Puolitoista tuntia aikaa ilmoittaa työpaikat! Mitä haen?
En oikein keksi mitään, koska avoimissa työpaikoissa ei yksinkertaisesti ole mitään enkä tiedä mihin laittaisin avoimen hakemuksen. Yksi hakemus on vireillä, mutta en ehdi sitä tänään vielä lähettämään. Tarkistavatkohan TE-toimistossa haetut paikat, että on oikeasti niihin hakenut?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hitsari hakee lentokapteenin virkaa niin se on saman tien karenssi sit kun suunnitelmasi tarkastetaan määräpäivänä ja työkkärin tantta käy läpi hakemasi työpaikat.
Mulle sanoi virkailija, että voi hakea mitä tahansa kunhan riittää koulutus.
no eihän se koulutus riitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos julkaisee työnhakuprofiilin, tuleeko työnantajilta työtarjouksia ja onko pakko ottaa vastaan kaikki?
Tää nyt on ihan turha pelko. Työnantajat ei todellakaan sinua sen palvelun avulla löydä. En usko, että kenellekään on koskaan tarjottu oikeaa työtä sitä kautta ilman, että työnhakijan on tarvinnut mitään tehdä.
Ne ei varsinkaan tarjoa työtä suoraan ja vain ja ainoastaan sinulle, tyyliin ota tai jätä.
Jos esim haen kahta paikkaa tänään eikä minulla työnhakuvelvoite voimassa mutta ensi viikolla soittaisi virjailija ja asettaisi työnhakuvelvoitteen, uskallanko ilmoittaa nuo kaksi paikkaa päiväyksenä ensi viikon päivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hitsari hakee lentokapteenin virkaa niin se on saman tien karenssi sit kun suunnitelmasi tarkastetaan määräpäivänä ja työkkärin tantta käy läpi hakemasi työpaikat.
Mulle sanoi virkailija, että voi hakea mitä tahansa kunhan riittää koulutus.
no eihän se koulutus riitä.
Kenellä riittää, kenellä ei.
Veikkaisin, että virkailija lomalla nyt heinäkuussa ja palaa asiaan vasta ensi kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Jos esim haen kahta paikkaa tänään eikä minulla työnhakuvelvoite voimassa mutta ensi viikolla soittaisi virjailija ja asettaisi työnhakuvelvoitteen, uskallanko ilmoittaa nuo kaksi paikkaa päiväyksenä ensi viikon päivä?
Up
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisivat poista tuon työnhakuvelvoitteen. Osaan itsekin hakea paikkoja.
Mutta kyse onkin siitä, että hakisitko?
Hakisin, koska olen nyt mukana työhönvalmennuspalvelussa, jossa autetaan asiakirjat kuntoon ja itekin kiinnostunut saamaan niistä niin hyvät, että toivottavasti pääsen jatkossa haastatteluihin. Vaikka viimeinen tiedossa oleva työnhakuvelvoite päättyi maanantaina tarkistin silti seuraavana päivänä avoimet työpaikat ja aion laittaa hakemuksen yhteen paikkaan, jonka huomasin sivulla sekä tänään laitan hakemuksen, josta kerroin aiemmin. Paljon mukavampaa hakea vapaaehtoisesti kuin, että on aina joku määräpäivä. Miksei ennemmin voisi lähettää kuvakaappauksia s-postilla TE-toimistolle kuin, että pitää kirjautua niiden sivulle erikseen? Sitä en tiedä, että mikäli virkailija soittaa minulle tällä vii
Tietääkö joku?
Suullinen hakemus on täysin kelpaava. Kerrot hakeneesi suullisella hakemuksella lähikauppoihisi.
Myös työhakupalveluihin ja vastaaviin rekisteröityminen lasketaan. Näitä on kymmeniä olemassa.
Kirjauduin TE-palveluiden omille sivuille ja siellä teksti: "Asiointipäivää on automaattisesti muutettu ja vastuuvirkailija on saanut viestin työnhakutilanteen tarkistamisesta."
Ei siis varmaan lähiaikoina odotettavissa sieltä odotettavissa soittoa. Suunnitelmani viimeisin työnhakuvelvoite päättyi tämän kun eka päivä. Voisinko ilmoittaa takautuvasti paikat, joita hakenut ennen suunnitelman päivittämistä?
Sä voit vaikka laittaa entiselle pomollesi (kaikille entisille pomoillesi) viestin ja kysyä, olisko siellä sinulle töitä. Tai jos sinulla on joku kaveri vaikkapa työnjohtajana raksalla, niin kysyt siltä, olisiko heillä sinulle jotain hommaa. Muistat vaan kirjata itsellesi ylös päivämäärät ja firmojen nimet.
Tässä sinulle jo kaksi esimerkkiä, joita voit käyttää seuraavalla jaksolla.