Oletko säilyttänyt koulun luokkakuvat?
Itse aion laittaa roskiin. Vain huonoja muistoja. Minua kiusattiin.
Kommentit (21)
Osa on säilynyt tallella. Ei ole jäänyt mitään erityisen huonoja muistoja kouluajoista
Vierailija kirjoitti:
Osa on säilynyt tallella. Ei ole jäänyt mitään erityisen huonoja muistoja kouluajoista
Katsotko kuvia joskus? Mitä mietit jos katsot? Ap
Olen heittänyt pois ja katunut myöhemmin. Älä siis heitä muistojasi pois.
On tallessa ja vanhana sitten luen kuolinilmoituksia, katson kuvia ja huokailen ääneen, että tuokin on jo kuollut, ja tuo...
Kaikki kuvat tallessa 50 vuoden takaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kuvat tallessa 50 vuoden takaa.
Onko albumissa? Ap
Vierailija kirjoitti:
On tallessa ja vanhana sitten luen kuolinilmoituksia, katson kuvia ja huokailen ääneen, että tuokin on jo kuollut, ja tuo...
Mä en voi tehdä tätä koska en varmaan edes muista 90% oppilaiden nimiä meidän luokalta..
Minulla on kaikki luokkakuvat ala-asteelta lähtien lähinnä siksi että äiti oli tallettanut ne. Skannasin kuvat muutama vuosi sitten kun hankin hyvän valokuvaskannerin joten nyt ovat tallessa digitaalisena.
Katselin niitä hiljattain kun hankin kuvankäsittelyohjelman joka osaa entisöidä vanhoja valokuvia.
Tajusin että en muista ala-asteen parilta ensimmäiseltä luokalta kuin kahden naapurin pojan nimet mutta nyt en ollut enää ihan varma edes siitä mikä naama kuvassa kuului kummallekin. En nimittäin nähnyt näitäkään enää koskaan kun muutettiin toiseen kaupunkiin ja sain uudet kaverit.
Olisi kieltämättä mielenkiintoista tavata tänään juuri nuo ekaluokan luokkakaverit joista tilastollisesti kaikki eivät ole enää edes hengissä ja kuulla mitä minulle totaalisen vieraille ihmisille kuuluu kun olen kuitenkin viettänyt elämästäni kaksi vuotta näiden kanssa.
Sain niistä vastenmielisistä pallinaamoista jo koulussa tarpeekseni. Tuhosin kuvat jo 52 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotko kuvia joskus? Mitä mietit jos katsot? Ap
En katso varta vasten. Joskus muuton toi komeroiden siivouksen yhteydessä tulee vilkaistua. Joitain muistoja putkahtaa tuolloin mieleen, ei mitään sen kummempaa. Ikävä juttu jos sulle on jäänyt voittopuolisesti huonoja muistoja.
Olen säilyttänyt. Katselin niitä kerran ja koetin muistaa kaikkien nimet, en onnistunut. Kuvat ovat vuosilta 1966-1975, joten onhan niistä jo jopa 60 vuotta. Mutta tosi moni nimi vielä muistui mieleen ja joitakin muistojakin . Pitääkin kaivaa taas esiin ja jatkaa.
Luokassani oli 5 vuotta suurin piirtein samat kaverit, siihen aikaan keskikoulu kesti sen 5 vuotta, eikä muutettu jatkuvasti uudelle paikkakunnalle. Kuvista muistan ainakin ne tyypit jotka eivät sen viiden vuoden aikana sanoneet minulle sanaakaan, aika uskomatonta mutta totta. Kirkonkylän kahtiajako oli selvä, paremman väen jälkeläiset ja sitten ne muut. Itse kuuluin niihin muihin. Lämmöllä muistelen yhtä poikaa joka oli aina tosi mukava vaikka kuului "parempiosaisiin" . Osa on jo kuollut eikä minkäänlaista yhteyttä ole ollut kehenkään. Aika kultaa nämäkin muistot.
Pieni osa luokkakuvista on tallessa. Välillä katselen niitä ja yritän muistaa nimiä.
On ne jossain varastossa omassa koulukuva-albumissa. Ihan kiva joskus katsoa, kun tulee laatikoita availtua. Minulla oli varsin hyvät luokat ja mukavia muistoja kouluajoilta.
Tallessa on kaikki koulukuvat. Niitä on kiva aina joskus katsella. Minulla ei ole ikäviä muistoja kouluajoilta.
Olen ja teetin juuri lisää kopioita. Käytän tikkatauluina.
Mulla vain lukion ekan luokan luokkakuva. Muut olen nähtävästi heittänyt roskiin. En ole ollut kiusattu, jostain syystä en vain ole halunnut säästää vanhoja luokkakuvia eikä ole yhtään ikävä niitä.
ei mulla ole mitään tekemistä niitten ihmisten kanssa, yksi kaveri jäi niiltä ajoilta.
Muutin muualle.