Kun opiskelin Tukholmassa tein keikkatyötä Silja-linelle laivasiivoojana (kuvotusta)
Turun laiva oli lyhyen aikaa satamassa joten tahti oli kova.
Vessa pestiin niin (hytin) että suihkutettiin lattia ,lavuaari,pytty ja sen jälekeen pytty ja loput kusitahrat kuivattiin asiakkaan kylpypyyhkeeseen.
Sen jälkeen pyyhe pesulaan josta se sitten tuli taas asiakaskäyttöön hyttiin seuraaville matkustajille.
Tämän jälkeen minulla on ollut aina OMA pyyhe matkalla.
Kommentit (8)
Mä ihmettelin aikani, miten olen niin paljon muita hitaampi siivoamaan. Selkis, että tosi moni ei mitenkään pese vessaa, eivät ainakaan vedellä. Kostutettiin vähän pyyhettä ja sillä jynssättiin likatahrat pois. Peili vain kirkkaaksi, niin näyttää siistiltä. En muuten enää mene suihkuun, enkä paljain jaloin vessaan noilla laivoilla.
-Toinen Siljalla siivonnut
ja on sitten pyyhkeellä laappinut niitä. Ja kuivataanhan se persekin sillä pyyhkeellä. Siksi nimenomaan ne pyyhkeet pestään välissä, ja tosiaan korkeassa lämpötilassa.
Mitäs jos menette ystävän luo saunaan tai yöpymään, kuljetatteko aina omat pyyhkeet ja lakanat mukananne? Voihan ystäväkin käyttää pyyhettä ihan mihin tahansa, esim. pyyhkiä seksin jälkeen spermat pyyhkeeseen (minä ainakin joskus teen niin), ja lakanoissa nyt ainakin on vaikka mitä hikeä ja eritettä, mutta onneksi ne pyyhkeet ja lakanat käyvät pesussa ennen kuin ne viikataan kaappiin, ja annetaan esim. vieraille käyttöön...
ja aika pitkään aikaan. Tosi saastaista, jos haluaa fuskata niin pyyhkisi edes altaan mutta ei, edellisten partakarvat ja hammastahnat.
Tottakai asiakas huomaa, eihän mekään nyt sokeita olla
Mutta sairaanhoitajana olen realisti, uimahallit tuskin on kovin hygieenisiä. Sairaalassakin voi potilaan lakanat olla oksennuksessa, paskassa, sekä muissa eritteissä. Psulan kautta ne tulee uudelleen käyttöön.
Ja ei niitä mitenkään erikseen pestä. Pesulaan menevät kaikki sulassa sovussa. Siitä huolimatta potilaana ollessani ei ällötä yhtään nimittäin kyllä ne ihan puhtaana tulevat pesulasta aina takaisin. Joten rauhoittukaa hyvät ihmiset.
ns Ruotsin laivoilla. Minua ei niinkään kauhistuttanut lakanat, vessat ym vaan niiden patjojen ja sänkyjen kunto. Patjoja ei vaihdeta kovinkaan usein ja sen kyllä huomasi....
Eihän voi koskaan tietää mihin joku aikaisempi asiakas on sitä käyttänyt.
Omat lakanat myös. Ei sitä tiedä mitä niihin on pyyhitty ja sitten vaan viety pesuun.