntynyttä ap:ta. Mummoiltahan ne seitkytlukulaiset kyllä näyttääkin.

Ei kai 70-luvulla syntyneillä noin nuoria lapsia ole...

Olen syntynyt -73, ja tyttäreni menee 2. luokalle. Ihan perusmeininki :)

Vierailija
465/498 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kovin eri ikäisinä vanhemmiksi tulleita. Olen syntynyt v.1971 ja esikoiseni on 31v. Äitini on syntynyt 1952, eli ikää jo on, mutta en kutsu häntä boomeriksi vaan ihan äidiksi vaan. 

Aika perusmeininkiä tämäkin. ;)

Vierailija
466/498 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun lapsi asuu kotona ja on ns. vanhempiensa huollettavana, niin itse en antaisi lapsen pukeutua liian paljastavasti. 

Vierailija
467/498 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun lapsi asuu kotona ja on ns. vanhempiensa huollettavana, niin itse en antaisi lapsen pukeutua liian paljastavasti. 

Tämän ketjun lapsi pukeutuu normaalisti ja ikätasonsa mukaisesti.

Vierailija
468/498 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, oma ikääntyminen pelottaa. Lapsenlapset myös usein etääntyvät isovanhemmistaan tuossa kohtaa. 

Tämä.

Vierailija
469/498 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun boomeriäiti on jo aika lailla kussu suhteensa yhteen lapseeni (tyttö). Ei sille voi mitään tehdä, tyttö on jo täysi-ikäinen. Mummo on narsistinen ja pilaa pikku hiljaa välinsä kaikkiin.

En usko, että sä pystyt äitiäs muuttamaan, rohkaiset vaan tyttöäsi pitämään omaa tyyliänsä - voit tässä opettaa, että toisten mielipiteet ei ratkaise vaan se mistä ite tykkää.

Vierailija
470/498 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, antaa lapsen meikkailla ja kuljeksia napapaidoissa lähiön koulun kentät ja leikkikentät iltakaudet.   Sit ihmetellään mitä roistoja nuo nuoret miehet kun meidän varhaiskypsää neitiä  vievät pusikoihin.

Onneksi mun lastenlapset saaneet olla lapsia  ja äiditkin molemmat  meikkaamattomia arjessa, enemmän tuota vaativan ammatin osaamista.

Mitä hemmetin vaativan ammatin osaamista ? 🙄😅

Vierailija
471/498 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummo taitaa nyt tarvita lääkitystä voimakkaisiin vaihdevuosioireisiinsa. Voisitko puhua hormonaalisesta korvaushoidosta?

Vaihdevuodet taitaa vaivata 70-luvulla syntynyttä ap:ta. Mummoiltahan ne seitkytlukulaiset kyllä näyttääkin.

😅🙄

Jestas ! minun tyttärellä, synt  -77,  on  21 v tytär ja  19 v poika

Pitäisikö niitä alkaa väsäämään lähellä vaihdevuosi-ikää ?

Vierailija
472/498 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskipunaa 11-vuotiaalle?

Mahtaa olla ruma kakara, kun pitää maalata naama piiloon.

Vierailija
473/498 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-76 syntynyt ja 11-vuotias tytär. Haluatko että valistan sinua enemmänkin?

Vierailija
474/498 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi.Ihan vituttaa kun kuuntelin anopin kommentointia pojan pitkästä tukasta MONTA VUOTTA!!!En jotenkaan saanut sanottua mitään.Viimein sanoin että "pitäiskö anopin itse käydä kampaajalla" kun aloitti taas.Onhan se nyt seitsemäs ihme kun pojalla pitkä tukka!!! ;D Sitten loppui viimein kun sanoin takaisin.

Vierailija
475/498 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökkäsi heti, kun käytit boomeri-sanaa. Se on halventavaa.

Vierailija
476/498 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä suuriin ikäluokkiin kuuluvia on monenlaisia. Ap:n mainitsema on erityisen hankala. Tuskin on enää odotettavissa rauhoittumista.

Murrosiän 'ongelmat' eivät juurikaan aiheudu murrosikäisistä itsestään. Itsenäistyminen on luonnossa pakollinen ja välttämätön vaihe. Sen vain tekevät vaikeaksi vanhemmat polvet, jotka eivät kenties salli itsenäistymistä.

Vierailija
477/498 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin , täällä saa keskustella panemisesta ja panematta jättämisestä yms. kaltaisista tärkeistä asioista, mutta ei ap:n ongelmista! On tämä hauska palsta!

Vierailija
478/498 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa, aloittajan perheessä boomerimamma haukkuu itseään nuorempien naisten pukeutumista, nyt jo kolmannessa polvessa. 

Mitäs jos hupailuhengessä hankkisitte tytölle hupailuhengessä yhden boomerille mieleisen kesävaatekokonaisuuden? Siis caprimittaiset löysät housut niin eivät ole liian lyhyet shortsit, tukka saparoille ja joku kaftaani tai poncho puseroksi? 😃 Vähän passiivis-aggressio ehkä joo, mutta auttaisi tukisit tytärtäsi ja auttaisit häntä pääsemään yli persoonaansa kohdistuvista loukkaushöpötyksistä. Bonuksena säilyisi jonkinlaiset välit boomerimammaan. 

Sano minulle että sinulla ei ole lapsia sanomatta että sinulla ei lapsia.

Vierailija
479/498 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minustakin nuo mielestäsi muotiasiat kuulostavat kamalilta.

Jospa se äitisi tarkoittaakin nuo sanat sinulle, että kasvata se lapsesi itsenäisesti ajattelevaksi eikä massaksi.

Teinin äiti itsekin.

Normaalit toppi, sortsit, sukat, tennarit, huppari, poninhäntä? Kyllä minustakin  kuulostaisi kamalilta jos olisin körtti.

Nuo eivät kyllä ole körteille ongelma. Normaalit kesävaatteet.

-ohis

Vierailija
480/498 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiselle lukioluokalle tarkotat varmaankin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi