Pihalla on 16 astetta lämpöä kodissani on 25.8 astetta lämpöä. Meinaan paistua elävältä
Laitoin avoimen ikkunan eteen tornituulettimen joka on puhaltanut 2h sisällä viileämpää ilmaa mutta asunto ei vaan viilene.
Kommentit (32)
Helteen jälkeen kun viilenee niin mun kerrostalo kämppä jäähtyy asteen/vrk. Olenkin vitsaillut että mulla on varaava kämppä kun on kolme ulkoseinää ja katto joita aurinko porettaa.
Meillä asuu 9. kerroksessa yksiössä, jossa eteläänpäin ainoat ikkunat kaveri, tuntui saaneen annoksensa lämpöä. Pitää yöllä auki ovea rappukäytävään, että vähän jäähtyisi se tila.
Minä olen nukkunut pari yötä pihavarastossa, kun mökissä oli illallakin 28 astetta 🙄.
Pah, tuohan on ihan normaali lämpötila. +30 on jo viilentämisen arvoinen.
Mulla on samanlainen asunto, mutta lämpötila täällä on tälläkin hetkellä yli 27 astetta. Ihan vaan hellevaatteet päällä sisällä ainakin puolet vuodesta. Minishortsit ja toppi. Keho on jo tottunut 24-26 asteen lämpötiloihin eli ei aina hikoo, vaikka sisällä on kuuma. Yleensä kun menen helteellä ulos, on viileämpää kuin asunnossa. Onhan tää asunto asumiskelvoton suurimman osan vuodesta. Ennen kuin muutin, kävin asuntoa katsomassa ja edellinen asukas kertoi kyllä, että asunto on lähes aina kuuma. En silloin käsittänyt, että lämpötila ihan todella on yli 25 astetta ja asunnon kuuma kausi alkaa jo maalis-huhtikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä asuu 9. kerroksessa yksiössä, jossa eteläänpäin ainoat ikkunat kaveri, tuntui saaneen annoksensa lämpöä. Pitää yöllä auki ovea rappukäytävään, että vähän jäähtyisi se tila.
Tässäkin ikkunat etelään ja syy on ikkunat. Veikkaan, ettei nuo ikkunat ole ihan kaikkien säädösten mukaiset. Jos menee partsilla ikkunoiden viereen, tuntuu kuin istuisi kuuman uunin tai nuotion vieressä.
Käy nyt ostaan se ilmastointilaite. Maksaa sen 250. On pelastanut mun kesän ku vihaan helteitä ja asun kerrostalokuutiossa. Edelliset kesät oli yhtä helvettiä kun oli just sama ongelma, eli kämppä ei jäähtynyt vaikka ulkolämpötila laski. Tähän kun ei saa edes läpivetoa.
Vierailija kirjoitti:
Avaa isoja ikkunoita avaajalla, kunnon läpiveto.
Mutta tue ne jollain, ettteivät vedossa rämähdä rikki. Minulla tuo läpiveto isojen ikkunoiden kautta joskus auttoi todella hyvin.
Puhalla sisäilmaa ulos. Sillo viilenee
Mulla tällä hetkellä 25.1 astetta. Ei viilene, vaikka ikkunat auki ja ulkona 17 astetta. Tämähän on vähän hellekeleihin verrattuna!
Yksiö etelään päin, yksi ikkuna, ei läpivetoa, hellekausina reilusti yli 30 astetta lämpöä.
Mikset laita ilmastointia päälle?