Saatteko enää viisikymppiset selinmakuulla heilautettua jalat taaksepäin olkapäiden yli?
Kokeilin rentouttaa selkää tuolla tavoin ja kylläpä tuntui vaikealta. Nuorena meni helposti polvet lattiaan asti ja olin tuossa asennossa pitkiäkin aikoja. Vanhuus koittaa näköjään.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Saan. Jos olet aiemmin saanut helposti niin kyllä se onnistuu pienen harjoittelun jälkeen
Maha ottaa vastaan...
en ole koskaan saanukaan. Ensinnäkin lattia tulee vastaan. (taakse on kantapäiden suuntaan ja eteen on varpaiden suuntaan).
Helposti. Olen muutenkin taipuisa.
Miksi piip mun pitäisi tehdä vaarallisen kuuloisia turhia liikkeitä? Tuossa voi loukata itsensä.
T. Sohvan guru.
Saan. Ehkä en niin notkeasti mutta menee kyllä.
En saanut nelikymppisenäkään. Kolmikymppisenä tanssitunnilla jotenkin. Nyt en edes yrittäisi.
Saan. Ja saan kädet lattiaan jalat suorina. Mutta en pääse kyykystä ylös.
Joillain menee lonkat, joillain selkä, mulla on mennyt bodypumpissa polvet
Saan, mutta olenkin yhtä hoikka kuin 30 vuotta sitten.
Saan pienen punnerruksen jälkeen . Olen 70v. On muuten hyvä liike niskan oikomiseen mm.pitäisi harrastaa useammin.
Ei tekisi hyvää mun selälle ollenkaan.
Te jotka väitätte saavanne TAAKSE päin jalat olkapäille SELIN makuulla niin meneekö jalkanne kuinka paljon lattian läpi? Tarvikko kovinkin paljon voimaa?
Mieheni (55v), jolla yliliikkuvat nivelet syntymästään asti, rentouttaa istumatyöläisenä selkäänsä noin. Yliliikkuvuus ei ole pelkästään ongelmatonta ja tavoiteltavaa.
Täytyy kokeilla. En tiedä saanko. Voi olla, että saan. Nuorempana sain helpostikin.
No ei kyllä onnistu vaikka olen vasta kohta 30..
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo hoikkuus mitään takaa. Olen 15kg pulskempi kuin nuorena ja ihan helposti menee. Samoin kyykyt ovat helppoa kauraa.
Miten joku ei pääse kyykkyyn? Siis jos on terveet polvet?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen hoikempi kuin 30 vuotta sitten, mutta niveleni ovat vanhentuneet.
Jos on juuri syönyt ja juonut, silloin ei kannata?
Saan. Jos olet aiemmin saanut helposti niin kyllä se onnistuu pienen harjoittelun jälkeen