Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Kun Marko astuu bussiin, mummot ottavat laukuistaan kiinni tai siirtyvät pois

Vierailija
30.06.2024 |

www.iltalehti.fi/keho/a/cc505f39-0500-46e1-826f-93d05aeeabb0

No nyt on kyllä taas erityinen lumihiutale.

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

monesti nämä kauttaaltaan tatuoidut, lävistetyt, viillellyt ihmiset ovat jotenkin traumatisoituneita, seksuaalista tai muuta kaltoinkohtelua lapsuudessa.

Onhan sitä tutkittukin. Pähkinänkuoressa tuloksena se että mitä enemmän tatuointeja ja lävistyksiä, sitä todennäköisempää että taustalla on suht vakavia lapsuuden traumoja. 

Vierailija
62/122 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se voinut tulla yllätyksenä, että esim vanhukset pelkäävät? Varmaan myös lapset ja noh, ihan ikään katsomatta ketkä vain. Tuossa kun ei ole kyse mistään sairauden aiheuttamasta ulkonäön muutoksesta, vaan on ihan itse omilla valinnoillaan tatuoinut naamansa täyteen kuvia ja mm halkaissut kielensä. Eli mitä hän on lähtenyt tavoittelemaan jos ei pelkoa muissa ihmisissä? 

Mä olen vanhus ja sen verran kokenut, etten pelkää ketään ulkonäön perusteella. Nuoret tavoittelee erikoisuutta, vanhemmiten sitten tajuaa ettei me niin erilaisia tai erillisiä olla. Erikoisuuden tavoittelu on kokemattomuutta, ei pelottavuutta. Oikeasti vaaralliset ihmiset ovat ihan toisenlaisia.

Joku raja siinäkin kulkee että missä kohtaa tuollainen on erikoisuuden tavoittelua ja missä kohtaa tarvitsisi jotain psykiatria avukseen ennen kuin tuhoaa mitään itsestään peruuttamattomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iljettävän näköinen. Voi tulla mun viereen istumaan mutta valitettavasti en pysty katsomaan. 

Vierailija
64/122 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lyödä parista tonnista vetoa että mt-diagnooseja löytyy. 

Vierailija
65/122 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhee toi kieli. Silmistä puhumattakaan.

Vierailija
66/122 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittää videolla että ei tiedetä mitä silmien tatuoiminen voi pitkän ajan kuluessa aiheuttaa, on mahdollista että jopa sokeutuu. Kukaan täyspäinen ei ota ulkonäön takia tuollaisia riskejä

Vierailija
67/122 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muokkaa itsestäsi pelottavan näköinen ja ylläty että ihmiset pelkäävät. 

Voi olla todella hyvä tyyppi, mutta en kyllä ensimmäiseksi haluaisi tyyppiä viereeni bussissa. Vaikka sanotaan ettei ulkonäön mukaan saisi arvostella, kyllä ihminen sitä valitettavasti ihan luonnostaan tekee. Se on ihan vaistomaista, koska on ollut luonnossa keino selviytyä.

Tämä ulkonäkö ja pukeutuminen lähettävät AINA viestin, halusit tai et.

Mitä se kertoo ihmisestä, joka haluaa lähettää viestin "yritän tosi kovasti olla Erilainen ja Pelottava, enkä välitä itsestäni sen vertaa, että miettisin riskejä?"

Melkoinen sisäinen tyhjyys täytyy olla, kun täytyy naamansa noin täyttää, eikä mielekkäämpää tekemistä itselleen keksi.

Vierailija
68/122 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko Markon päiväkodintädiksi lapsellesi? Tai sedäksi tai mikä lie nyt mielestään onkaan?

Aloin miettiä Markoa yläkoulun opettajana. Pysyisivätköhän villeimmätkin lapset yhtäkkiä aisoissa?

Ei. Lapset -myös teinit- ovat pieniä petoja ja psy-ko-paat-teja ennen kuin empatian taju kehittyy. Ne vaistoavat aina heikkouden, ja heikkouttahan nämä tällaiset piilottelevat.

Tuollainen opettaja kiusattaisiin hengiltä.

Vierailija
69/122 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erikoista, että me pelkäämme niin voimakkaasti ulkonaista erilaisuutta, vaikka emme tunne ihmistä sisäisesti lainkaan.

Sen sijaan vaikka jotakin sliipattua sijoitusneuvojaa tai grynderiä, jotka hamuavat ketun häntä kainalossaan mummon säästöjä tai maapalstaa, ei useimmat osaa varoa lainkaan. Hehän näyttävät kunnollisilta ja siisteiltä kanssaihmisiltä, jotka puhuvat kauniisti, ovat vieläpä koulutettujakin. 

Voihan kehonmuokkauksen syynä toki joskus olla esimerkiksi traumat, jotka ovat vääristäneet ihmisen kehonkuvan. Voi myös olla, että ihmisen kauneuskäsitys vain poikkeaa valtavirrasta selkeästi, mutta miksi emme antaisi erilaisille itseilmaisun muodoille tilaa, keneltä se on pois? 

Ainakin rohkeutta tuo vaatii enemmän kuin useimmilta suomalaisilta löytyisi, sillä myöntäkää pois tai ette, useimmat pukeutuvat niin kuin muutkin lähinnä siksi, etteivät erottautuisi massasta tai siksi, etteivät ylipäätään keksi mitään omaa ja uniikkia pukeutumistyyliä. 

On ihan ok olla pukumies, tuulipuku tavis tai dresmann mies, on myös ihan ok olla tatuoitu ja lävistetty, vaikkei se kaikkia miellytäkään. 

Moni täällä myös viittaa henkilön henkiseen tasapainoon, mutta entä ihminen joka on auliisti arvostelemassa toisia, onko hänenkään psyykkinen pakkansa sen enempää tasapainossa?

Vierailija
70/122 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se voinut tulla yllätyksenä, että esim vanhukset pelkäävät? Varmaan myös lapset ja noh, ihan ikään katsomatta ketkä vain. Tuossa kun ei ole kyse mistään sairauden aiheuttamasta ulkonäön muutoksesta, vaan on ihan itse omilla valinnoillaan tatuoinut naamansa täyteen kuvia ja mm halkaissut kielensä. Eli mitä hän on lähtenyt tavoittelemaan jos ei pelkoa muissa ihmisissä? 

Mä olen vanhus ja sen verran kokenut, etten pelkää ketään ulkonäön perusteella. Nuoret tavoittelee erikoisuutta, vanhemmiten sitten tajuaa ettei me niin erilaisia tai erillisiä olla. Erikoisuuden tavoittelu on kokemattomuutta, ei pelottavuutta. Oikeasti vaaralliset ihmiset ovat ihan toisenlaisia.

Joku raja siinäkin kulkee että missä kohtaa tuollainen on erikoisuuden tavoittelua ja missä kohtaa tarvitsisi jotain psykiatria av

Psykiatria nyt tarvii joka toinen siinä samassa bussissa. Jos sen takia alkaa pelkäämään ihmisiä niin ei voi istua kenenkään viereen.

- toinen mummo, jota myöskään ei pelota oudon näköiset ihmiset

Vierailija
71/122 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan nähdä tyypin 50 vuoden päästä ja kysyä että kannattiko. 

Luuletko, että on vielä elossa?

Vierailija
72/122 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän boring, nää on jo nähty. Ehkä jos halkaisis päänsä niin olis omaperäinen ja se uniikki hiutale.

Vierailija
73/122 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään mummoja.

Vierailija
74/122 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisten friikkien kuvia nähdessä sitä aina toivoo, että olisi ennemmin käyttänyt psykoterapiaan kaikki ne rahat, jotka meni noihin lävistyksiin, tatskoihin ja muihin kehoa raiskaaviin operaatioihin.

Miten sairas pitää mielen olla, ettei osaa arvostaa tervettä ja hyvin voivaa kehoa?

Nämä friikit eivät mitenkään eroa 300-kiloisista ihmisvalaista, jotka ovat syöneet terveytensä pilalle.

Ja tosiaan - kun terveysongelmia tulee, kuka maksaa hoidot? Tuskin friikki yksityisen puolen palveluihin hakeutuu.

Amen. Herää kysymys, miten tervettä on ylipäänsä kiinnittää noin paljon huomiota ulkonäköönsä. Huomionkipeys ainakin on valtavaa, kun muokataan tuollaiseksi, että kaikki varmasti reagoivat jotenkin. Kutkuttaa niin ihanasti nivusissa, kun voi sitten siitä uhriutua, että mua pelätään, byääh.

Eikö nämä ole saaneet lapsena tarpeeksi huomiota, vai missä on vika?

Vierailija
75/122 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittää videolla että ei tiedetä mitä silmien tatuoiminen voi pitkän ajan kuluessa aiheuttaa, on mahdollista että jopa sokeutuu. Kukaan täyspäinen ei ota ulkonäön takia tuollaisia riskejä

Ja kuka suostuu tekemään tuollaisia tatuointeja, huh.

Selvisikö videosta, millä tämä tyyppi elää?

Vierailija
76/122 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minua ei pelottaisi. Enemmän pelottaa tavalliset ahdasmieliset ihmiset, jotka kokevat olevansa niin paljon parempia kuin muut. 

Kun näkee jotain tuollaista, niin ensimmäinen ajatus on se, että kyseinen henkilö ei ole ihan henkisesti tasapainossa. Normaali ihminen ei vapaaehtoisesti lähde silpomaan ja rei'ittämään kehoaan, tuo halkaistu kieli on jotain uskomatonta hulluutta! Enkä ole edes lähellekään mummo..

Mä olen mummo, ja ehkä juuri siksi että olen jo aika vanha, en käsitä mitä joku pelkää bussissa. Mun elämänkokemuksella ajattelen, että vaikka viereen istuisi minkä näköinen tyyppi niin 99,9 % varmuudella se ei käy kimppuun, vaan on matkalla jonnekin siinä missä muutkin. Ja jos kävisi kimppuun niin onhan siellä bussissa kuski ja muitakin, jotka todennäköisesti sitten auttaa. 

Hyvä pointti. Miksi ajatellaan, että mummot pelkää? Itse en ole IKINÄ tavannut mummoa, joka pelkäisi. Ainakin meidän suvun mummot on sellaisia, että jokainen edes etäisesti täysjärkinen pelkää NIITÄ.

Luultavasti tuo tyyppi vaan tykkää kuvitella, että hän on niin pelottava sitten.

Tuollaiset muuten myös helposti kuvittelevat suomalaisten yleisen haluttomuuden saada ketään viereensä istumaan olevan jotenkin henkilökohtaista. Vrt. kun ihmiset kokevat, että heitä kohdellaan ra-sis-tis-esti kun heidän viereensä ei istuta jne. Ihmiset käyttäytyy samoin kaikkia kohtaan, mutta lumihiutale luulee, että häntä kohdellaan eri tavalla.

Jos ottaisi sen pään pois persiistä, voisi nähdä että ei sitä sen kummemmin kohdella. Ja siinähän se ongelma tietysti onkin. Kun lumihiutale ei olekaan uniikki, täytyy mielikuvitella.

Vierailija
77/122 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pelkään mummoja.

Olet siis yhtä sekaisin kuin Marko. 

Vierailija
78/122 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen muokkaa kehoaan noin rajusti, mulle tulee mieleen, että täytyy olla jotenkin epätasapainoinen. Jokaisella meillä on oma tyyli, mäki naputan tätä viestiä sormilla joissa on kirkkaanpunaiset kynnet. Jotkut tykkää niistä, jotkut ei. 

Mutta se, että ihminen tekee itsestään noin normista poikkeavan, kertoo ainakin huomion hakemisesta eikä mun mielestä pitäis ihmetellä että "mummot" pelkää. Kun tuleehan mullekin mieleen, että jos ihminen halkoo kielensä ja suttaa naamansa, niin miten hullu se on?? Jos ei tunne ihmistä, niin tämä on ihan luonnollinen ajatus. Ei välttämättä hullu ollenkaan, mutta ei noin raju kehonmuokkaus ole normaaliakaan. 

Laukustani en pidä kiinni enempää kuin yleensäkään julkisella paikalla.

Vierailija
79/122 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ainakin rohkeutta tuo vaatii enemmän kuin useimmilta suomalaisilta löytyisi, sillä myöntäkää pois tai ette, useimmat pukeutuvat niin kuin muutkin lähinnä siksi, etteivät erottautuisi massasta tai siksi, etteivät ylipäätään keksi mitään omaa ja uniikkia pukeutumistyyliä". 

No huomionhakuisuuttahan tuo on. Ja nykyään, kun on jos millaisia "ilmestyksiä", pitää mennä yhä enemmän äärimmäisyyksiin, ja todellakin riskeerata oma terveys.

Onneksi suurin osa haluaa olla tavallista massaa ja elää tavallista normaalia elämää. Valmistua tavallisiin ammatteihin, että yhteiskuntamme pyörii.

Tokkopa tuo kundi on paljon verokertymää kartuttanut.

Vierailija
80/122 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 60+ mummo on jo isoisoäiti ja hänellä on itselläänkin lävistyksiä :D Varmaan alkaisi vaan kysellä että miten toi ja toi on tehty ja sattuiko. Ihme stereotypia että kun ihminen ikääntyy niin hänestä tulee pelokas. Eikö se ole vähän toisinpäin? Mitä enemmän nähnyt, sen vähemmän mikään hätkähdyttää.