Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kosteus ja nihkeys... helvetto...

Vierailija
01.07.2024 |

Muilla tätä, että kämpässä on tosi kosteaa ja naama koko ajan limaisen nihkeä, vaikka peset sen parin tunnin välein? Tuntuu, että ilma ei kierrä yhtään. Olen niin kyllästynyt tähän trooppiseen sadeilmastoon. Tulis jo kylmä ja kuiva syksy ja talvi.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämpötila sisällä 23 ja kosteus 56%, kuivasta ihosta kärsivälle asmaatikolle täydellistä. Kerrankin saa hengittää kunnolla eikä silmiä kirvele, ei tarvitse silmätippoja. Talvet on kamalia kun kosteutta ei millään meinaa saada yli 30% vaikka ilmankosteuttaja on päällä. Laittakaa se kosteudenpoistaja asetus päälle jos ahdistaa.

Kosteus on ihan ok, mutta mun on ainakin tosi vaikeaa hengittää kuumassa, kun ollut 26-30 astetta. Eikä se tosiaan heti viilenee sisällä, vaikka ulkolämpötila onkin laskenut pari kolme astetta.

Vierailija
22/23 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se melkein on +27 on tällä hetkellä sisällä lämpöä,no kohta tulee syksy .

Täällä Kainuun korvessa ulkona tällä hetkellä +13,7 ja sisällä +22. Äsken pidin tulta hellassa, ettei pääse paleltumaan.

Mites kosteusprosentti siellä?

Ei mitään tietoa. Ei ole kosteusmittaria. Lämmin hella kuivattaa kuitenkin kivasti sisäilmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla on kosteusmittari sisällä ja jos on kosteus% siinä 40-50% välillä niin ei haittaa vaikka sisällä olisi +28 astetta, saa hyvin nukuttua kunhan edes pöytätuuletin vähän ilmaa liikuttaa. Mutta esim nyt on kosteus% 63% ja vaikka sisälämpötila on +24'c, niin naama tosiaan märkänä koko ajan. Ulkona ollut tänään +27'c varjossa ja sateli välillä, ihan yhtä kaameeta olla pihalla kun ei edes tuule.