Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi monet haluavat pitää itselleen sopimattoman värisiä vaatteita?

Vierailija
02.07.2024 |

Eikö ihmisillä ole värisilmää vai halutaanko pitää muotivärejä, vaikkeivat ne sovi itselle?

Itselle sopivat värit pelastavat ja piristävät päivän, tasoittavat ja hehkeyttävät ihon värin ym. ym. On hehkeä olo ilman meikkejä.

Monesti tekisi mieli mennä sanomaan ihan ventovieraillekin, että älä pidä tuota väriä, se ei sovi sinulle!

Kommentit (309)

Vierailija
261/309 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, värisokea.

Vierailija
262/309 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tästä ketjusta on hävinnyt monen sivun verran ihan normaaleja viestejä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/309 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://kotiliesi.fi/terveys/tee-itse-varianalyysi-ja-selvita-mitka-var…

Tuollakaan ei täsmää mitään, joka tyypissä on väärän väriset iho, silmät tai ainakin hiukset.

Mulla sama. Saa kertoa, mikä olen: Vaaleanruskeat/tummanvaaleat hiukset,

Ihoni ei ole todella vaalea, muttei kovin tummakaan, rusketun helposti. Verisuonet näyttää sinivihertäviltä.

Silmissä on montaa eri väriä, melko vaaleat kuitenkin. Suunnilleen tällaiset https://www.allaboutvision.com/en-gb/conditions/eye-colour-hazel/

Vierailija
264/309 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä erottaa, onko sävy kylmä vai lämmin?

Vierailija
265/309 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Kotilieden värianalyysityyppi ei osaa muuta kuin hokea iänikuista kasvojen hehkumista. Koko ajan toistamassa sitä.

Vierailija
266/309 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun ongelmasi, jokainen pukeutuu niin kuin haluaa

Vierailija
267/309 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku värianalyysien tekijä tuli taas alapeukuttamaan.

Vierailija
268/309 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen, joka kulkee toisten näkyvillä, altistaa itsensä myös toisten arvioinnille. Suomessa on ikävän paljon nukkavierua pukeutumista, josta puuttuu kaikki ylpeys ja säihke.

Esim. Italiassa silmä lepää niin naisten kuin miestenkin tyylikkyydessä. Miten jokainen mieskin on todella aistikkaasti ja ajatuksella pukeutunut. Käyttävät myös värejä taidokkaasti.

Ei kai väriteemasta kannata hermostua vaan ihan jokaisen meistä miettiä, minkälaiset ja minkä väriset vaatteet pukisivat itseä parhaiten!

Vierailija
269/309 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hämmentävä ketju. Osalla tuntuu jopa olevan jotain värianslyysia vastaan!

En tiiä mitä haittaa siitä on että jotkut värisävyt sopii toisia paremmin.

En ala toistamaan samoja mitä muut on jo sanonut. Tuohon vaan että kun jotkut sanoo että käy värit monesta eri vuodenajasta. Eihän se mene niin että jos oot vaikka kesä niin kaikkien muiden vuodenaikojen värit olis sulle tosi huonoja. Kaikille varmaan löytyy ne huonoimmat värit, joissa oikeesti näyttää sairaalle ja ne jotka ei vaan ole kovin hyviä. Muutenhan oikein kivoja sävyjä voi löytyä muistakin vuodenajoista. Ne oman on vaan ne kaikkein sopivimmat.

Ei ne kaikki värianalyysevä tekevätkään sokeasti noudata oppejaan vaan käyttää muitakin värejä. Ei pidä ottaa liian vakavasti.

Vierailija
270/309 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aika harvoin katson itseäni peilistä. Puen just niitä värejä, jotka siinä vaatteessa ilahduttaa silmääni. Ei mitään hajua, sopivatko ne mulle, mutta ei sillä ole väliäkään. En mä itse näe kuin sen vaatteen, en itseäni sen ympärillä, joten riittää, että vaate on kivan näköinen.

Vierailija
271/309 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi värianalyysiä tehtäisiin esimerkiksi hiusten luonnollisen värin mukaan kun moni värjää hiuksia?

Vierailija
272/309 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy toki kertomassa, kohteliaasti tietysti. Kyllä mulle ilmainen värianalyysi kelpaa. Ammattilaisen tekemässä on liian kovat hinnat meikäläiselle.

Vierailija
273/309 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku värianalyysien tekijä tuli taas alapeukuttamaan.

Kun useita muita viestejä katsellut niihinkin ilmestynyt usein 10 peukkua minuutissa ja sitten ei käytännössä tunteihin tai päiviin mitään, enemmänkin juuri näillä arvostelijoilla, että osattu sitä muuallakin ja vielä vikkelämmin.

Vierailija
274/309 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni musta sopii minulle hyvin, sillä omaa silmääni miellyttää voimakkaat kontrastit. Omissa väreissä ei kontrastia juuri ole, vaan olen tasaisen beige

Vierailija
275/309 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollakaan ei täsmää mitään, joka tyypissä on väärän väriset iho, silmät tai ainakin hiukset.

Ihoni ei ole todella vaalea, muttei kovin tummakaan, rusketun helposti. Verisuonet näyttää sinivihertäviltä.

Silmissä on montaa eri väriä, melko vaaleat kuitenkin. Suunnilleen tällaiset https://www.allaboutvision.com/en-gb/conditions/eye-colour-hazel/

Värianalyysia ei voi tehdä pelkän sanallisen kuvailun perusteella. Pitää nähdä ne värit, ja kokeilla niitä erilaisia väripintoja vasten.

Vierailija
276/309 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämpimän ihonsävyn alla ovat vihertävät verisuonet. Eli olet joko kevät tai syksy. Kevät jos sinulla ei ole voimakkaita kontrasteja ihon, hiusten ja silmienvärin välillä. Voimakkaammat kontrastit ovat puolestaan syksyjä. 

Minulla hämää se, että silmäni ovat tumman sinivihreät ja moni luulee niitä ruskeiksi. Suoneni ovat siniset ja iho on vaalea. Koska hiukset ja ripset ovat myös tuhkanvaaleat, olen kesä tummista silmistäni huolimatta. Iho muodostaa ulkonäöstä jo pelkästään kasvoissa suuren pinta-alan. Kannattaa katsoa, että onko ihon, ripsien, kulmien ja hiusten välillä pieni vaiko suuri kontrasti. Jotkut tummat silmät kesällä ovat vain poikkeus, joka vahvistaa säännön. Näytän kamalalta smokey eye-meikissä jne. Maapuuteri tekee sairaan näköiseksi jne. Mintunvihreä ja pehmeä vaaleanpunainen imartelevaa minua.

On olemassa kolme väriä, joita voi käyttää esimerkiksi laulukuoron samanlaisiin vaatteisiin jne: vesimelonin sisus, kissankellonsininen ja pastellikeltaisen ja luonnonvalkean välimailla oleva valkean värin muoto.

Vierailija
277/309 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämmin sävy on kellertävä, viileä siniseen päin lähtevä. Karkeasti näin.

Esimerkiksi sopii väri punainen. Tomaatinpunainen, eli kellertävä, oranssin suuntaan lähtevä punainen, on lämmin. Kanervanpunainen, eli sinertävä, violettiin suuntaan lähtevä punainen on viileä.

Vuodenaikojen karkeassa nelijaottelussa on myös kaksi useammin murrettuja sävyjä suosivaa perhettä, eli "kesä" on usein harmaalla taitettu, viileäsävyinen ryhmä. Kesätyypille voisi sopia vanha roosa, marjapuuronpunainen, ym. hieman harmaaseen taittuvat viileät punaiset.
"Syksy" taas on ruskealla murrettu lämmin ryhmä, eli sellainen rusehtava punainen, jota vaikka nahkalaukuissa joskus näkee, voisi olla yksi syksytyypin punaisista.

Vihreä väri, joka koostuu juuri sinisestä ja keltaisesta, on viileä silloin kun sininen hallitsee: mintunvihreä, turkoosi, sinertävä metsänvihreä. Lämpöisissä vihreissä on taas kellertävämpi tunnelma: sammaleenvihreä, oliivinvihreä, limetinvihreä, kirkas nurmikonvihreä...

Aloittajan kanssa samaa mieltä siitä, että ihmisten kannattaa tuntea omat sävynsä. Se tuottaa erittäin paljon ILOA ja samalla väärät sävyt jäävät kauppaan. Myös samaa mieltä jonkun kirjoittajan kanssa, että Italiassa näkee paljon taitavaa värien käyttöä, jota on ilo katsella.

Vierailija
278/309 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin värianalyysissä pariinkin kertaan ja silmien väri on lämpimiä sävyjä. Tosin iho aiheutti molemmilla kerroilla hankaluuksia, koska ihoni ei ole mitenkään selkeästi kumpikaan. Pidän sinisestä ja niistä sävyistä mitkä on lempisävyjäni oli värianalyysin tekijät eri mieltä sopiiko vai ei.

Vierailija
279/309 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämmin sävy on kellertävä, viileä siniseen päin lähtevä. Karkeasti näin. Esimerkiksi sopii väri punainen. Tomaatinpunainen, eli kellertävä, oranssin suuntaan lähtevä punainen, on lämmin. Kanervanpunainen, eli sinertävä, violettiin suuntaan lähtevä punainen on viileä. Vuodenaikojen karkeassa nelijaottelussa on myös kaksi useammin murrettuja sävyjä suosivaa perhettä, eli "kesä" on usein harmaalla taitettu, viileäsävyinen ryhmä. Kesätyypille voisi sopia vanha roosa, marjapuuronpunainen, ym. hieman harmaaseen taittuvat viileät punaiset. "Syksy" taas on ruskealla murrettu lämmin ryhmä, eli sellainen rusehtava punainen, jota vaikka nahkalaukuissa joskus näkee, voisi olla yksi syksytyypin punaisista. Vihreä väri, joka koostuu juuri sinisestä ja keltaisesta, on viileä silloin kun sininen hallitsee: mintunvihre

Kyllähän tämän teoriassa ymmärtää, mutta ihan eri asia näkeekö sen käytännössä.

Vierailija
280/309 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämpimän ihonsävyn alla ovat vihertävät verisuonet. Eli olet joko kevät tai syksy. Kevät jos sinulla ei ole voimakkaita kontrasteja ihon, hiusten ja silmienvärin välillä. Voimakkaammat kontrastit

Eivät ne mielestäni ole vihertävät, mutta eivät ihan sinisetkään, vaan jotain siltä väliltä. Iho, silmät ja hiukset ovat aika samaa sävyä eli ei ole voimakkaita kontrasteja. En kyllä yhtään pidä kevään väreistä, vaan murretuista väreistä.