Tarjoilija tippaamisesta "Itse en ehkä jättäisi vain 2 euroa, mutta vitosesta ylöspäin"
Siis mitä v.....? yli 5 euroa? Huh-huh. Ei tätä usalaista sontaa tänne, kiitos!
Kommentit (448)
Vierailija kirjoitti:
Moni kadehtisi, jos tietäisi kuinka paljon itse sain ovella rahaa. Paljastetaan kuitenkin sen verran, että summa oli moninkertainen palkkaan nähden.
Ja tuskin näistä rahoista kukaan verottajalle kertoi.
Olet halveksuttava kriminaali!
Suomessa ruoka on ravintoloissa niin mitäänsanomatonta ja palvelu hienoimmissakin paikoissa pikaruokalatasolla. En todellakaan tippaa :D Vaikka Japanissa saa samalla hinnalla ja edullisemminkin todella hyvää ruokaa ja ensiluokkaista palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole tippaus kulttuuria, tarjoilijan pitää se tietää ja hyväksyä.
Sellaisissa maissa on joissa osa palkasta on suunniteltu tippien varaan ja muu osa palkasta maksetaan pimeänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni kadehtisi, jos tietäisi kuinka paljon itse sain ovella rahaa. Paljastetaan kuitenkin sen verran, että summa oli moninkertainen palkkaan nähden.
Tervemenoa rikastumaan tarjoilijana!
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä minne se tippi menee. Sille yrittäjälle tietysti. Varsinkin maksupäätteellä maksetut tipit. Miten ne juuri sille tarjoilijalle menisi?
No sit pitää kehittää järjelelmä mikä kerää et jee minna sai tippiä tuon verran ja sit ne tipit menee joka päivän lopussa sen tarjoilian tilille. Vai onko tuollaista järjetelmää jo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä minne se tippi menee. Sille yrittäjälle tietysti. Varsinkin maksupäätteellä maksetut tipit. Miten ne juuri sille tarjoilijalle menisi?
No sit pitää kehittää järjelelmä mikä kerää et jee minna sai tippiä tuon verran ja sit ne tipit menee joka päivän lopussa sen tarjoilian tilille. Vai onko tuollaista järjetelmää jo?
On. Sen nimi on: käteinen.
Suomessa palvelu kuuluu aina hintaan ja tippi on vapaaehtoista. Ei se ole mitenkään tavatonta olla jättämättä tippiä, eikä sitä kukaan paheksu. USA:ssa alkaa olla tippaaminen pakollista tai jos ei tule tippiä ei saa palveluakaan ja tuo systeemi on ihan persiistä.
Jos sanotaan että hinta on $100, mutta on kuitenkin pakko tipata vähintään $20 + palvelumaksu $7.20 niin hinta ei ole $100 ja eurooppalaisia kyllä kiukuttaa tuommoinen hinnoittelu.
Mielestäni tuo on veron kiertoa. Tipistä pitää maksaa verot. Eivät varmasti ilmoita verottajalle mitään. En tue harmaata taloutta.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ruoka on ravintoloissa niin mitäänsanomatonta ja palvelu hienoimmissakin paikoissa pikaruokalatasolla. En todellakaan tippaa :D Vaikka Japanissa saa samalla hinnalla ja edullisemminkin todella hyvää ruokaa ja ensiluokkaista palvelua.
Ja Japanissa ei tilata.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tuo on veron kiertoa. Tipistä pitää maksaa verot. Eivät varmasti ilmoita verottajalle mitään. En tue harmaata taloutta.
Kuka hullu niistä verot maksaisi? Ei tietenkään tarvitse tipata.
Jos haluaisit tipistä verot niin menisi aika byrokraattiseksi, kun tippihän on ylimääräinen lahja sinulta tarjoilijalle, joka ei ole sinuun työsuhteessa. Työnantaja tai työnantajan maksama palkka eivät liity tippiin mitenkään.
Ai pitäisi maksaa siitä, että hoitaa hommansa kuten kuuluu eikä näytä nyrpeää naamaa?
Just joo.
Kaikkialle sitten sama homma. Lääkäri hoitaa sua vähän vasemmalla kädellä, ellet heitä viiskymppistä tiskin alta, niin saat sellaista hoitoa kuten kuuluukin. Lastenhoitajakin huomioi juuri sinun lapsesi hieman paremmin jos sujautat vitosen taskuun lasta hakiessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä täällä monessa muussakaan ammatissa rikastuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä täällä monessa muussakaan ammatissa rikastuta.
Sekin on totta. Humalassahan ne isoimmat tipit annetaan, pieni hyöty humalaisten kanssa työskentelystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Japanissa ei tipata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä täällä monessa muussakaan ammatissa rikastuta.Sekin on totta. Humalassahan ne isoimmat tipit annetaan, pieni hyöty humalaisten kanssa työskentelystä
Hyväksikäyttöähän tuo on. Sama ku taksikuski ottaisi vähän enemmän kyydistä jos juopunut asiakas.
jos mää maksan tarjoilijan palkan niin kohtelen sitä sen mukaan :D
no miten sitä kokkia tipataan? riittääkö kun antaa tarjoilijalle 1e että vie 10e kokille ? ja voinko luottaa että tarjoilija ei varasta mun rahoja
Ihan naurettavaa yrittää tunkea tippikulttuuria Suomeen. Ei olla USA.
Olen jättänyt 2 euron tippejä. Vuodessa mennyt varmaan varmaan satanen tai kaksi. Hyvä tietää, etteivät ne kelpaa.