Puolitoista tuntia aikaa ilmoittaa työpaikat! Mitä haen?
En oikein keksi mitään, koska avoimissa työpaikoissa ei yksinkertaisesti ole mitään enkä tiedä mihin laittaisin avoimen hakemuksen. Yksi hakemus on vireillä, mutta en ehdi sitä tänään vielä lähettämään. Tarkistavatkohan TE-toimistossa haetut paikat, että on oikeasti niihin hakenut?
Kommentit (70)
En minä ole koskaan yhtäkään hakemusta laittanut. Olen vain laittanut ilmoitukseen, että avoin hakemus työnantajalle ja lisätyön kysyminen työnantajalta. Sitten kirjoittanut työnantaja kohtaan Xx kaupunki. Jos kyselevät perään (eivät ole kysellyt) sanon, että suullisesti olen kysynyt. Niin kuin aina kysynkin. Teen keikkatöitä yhdessä ja samassa talossa koko ajan. Ihan typerää hakea neljää paikkaa joka kk vain siksi, että työsopimukseni kirjoitetaan lyhyiksi.
Velvoittavaa on hakea työmahdollisuutta. Voi hakea mistä vaan. Avoimissa työpaikkailmoituksissa paikka ei tarvitse olla avoinna.
Otan listan netistä esiin, jossa on esim. palveluntuottajat Tampereella. Lähetän johonkin niistä sähköpostilla viestin, jossa kysyn työmahdollisuutta vaikkapa kiinteistönhoitajaksi. Ilmoitan hakevani kokoaikatyötä. Loppuun kirjoitan, että vp eli vastausta pyydetään ja kiitos.
Noin olen täyttänyt velvoitteeni. Nimittäin kaikissa kunnissa avoimia työpaikkoja ei vain riitä haettavaksi.
Jos julkaisee työnhakuprofiilin, tuleeko työnantajilta työtarjouksia ja onko pakko ottaa vastaan kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Jos julkaisee työnhakuprofiilin, tuleeko työnantajilta työtarjouksia ja onko pakko ottaa vastaan kaikki?
Kerran tein, mitään ei kuulunut mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisivat poista tuon työnhakuvelvoitteen. Osaan itsekin hakea paikkoja.
On tämä parempi kuin Sipilän työosoitukset. Nyt saat itse valita mitä haet.
Todennäköisesti orpo tekee taas tuon velvoitteen.
Eikö pitänyt poistua työnhakuvelvoite, koska yrityksiltä tullut valituksia turhista hakemuksista?
Piti. Mutta ei poistunut. Taitaa olla nyt firmoissa roskapostisuodatin, joka siirtää oletetut työhakemukset suoraan roskiin, jos rekryt ei ole käynnissä. Eli niitä hakemuksia ei silloin kukaan tule ikinä näkemään.
Tulisikin joskus työtarjouksia kuten joskus ennen muinoin. Voiko tulla vieläkin?
Vierailija kirjoitti:
Tulisikin joskus työtarjouksia kuten joskus ennen muinoin. Voiko tulla vieläkin?
Ai niin ei tarkoitakaan yhteydenottoa työnantajan puolelta 😅
Hae jotain sellaista paikkaa, missä mahdollisimman hyvä palkka. Oisko joku johtaja, lentokapteeni tai erikoislääkäri?
Ei niitä siellä työkkärissä taida kiinnostaa ihmisen osaaminen, koulutus tai elämäntilanne muutenkaan. Ainakin itse olen saanut työttömänä ollessani käskyjä hakea paikkkoja, jotka eivät mitenkään sovellu minulle.
Kyllä se aktiivimalli ainakin minulla vielä on. Siis velvoite hakea tietty määrä paikkoja jne.
Avaat google mapsin zoomailet vähän, ja lähet sieltä lähetteleen jokaseen firmaan hakemuksia.
Jos hitsari hakee lentokapteenin virkaa niin se on saman tien karenssi sit kun suunnitelmasi tarkastetaan määräpäivänä ja työkkärin tantta käy läpi hakemasi työpaikat.
Vierailija kirjoitti:
Velvoittavaa on hakea työmahdollisuutta. Voi hakea mistä vaan. Avoimissa työpaikkailmoituksissa paikka ei tarvitse olla avoinna.
Otan listan netistä esiin, jossa on esim. palveluntuottajat Tampereella. Lähetän johonkin niistä sähköpostilla viestin, jossa kysyn työmahdollisuutta vaikkapa kiinteistönhoitajaksi. Ilmoitan hakevani kokoaikatyötä. Loppuun kirjoitan että vp eli vastausta pyydetään, kiitos.
Noin olen täyttänyt velvoitteeni. Nimittäin kaikissa kunnissa avoimia työpaikkoja ei vain riitä haettavaksi.
Et sinä sillä vastauksella mitään tee. Riittää kunhan olet hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Jos hitsari hakee lentokapteenin virkaa niin se on saman tien karenssi sit kun suunnitelmasi tarkastetaan määräpäivänä ja työkkärin tantta käy läpi hakemasi työpaikat.
Mulle sanoi virkailija, että voi hakea mitä tahansa kunhan riittää koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanoi virkailija, että voi hakea mitä tahansa kunhan riittää koulutus.
No tottakai jos olet lentokapteeni niin voit varmaan hakea stuertin työtä mutta jos lentokapteeni hakee kirurgin paikkaa niin sanktioita tulee
Miksi se työn hakeminen koetaan jonakin pakkona, jonka suhteen pitää perseillä? Miksi te perseilevät pummit, ette hae teille sopivia paikkoja, joihin voisi ihan oikeasti työllistyäkin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi se työn hakeminen koetaan jonakin pakkona, jonka suhteen pitää perseillä? Miksi te perseilevät pummit, ette hae teille sopivia paikkoja, joihin voisi ihan oikeasti työllistyäkin?
Kuka tahansa voi ymmärtää että kuukausien satojen työpaikkojen turha hakeminen alkaa ottamaan päähän. Kun yhdestäkään hakemuksesta ei kuulu mitään takaisin. Kyllä siinä alkaa kyseenalaistamaan työllistymistä.
Vierailija kirjoitti:
Emme ehdi trollata ja incelöityä, jos töissäkin pitäisi käydä! Opiskelu ei maistu, ja palkkaa pitäisi saada vähintään mediaanin verran ilman mitään kokemusta. Hirveen raskasta sitä paitsi hakea neljää paikkaa kuussa!
Mulla loppui heinäkuuhun työnhakuvelvoite. Saa nähdä onko ohjaajani lomalla vai soittaako lähiaikoina, että pitäisi uudestaan aktivoida suunnitelma. Toivottavasti ei pidä kiirettä asian kanssa.
Olen määräajaksi työllistetty. Silti pitää näitä täytellä 4 kuussa.
Eikö pitänyt poistua työnhakuvelvoite, koska yrityksiltä tullut valituksia turhista hakemuksista?