Mistä kohtaa vyötärönympärys oikein mitataan?
Kapeimmasta kohdasta hieman navan yläpuolelta vai pitääkö etsiskellä jotain luiden sijaintia?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein neuvotaan, että pari senttiä navan yläpuolelta. Napa kyllä sijaitsee vartalon mittasuhteista riippuen vaihtelevissa kohdissa. Eipä sillä parilla sentillä kyllä ole suurta vaikutusta. Jos on erittäin lihava, rumpumainen vatsa, niin mittaisin siten, että suurin ympärysmitta selviää - sanon tämän terveydenhoitoalan työntekijänä, en vaatekauppiaana.
Mulla noissa mittauskohdissa on viiden sentin ero, jos siis mittaan kylkiluiden alapuolelta enkä niiden päältä (missä mun vyötärö mielestäni on).
Ap
Vyötärö ei kyllä koskaan ole kylkiluiden päällä.
Miksei muka voisi olla? Kehoja on erilaisia.
Niin on, normaaleja ja läskejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein neuvotaan, että pari senttiä navan yläpuolelta. Napa kyllä sijaitsee vartalon mittasuhteista riippuen vaihtelevissa kohdissa. Eipä sillä parilla sentillä kyllä ole suurta vaikutusta. Jos on erittäin lihava, rumpumainen vatsa, niin mittaisin siten, että suurin ympärysmitta selviää - sanon tämän terveydenhoitoalan työntekijänä, en vaatekauppiaana.
Mulla noissa mittauskohdissa on viiden sentin ero, jos siis mittaan kylkiluiden alapuolelta enkä niiden päältä (missä mun vyötärö mielestäni on).
Ap
Harvalla kuitenkaan kylkiluut ovat kiinni lantioluussa. Jos siinä on väli, vyötärö on siinä välissä.
Ei mulla ainakaan ole muuta kuin juuri ja juuri mittanauhan mentävä väli, eikä mun vyötärö ole edes siinä vaan sentin verran navan yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei mulla ainakaan ole muuta kuin juuri ja juuri mittanauhan mentävä väli, eikä mun vyötärö ole edes siinä vaan sentin verran navan yläpuolella.
Mittaatko nyt jostain väärästä kohtaa? Kolmen sormen leveys vähintään on noiden luiden välissä ihmisellä. Eiväthän ne voi kiinni toisissaan olla.
Nilkastahan tuo mitataan, mikä huisin pöhkö kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kenenkään vyötärö ei ole kylkiluiden päällä, ei leuan alla, ei jalkapohjissa tai takaraivolla vaikka kehot olisivatkin jokaisella erilaiset.
Koska se osa kehosta, joka on kylkiluiden kohdalla, ei anatomisesti ole vyötärö. Ei, vaikka olisi sillä tavalla poikkeuksellisen mallinen, että siinä olisi keskivartalon kapein kohta. Vyötärö ei ikinä ole luisen rakenteen kohdalla.