Olen 46 vuotias nainen ja sain huolestuttavat tulokset terveystarkastuksesta.
Olen lusmuilut sinne menosta vuosia. Nyt päätin käyttää tilaisuuden hyväksi.
Teimme tarkat tutkimukset:
Aluksi otettiin mitat:
Pituus 161cm, paino: 116kg. Huomautus.
Vyötärö 101cm, vaikka pitäisi olla naisella alle 90cm. Huomautus.
Verenpaine:
160/98, huomautus. Osin jännitinkin.
Käytätkö nikotiinituotteita entäpä alkoholia? Paljonko?
Voi kyllä käytän tupakkaa menee lähes 20 savuketta/per vuorokausi.
Alkoholia en edes laske. Tissuttelen myös arkena. Viikonloppusin kahdesti kunnon kännit. Iso huomautus.
Seuraavaksi otettiin hapetusarvo, joka oli 94% . Huomautus. Pitäisi olla vähintään 95.
Sitten ruokavalio kysymys. Liikaa lihaa, liikaa rasvaa, ylensyöntiä. Vihannekset vähäistä. Iso huomautus.
Tämä jälkeen lähdin verikokeisiin jotka vasta mielenkiintoista katseltavaa olikin.
Hemppa turhan alhainen. Aina ollut anemia taipumus.
Crp lievästi koholla.
Alat: 100, vaikka pitäisi olla alle 35 naisella.
Ast: koholla vielä enemmän.
Paastoarvo 8. Pitäisi olla max ,6.
Munuaiseten krea lievästi koholla,ei kuitenkaan vajaatoimintaa vielä.
Kävin sitten jatkoissa ja mulla todettiin rasvamaksa.
Tällaisilla teveisillä lääkäri sitten toivotti viikonloppuja ja pitäisi alkaa liikkumaan.
Mä tässä juon viiniä taas.
Myös nälkä kurnii suolessa. Taidan tilata pizzan. En edes pysty liikkumaan, koska polveni on kipeä.
Olen kotini vanki. Itkettää. En taida voida tälle mitään.
Kommentit (61)
AP ei ole 46-vuotias nainen vaan määrittelemättömän ikäinen, yksinäinen ja nolo mies joka ei ole käynyt terveystarkastuksissa koskaan koska pelkää neuloja.
Tämä vain tiedoksi, kun vastailette aloitukseen. Ottakaa huumorin kannalta.
Mä olen 33-vuotias nainen, normaalipainoinen, käyn kuntosalilla ja lenkillä, hiihtämässä ja pyöräilemässä, syön terveellisesti. Kaikki arvot viitearvoissa. Elämä on valintoja. Ihan on itsestä kiinni että turha ulista. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän alkaa tehdä jotain eikä vikistä? Miksi et ole nytkin lenkillä?
Sanoin jo, että polevni on kipeä.
Ap
Miksi edes kävit terveystarkastuksessa kun elämäntapasi ja kilosi kertovat, että ei sun arvosi mitkään hyvät voi olla? Siis mitä sun arvoilla on edes väliä sulle?
Polvi on kipeä koska painoa 116 kg.
Voin samaistua sinuun, ikäni on jo kyllä 61 v, ylipainoo, tupakointia, joskus tissuttelua.
Pitäähän elämässä jotain iloja olla.
Vierailija kirjoitti:
AP ei ole 46-vuotias nainen vaan määrittelemättömän ikäinen, yksinäinen ja nolo mies joka ei ole käynyt terveystarkastuksissa koskaan koska pelkää neuloja.
Tämä vain tiedoksi, kun vastailette aloitukseen. Ottakaa huumorin kannalta.
Sitähän minäkin. Ei kellään voi olla noin huonosti.
Vaikka polvesi on kipeä, pystyt hyvin tekemään jonkinlaista liikuntaa esim. istuen ja maaten.
Vierailija kirjoitti:
Tuo paastoarvo👀
Onko se paha, kun vaan kaksi yksikköä suurempi.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Kuka tuolla pysyy pystyssä, vaikka nastatkin on? En mä, vaikka yritin.
eri
Hei! Olet sen verran nuori, että ehdit tehdä muutoksia parempaan. Tee yksi ainoa muutos kerrallaan. Voisitko vähentää tupakointia, siihen menee paljon rahaakin. Syö jotain kasviksia/hedelmiä, joista pidät. Vähennä juomista, sekin auttaa paljon ja välittömästi. Voit vaikka laimentaa viiniä. Liikunta kohottaa mielialaa, vaikka ensin 10 minuuttia päivässä. Älä lannistu. Älä anna ankeuttajien tai itseään kehuvien masentaa. Tiedän, että neuvot usein vain ärsyttävät, mutta toivon vilpittomästi sinulle hyvää tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ne nivelet jaksa kauheaa painoa läskiä kantaa. Laihduta, syö vähemmän, liiku enemmän.
Vanha sanonta, että suu on ollut nyt persereikää isompi, pitää paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ne nivelet jaksa kauheaa painoa läskiä kantaa. Laihduta, syö vähemmän, liiku enemmän.
Vanha sanonta, että suu on ollut nyt persereikää isompi, pitää paikkaansa.
Ainahan suu on persereikää isompi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo paastoarvo👀
Onko se paha, kun vaan kaksi yksikköä suurempi.
ohis
Pitkäsokeri kertoisi totuuden.
Onko hapetusarvo sama kuin happisaturaatio? Miten sitä voi itse parantaa?
Vierailija kirjoitti:
Polvi on kipeä koska painoa 116 kg.
Tämä! Mun lähipiirissä on pari sairaalloisen lihavaa ihmistä. Kummallakin nivelissä kipuja ja muutenkin terveys reistailee. Välillä ihan ärsyttää kuunnella sitä valitusta vaivoista. Jos kumpikin tiputtaisi painoa edes sen 20kg, niin vaivat helpottaisi ja elämänlaatu paranisi. Ja kun niitä kiloja saisi ihan silläkin pois, että pienentäisi annoskokoja. Moni ylipainoinen sanoo syövänsä maltillisia annoksia, mutta lihavan normaaliannos on eri kuin normaalipainoisen annos...
Pyyhi kyyneleet ja katso vaikka jotain hauskaa siinä tipsutellessa. Kyllä se ilta vielä iloksi muuttuu. Turhaa noita räksyttäjiä on kuunnella. Omapahan on elämäs. Se on lyhyempi, mutta sitäkin kivempi.