Puolustusvoimien sodan ajan reserville saatava vapautus veronmaksusta, tai ainakin huomattava kevennys palkkioksi uhrautumisestaan
SA-tehtäviin sijoitettu reservi joutuu suojelemaan maata hengellään. Kyllä heille jonkinlainen palkkio kuuluisi siitä, että joutuvat stressaamaan hetkenä minä hyvänsä alkavasta sodasta.
Kommentit (52)
katsotaanpa: "länsimainen demokratia" ei ole puolustamisen arvoinen, uskontoa ei enää ole, kotikin on vain kallis vuokrakämppä, niin näiden takia ei siis kannata vielä rähjätä. maan johto on ollut pelkkää kuraa kekkosen ajoista lähtien, eikä sitä kansaa kurjistavaa sakkia puolusteta muutenkaan, koska poliitikot aloittaa sotia, ei normaalit ihmiset. miksi siis maksaa veroja, tai tapella vihulaisia vastaan? itseni takia tietysti, mutta ei muiden, koska saattavat kuulua väärästöön. ja mitä tulee palkkioon, niin tällä persaukisella banaanitasavallalla ei ole varaa yhtään mihinkään. eli joutuu varastamaan oman palkkionsa. hieno päätelmä, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
katsotaanpa: "länsimainen demokratia" ei ole puolustamisen arvoinen, uskontoa ei enää ole, kotikin on vain kallis vuokrakämppä, niin näiden takia ei siis kannata vielä rähjätä. maan johto on ollut pelkkää kuraa kekkosen ajoista lähtien, eikä sitä kansaa kurjistavaa sakkia puolusteta muutenkaan, koska poliitikot aloittaa sotia, ei normaalit ihmiset. miksi siis maksaa veroja, tai tapella vihulaisia vastaan? itseni takia tietysti, mutta ei muiden, koska saattavat kuulua väärästöön. ja mitä tulee palkkioon, niin tällä persaukisella banaanitasavallalla ei ole varaa yhtään mihinkään. eli joutuu varastamaan oman palkkionsa. hieno päätelmä, vai mitä?
Näin, Kyllä minä puolustan vain ja ainoastaan itseäni, kun se paikka tulee. Rintamalle en lähde ja luikin hyvissä ajoin pois, ennenkuin rajat suljetaan. Etsikööt sitten jostakin, jos heillä on aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi edes tahtoisin puolustaa tätä maata?? Tämä maa ei ole minulle antanut yhtään syytä puolustaa sitä, miksi siis tekisin sen?
Menköön ne voimaantuneet naiset sinne rintamalle, minä lähden kyllä omille teilleni, heti kun sota syttyy.
Taas juu muualla on paremmin. Muutan ulkomaille. Lähden suomesta. Suomi on maailman huonoin 🤣😂🤣
Minun mielestä monesa muussa maassa on asiat Suomea paremmin. Minulle Suomi on yksi huonommista mutta kun perhe ja kaverit on täällä ja niitä ei muisa maissa ihan helpolla saa. Tuttuja on monissa maissa joissa olen ollut töissä.....
Eli olet saanut täällä paljon! Etkä siltikään ole halukas puolustamaan siitä mitään. Ihme vässykkä.
Ei täällä kukaan muukaan ole puolustamassa mitään poliitikkoja ja maan rajaa, vaan itseään ja rakkaitaan, kotiaan.
Jos käy vuoden intin se on palkkana minimissä noin 20000€ plus ilta ja yölisät.
Armeijassa ollessa pitää saada 1000€/kk päivärahaa ja jatkossa veroprosentti -5%\opintotuen korotus seuraavat 5 vuotta.
Pitääkö myös ruman miehen osalllistua kokoomuksen sota kekkereihin.
Nyt Nato ja Dca-maana täytyy pyrkiä keskimääräiseen puolustusbudjettiin ja asevelvollisuus järjestettävä muiden Nato-maiden mukaan, eli sukupuolineutraali, vapaaehtoinen malli. Meidän on täysin välttämätöntä integroiduttava läntisiin arvoihin.
Kai sitä sen verran pitää katsoa, ettei ainakaan ennen Satosta ja Häkämiestä ole sinne linjaan menossa.
Homma tulisi ilman muuta järjestää niin, että mitä enemmän on yhteiskunnalta saanut, sitä lähemmäs etulinjaa laitetaan. Jos on opiskeluista, yrittämisistä yms. huolimatta jäänyt nallekarkit saamatta, ei myöskään tarvitse vielä henkeäänkin tälle pazkalle uhrata.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin onnistuisi, kun asevelvollisuus on kiinteä osa yhteiskuntaamme. Palkka-armeijassa tilanne voisi olla toinen.
No miksi meillä on yhä vain miehiä koskeva asevelvollisuus? Useimmissa muissa länsimaissa ei ole yleistä asevelvollisuutta. Palkka-armeija olisi tehokkaampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin onnistuisi, kun asevelvollisuus on kiinteä osa yhteiskuntaamme. Palkka-armeijassa tilanne voisi olla toinen.
No miksi meillä on yhä vain miehiä koskeva asevelvollisuus? Useimmissa muissa länsimaissa ei ole yleistä asevelvollisuutta. Palkka-armeija olisi tehokkaampi.
Varmasti löytyy tutkittua tietoa kuinka montaa märkäkorva reserviläistä ammattisotilas vastaa. Kuitenkin tämä on niitä asioita mistä ei haluta puhua suomessa.
Ammattisotilas ei ole pelkästään huippuunsa koulutettu vaan myös saanut tulikasteen ulkomailla.
Minulle kelpaisi kyllä kertakorvaus menetetyistä tuloista yhden vuoden ajalta. Se olisi sellainen kuusinumeroinen summa euroissa.
Ja turha vänistä "et parikymppisenä tienannut tuollaisia". No en, mutta raaka fakta on se, että tähän päivään asti tienaamani olisi ollut jo vuosi sitten samana ajankohtana tienattuna. Kallis reissu...
Aaa, eli irtopillua pitäisi saada, jotta lähtisit puolustamaan.
Tiedätkö, että siviililit on myös velvoitettu tehtäviin. Esim kaikki terveydenhuollon henkilöstö. Suurin osa heistä on puolustusvoimien palveluksessa, ja ilman sotilaskoulutusta. Eli me menemme sinne rintaman lähelle ihan ilman sotilaskoulutusta tykinruuaksi. Samoin olemme muuallakin tykin ruokana ilman koulutusta. Sota- aikana isketään sairaalakohteisiin ensimmäisenä, jos et ole Ukrainasta ja Gazasta nähnyt. Sinä olet siellä rintamalla paremmassa turvassa.