Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolustusvoimien sodan ajan reserville saatava vapautus veronmaksusta, tai ainakin huomattava kevennys palkkioksi uhrautumisestaan

Vierailija
02.07.2024 |

SA-tehtäviin sijoitettu reservi joutuu suojelemaan maata hengellään.  Kyllä heille jonkinlainen palkkio kuuluisi siitä, että joutuvat stressaamaan hetkenä minä hyvänsä alkavasta sodasta.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hermot on niin heikot että stressaa siitä kokoajan, niin kannattaa varmaan hakeutua pois.

Polla tuskin kestää taistelutilannetta.

Eli et halua että sinua puolustavat palkittaisiin tästä hyvästä millään tavalla, koska....?      

Sotaan osallistuu kaikki ja siitä kärsii kaikki - sukupuolesta riippumatta. Loukkaantuneet hoidetaan, vammautuneista pidetään huolta. (tämä ei ole ihan joka maassa itsestäänselvyys) Tässä tapauksessa se pääpalkinto olisi että saamme pitää oman maamme jossa saamme elää mielemme mukaan, eikä jonkun Putinin tyrannian alla, saati kaikki kansanmurhaan kuolleina. Minusta oikeus elää ja olla maassaan on puolustamisen arvoinen asia.

Mitäpä jos menisit kysymään joltain sodassa olleelta että mitä varten sodittiin? Että saivatko he jotain pika

No eikä osallistu, eikä kärsi.  Esim. Ukrainassahan tilanne on se että valtaosa kansasta viettää täysin normaalia rauhan ajan elämää eikä sota näy käytännössä millään tavalla. Samaan aikaan ne lyhyemmän korren vetäneet pelkää rintamalla ja saa niskaansa kranuja, droneja ja muuta ikävää. Eihän siellä kukaan halua rintamalle kun on vaihtoehto olla lähtemättä ja jatkaa elämää vanhaan malliin.

Vierailija
22/52 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Suomeen tulisi sota, niin ihan jokainen olisi vaarassa. Sotaa ei käydä missään vieraalla maalla tai muuten etäällä siviiliväestöstä.

Oisko kuitenkin niin että se rintamalla oleva saattaisi olla hieman isommassa vaarassa, kuin se kotona oleva?  Kotona oleva ei esim. joudu lähtemään suorittamaan vastahyökkäystä miinakentän läpi, käymään lähitaisteluita tai pysäyttämään panssarihyökkäystä sinkoaseilla.

Kukaan ei ole täällä sodan aikana vaan kotonaan (paitsi vanhukset ja vammaiset sekä heidän omaishoitajat, pienet lapset ja vanhempi). Kotirintama paiskii töitä: tehtaat, muonitus, sairaanhoito jne.. Ei viime sodassakaan siellä oltu turvassa vaan päinvastoin niiden isojen tykkien kohteena. Ravattiin pommisuojan ja työn välillä.

Tämän sodan luonne on myös erilainen. Venäjä on ottanut erityisesti siviilit kohteekseen. Ukrainan tilanne on saanut meidän päättäjät miettimään että tavankansalaisille pitäisi antaa helpotusta aseiden ja sotavarusteiden hankkimiseen, että heillä olisi edes jotain millä puolustautua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi edes tahtoisin puolustaa tätä maata?? Tämä maa ei ole minulle antanut yhtään syytä puolustaa sitä, miksi siis tekisin sen?  

Menköön ne voimaantuneet naiset sinne rintamalle, minä lähden kyllä omille teilleni, heti kun sota syttyy.

Sun kannattaa lähteä nyt. Sodan syttyessä et pääse mihinkään muualle kuin sotaoikeuteen noilla aikomuksillasi. 

Vierailija
24/52 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi edes tahtoisin puolustaa tätä maata?? Tämä maa ei ole minulle antanut yhtään syytä puolustaa sitä, miksi siis tekisin sen?  

Menköön ne voimaantuneet naiset sinne rintamalle, minä lähden kyllä omille teilleni, heti kun sota syttyy.

On kyllä niin first world problem. Vai että tämä maa ei ole antanut mitään sinulle. Mihin vertaat? Guatemalaan? Namibiaan? Argentiina? Ranska tai Saksa tai Usa? Olisitko Usassa saanut edes opiskella vai asuisitko jo lapsena autossa kun vanhempiin iski työttömyys?

Mikä maa olisi ollut oleellisesti parempi? Aika monilla mittareilla laskettuna asut jo parhaimmassa mahdollisessa, mutta vinku vinku, mitään ei ole antanut!!!111!

Tämä on myös siitä hyvä, vapaa maa, että voit aivan hyvin lähteä. Saat niin paljon sosiaaliturvaa, että sillä saa jo menolipun kauas! Ole hyvä, kerro missä on paremmin ja lähde sinne. 

Vierailija
25/52 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et lähtisi jo heti, emme täällä kaipaa tuollaista luuseria ja lokkia. Hopi, hopi itärajan taas

Vierailija
26/52 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veron kevennys tulee siitä kun ei ole ansiotuloja eikä pääomaa.

Vierailija
27/52 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Suomeen tulisi sota, niin ihan jokainen olisi vaarassa. Sotaa ei käydä missään vieraalla maalla tai muuten etäällä siviiliväestöstä.

Oisko kuitenkin niin että se rintamalla oleva saattaisi olla hieman isommassa vaarassa, kuin se kotona oleva?  Kotona oleva ei esim. joudu lähtemään suorittamaan vastahyökkäystä miinakentän läpi, käymään lähitaisteluita tai pysäyttämään panssarihyökkäystä sinkoaseilla.

Kukaan ei ole täällä sodan aikana vaan kotonaan (paitsi vanhukset ja vammaiset sekä heidän omaishoitajat, pienet lapset ja vanhempi). Kotirintama paiskii töitä: tehtaat, muonitus, sairaanhoito jne.. Ei viime sodassakaan siellä oltu turvassa vaan päinvastoin niiden isojen tykkien kohteena. Ravattiin pommisuojan ja työn välillä.

Tämän sodan luonne on myös erilainen.

"Tämän sodan luonne on myös erilainen. Venäjä on ottanut erityisesti siviilit kohteekseen"

Ei ole.  Siviilien erityistä kohteeksi ottamista näet Gazassa.  

Ukrainan sodassa siviiliuhreja on ollut suorastaan hämmästyttävän vähän suhteessa sotilastappioihin, kun vertaa ihan mihin tahansa modernin ajan sotaan.

Vierailija
28/52 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaa lähteä nyt. Sodan syttyessä et pääse mihinkään muualle kuin sotaoikeuteen noilla aikomuksillasi. 

Sotatilanteessa asevelvollisten työvelvollisuusmääräys arvioidaan uusiksi.

Tämä tarkoittaa vapautusta mm. terveydellisistä syistä.

Asevelvolliset tarkoittaa: vakinaisessa palveluksessa, sekä reservissä että varareservissä olevat.

Maanpuolustusvelvollisuus ja sen mukainen työmääräys ei anneta henkilöille joka ei voi työn vaatimaksi ajaksi poistua kotoaan jatkuvaa huolenpitoa tarvitsevan lapsen tai muun henkilön hoitamisen vuoksi.

Työmääräys arvioidaan tekijän mukaan.

Tämä tarkoittaa vapautusta mm. terveydellisistä syistä.

Määräystä on noudatettava ellei siihen ole terveyteen taikka muuten pätevää syytä.

Valmiuslakirikkomuksesta tulee sakkoa.

Jokainen joka ei ole arvioinnin mukaan maanpuolustuskelpoinen lähetetään evakkoon ellei hän itse toisin halua.

Missään tilanteessa ei ole kuolemanrangaistusta.

Vierailija
29/52 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry siviilipalvelukseen persu

Vierailija
30/52 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hermot on niin heikot että stressaa siitä kokoajan, niin kannattaa varmaan hakeutua pois.

Eli et halua että sinua puolustavat palkittaisiin tästä hyvästä millään tavalla, koska....?      

Sotaan osallistuu kaikki ja siitä kärsii kaikki - sukupuolesta riippumatta. Loukkaantuneet hoidetaan, vammautuneista pidetään huolta. (tämä ei ole ihan joka maassa itsestäänselvyys) Tässä tapauksessa se pääpalkinto olisi että saamme pitää oman maamme jossa saamme elää mielemme mukaan, eikä jonkun Putinin tyrannian alla, saati kaikki kansanmurhaan kuolleina. Minusta oikeus elää ja olla maassaan on puolustamisen arvoinen asia.

Mitäpä jos menisit kysymään joltain sodassa olleelta että m

Ukraina on maantieteellisesti erilainen. Me olemme paljon kapeampi maa.

Vierailija
31/52 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos menisit kysymään joltain sodassa olleelta että mitä varten sodittiin? Että saivatko he jotain pika

He sotivat demokraattisen ja vapaan suomen puolesta missä kaikilla on uskonnonvapaus jne.

Viime aikoina oikeusvaltiota ja demokratista suomea on uhattu ihan politiikan kentällä.

Vierailija
32/52 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpoimmalla pääset jos muutat venäjälle. Sieltä saa tällä hetkellä helposti kansalaisuuden. Sen mukana tietty napsahtaa asevelvollisuus, mutta eihän se sinua, venäjäfania haittaa.

Vierailija
33/52 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Sitäpaitsi valani koski itsenäistä Suomea, ei jotain EU:n vasallia tai natoa.

Vierailija
34/52 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄPYKAARTIINHAN ressuista on jo suurin osa liuennut!

Varsinaiset sankarit siis, äitien ja vaimojen hameenhelmoissa piilossa!

VAi vielä huojennusta, kukkua kans!

Vierailija
35/52 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh. Hermoheikot myyvät asuntojaan ja hakevat työpaikkaa ulkomailta. Älkää ostako.

Vierailija
36/52 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne joutuu jokainen armeijankäynyt  ja muut siviilitehtäviin , jopa mieheni, vanha mies jo (yliluutnantti). 

Ja kyllä, joka paikassa on vaarallista myös siviileillä (suurkaupungin, rannikko ja esim.ydinvoimaloiden lähellä)

Luulen että tietynlainen palkanmaksu loppuu jossakin kokonaan, koska kun puolustetaan omaa maata se on jokaisen velvollisuus ihan ilmaiseksi. 

Oma isäni oli rintamalla 5 vuotta ja ei silloin mitään palkkaa kyllä siitä saanut. Rintamamiestontin sai ostaa halvemmalla ,jos halusi 50-luvulla siihen talon rakentaa.

Meidän suvulta jäi kaikki Karjalaan molempien vanhempieni puolelta ja valtion maksama korvaus oli pieni siihen nähden mitä menettivät. Ihan tyhjästä aloittivat uudelleen elämän muualla Suomessa. 

Onneksi eivät ole enää näkemässä  tätä hullua touhua, niin paljon oli sota-ajasta muistoissa surullisia asioita.

Vierailija
37/52 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinun olisi pitänyt saada?

Vierailija
38/52 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo voimaantuneiden käyttö pelottaana voisi olla hyvä idea :) Laitetaan voimaantuneet etulinjaan, niin lopputoloksena hyökkääjä voisi rakentaa aidan ettei ne hullut vaan pääse omaan maahan :)

Vierailija
39/52 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä niin first world problem. Oi sä osaat englantia!

Tiedätkö, on tosi typerää sotkea kahta kielt' samaan lauseeseen!

Naiset kaikkoaa ja jos olet nainen, miet ei pidä myöskään anglismeista suomen kans sekaisin

Vierailija
40/52 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas juu muualla on paremmin. Muutan ulkomaille. Lähden suomesta. Suomi on maailman huonoin  🤣😂🤣

Minun mielestä monesa muussa maassa on asiat Suomea paremmin. Minulle Suomi on yksi huonommista mutta kun perhe ja kaverit on täällä ja niitä ei muisa maissa ihan helpolla saa. Tuttuja on monissa maissa joissa olen ollut töissä.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi