Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytön 4-vuotis synttärit, tiedättekö hyviä leikkejä

01.02.2007 |

Osaisikos joku auttaa kertomalla kivoja leikkejä 4-vuotis synttäreille tai vaikka linkkejä sivuille, joista näitä löytyy. Joku on joskus täällä niitä kertonut, en vain nyt löytänyt...

Tyttö vasta aloitti leikkikoulun ja ei ole vielä ollut yksilläkään synttäreillä eli tytöllä eikä äidillä ole tietoa mitä kivoja juttuja voisi synttäreille keksiä.

Onko n. puolitoista tuntia sopivan pitkä aika ja pidättekö synttärit yleensä arki-iltana tai viikonloppuna?

Tarjolle ajattelin laittaa jotain pientä suolaista kuten nakkeja ja lihapullia, sekä tietysti kakku ja keksejä.

Ensimmäistä kertaa siis järjestämässä lapsille juhlia, niin kuin kysymyksistä huomaa...

Toivottavasti joku kerkee vastailemaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin tykättiin kauheasti onginnasta, ostin kaikille pienet 0.10¿ tikkarit ja lapset olivat aivan innoissaan!

Vierailija
2/4 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aikaisempaa kokemusta lasten synttäreiden järjestämisestä täälläkään. Ajattelin, että mietin ja valmistelen jokusen leikin, mutta jos lapset näyttää viihtyvän ja leikit sujuvan hyvin ilman sen kummempaa leikittämistä, niin saavat leikkiä rauhassa. www.perhekerho.net -sivustolta löytyy vinkkejä. Kyllähän se on aina vähän leikittäjästäkin kiinni, että mikä tuntuu omalta jutulta. En voisi kuvitellakaan vetäväni jotain askartelua, mutta aasinhännän kiinnitys ja aarteenetsintä voisivat onnistua.

Itse ajattelin pitää tytön ' kaverisynttärit' viikolla illalla ja sitten sukulaiset saavat tulla viikonloppuna.

Haluaisin pitää synttärit siten, että meille tulevat vain lapset eikä siis vanhemmat ole mukana, mutta en tiedä onko 4-vuotiailla yleensä vanhemmat mukana synttäreillä? Meidän tyttö ei ole vielä ollut yksilläkään ' kaverisynttäreillä' , joten en tiedä ovatko vanhemmat yleensä mukana vai eivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Meillä 3v.oli ensimmäiset kaverisynttärit. Olin varautunut johonkin leikkeihin, mutta ei niitä tarvittu. Mulla oli pari " pistettä" , jossa halukkaat saattoivat pysähtyä välillä jotain tekemään. Olin esim. perhekerhon ym. sivuilta tulostanut valmiita kuvia, joita sai väritellä - tämä piste oli ahkerassa käytössä. Näillä synttäreillä oli vielä vanhemmat ja sisarukset mukana, vauvoille olin yhteen huoneeseen kerännyt vauvamaisia leluja ja siellä vauvat olivat paljon äitien juodessa kahvia vieressä, samalla isommat saivat leikkiä rauhassa. Varsinaisia leikkejä ei tuolloin vielä tarvittu, syöminen ja nukkeleikit ym. tytön omilla leluilla olivat tarpeeksi. Hyvä vinkki on muuten kirjoittaa lapsen nimi pahvimukiin, tämänikäiset palaavat vähän välilä tankkaamaan pöydästä ainakin mehua.

Viime vuonna 4v. juhliin osa tuli yksin (lähinnä 5v jo täyttäneet ja muutenkin itsekseen kyläilleet), suurin osa vielä vanhemman kanssa. Edellisvuodesta poiketen melkein kaikki kysyivät kuitenkin, että miten halutaan - annoin ohjeeksi tehdä kuten hyvältä tuntuu. Aika moni oli helpottunut, että sai vielä tulla äidin/isän kanssa. Nyt meidän tyttö on käynyt muutamilla 5v. synttäreillä ja siellä kyllä kaikki ovat jo ilman vanhemia olleet eli niin se näyttäisi sujuvan ja olevan tapana. Leikit on vaikeita keksiä, kun ei enää itse ole paikanpäällä " vakoilemassa" ja saamassa vinkkejä! Edellisillä juhlilla oli ollut pullonpyöritystä siten, että lahjat aukaistiin siinä järjestyksessä, missä pullo oli osoittanut. Yksillä synttäreillä oli ollut hauska ohjelmanumero aarteenetsintä: loruvinkkien avulla oli porukalla menty ympäri taloa vihjeiden perässä.

Tästä se sitten alkaa, jokavuotinen tarjoiluiden pohtiminen ja leikkien keksiminen :-) Kannattaa kysellä lapsilta heti juhlien jälkeen, että mitä siellä oli tällä kertaa muut vanhemmat keksineet.

Vierailija
4/4 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo onginta on tosi hyvä vinkki.

Tuolta perhekerho.net sivuilta löytyi myös hyviä juttuja. Siellä oli myös toinen hyvä linkki www.pinjata.fi, sieltä löytyi paljon tavaraa.

Ehkä tämä tästä helpottaa, kun saa nämä ensimmäiset synttärit kunnialla hoidettua.

Kiitos vinkeistä!