Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltalehti: Oletko "joustohetero"- "Henkilö voi vallan hyvin olla vaikka heteromies ja harrastaa seksiä myös miesten kanssa"

Vierailija
30.06.2024 |

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/9f6621da-3d52-4dcc-a314-4f54810e9567

Iltalehti kertoo että nuo heterot jotka harrastavat seksiä oman sukupuolensa kanssa ovat Joustoheteroita, heteroflekcible- oletko Joustohetero?

Vastaa Vauva- palstan suureen Seksikyselyyn (2024!)

Vaihtoehdot

Kommentit (259)

Vierailija
121/259 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen heteromies. Olen kerran harrastanut seksiä saman sukupuolen kanssa nuorempana. En saanut siitä mitä odotin, ja sen jälkeen on ollut pelkkiä naisia, joten olen edelleen hetero. 

Ei muutama kerta kenenkään seksuaalisuutta muuta. Kokeilu oli se pointti ja nyt tiedät että olet hetero. Uskon että jotkut voivat kääntyä pois myös homoudesta, ikä muuttaa ihmistä, myös "haluja"

Olet aivan oikeassa. Nuoruuden jutut eivät määritä ihmistä ja silloin nuoruudessa tutkitaan sitä, mikä tyyppi siellä sisimmässä asustaa. Kun ikää tulee alkaa löytää itsensä. Uskon että aika monilla on tällainen ajatus joskus juolahtanut mielessä. Mutta sepä ei kenestäkään homoa tee. Eikä se, että tutkii, kokeilee ja toteaa että olen hetero.

Vierailija
122/259 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän homokin voi harrastaa seksiä naisen kanssa. Tai lesbo miehen kanssa. 

Joustohomo ja joustolesbo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/259 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö tälle ollut joskus ihan vakiintunut toimiva termi, eli biseksuaali?

Miksi kaikki halutaan nykyään nimetä "trendikkäästi" uudelleen?

Meinasin just kirjoittaa, että ennen näitä kutsuttiin nimellä bi. Siitähän se lgbt:n b-kirjain tulee.

Eli se on nykyään LGHfT, onhan se hienompikin kun on pitempi koodi arvailtavana :D

Tätä menoa muutaman vuoden päästä se on: "lhgkfjdkxtncryiphdqg%$^šßàëøï".

Vierailija
124/259 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen heteromies. Olen kerran harrastanut seksiä saman sukupuolen kanssa nuorempana. En saanut siitä mitä odotin, ja sen jälkeen on ollut pelkkiä naisia, joten olen edelleen hetero. 

Ei muutama kerta kenenkään seksuaalisuutta muuta. Kokeilu oli se pointti ja nyt tiedät että olet hetero. Uskon että jotkut voivat kääntyä pois myös homoudesta, ikä muuttaa ihmistä, myös "haluja"

Juu! Uskokaa omassa päässänne mitä tahdotte, mutta älkää vaatiko muuttamaan biologisia tosiasioita. 

Öh, jos syynä on kokeilu että onko mahdollisesti homo vai hetero ja niiden jälkeen tajuaa että on 100% hetero niin mikä siinä on biologista tosiasiaa? Jos miehenä jatkat ja nautit meisselin saamisesta olet joko bi tai homo. 

Vierailija
125/259 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas uskon, että jotkut voivat kääntyä pois myös heteroudesta, ikä muuttaa ihmistä, myös "haluja". 

Vierailija
126/259 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän homokin voi harrastaa seksiä naisen kanssa. Tai lesbo miehen kanssa. 

Joustohomo ja joustolesbo.

Jos homo-tai biseksuaaleja kutsutaan "joustoheteroiksi", niin loogista olisi, että heteroseksuaalia pitäisi kutsua joko "joustohomoksi" tai "joustolesboksi". 

Vierailija
127/259 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas uskon, että jotkut voivat kääntyä pois myös heteroudesta, ikä muuttaa ihmistä, myös "haluja". 

Toimii naisiin.

Vierailija
128/259 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen olevani hetero vaikka voinkin ihan hyvin ns. tarpeen tullen harrastaa seksiä naisenkin kanssa. Ei minulla ole seksuaalisia tunteita naisia kohtaan kuitenkaan. Kyse on vain tyydytyksestä. 

Vierailija
129/259 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu! Uskokaa omassa päässänne mitä tahdotte, mutta älkää vaatiko muuttamaan biologisia tosiasioita. 

Öh, jos syynä on kokeilu että onko mahdollisesti homo vai hetero ja niiden jälkeen tajuaa että on 100% hetero niin mikä siinä on biologista tosiasiaa? Jos miehenä jatkat ja nautit meisselin saamisesta olet joko b

Heteroseksuaaleille miehille ei tule koskaan epäilystäkään siitä, etteikö hän olisi hetero. Hän ei ole epävarma omasta seksuaalisesta suuntautumisestaan. 

Vierailija
130/259 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin, molempia tapahtuu. Mutta yleensä ei puhuta siitä että kääntyy pois homoudesta. Sitä pidetään ikään kuin huonona asiana vaikka henkilön seksuaalisuus vain muuttui. 

Vierailija
131/259 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö tälle ollut joskus ihan vakiintunut toimiva termi, eli biseksuaali?

Mä olen joskus biseksuaalin määritelmästä lukenut, että se on aika joustava varsinkin "motiiveiltaan". Bi voi kiinnostua kummastakin sukupuolesta joko seksuaalisesti tai romanttisesti ja siinä voi olla hajontaa kiinnostaako enemmän vastakkainen vai oma sukupuoli jne. 

Tämä heteron uudelleenmäärittely kuulostaa sinänsä roskalta ja halventaa heteroutta. Yhtä hyvin voidaan väittää, että on joustohomoja tai -lesboja joita kiinnostaa välillä suhteet vastakkaisen sukupuolen kanssa. Ei kiinnosta. Jos on johonkin suuntaan joustavuutta niin silloin mennään bi-kategoriaan. 

Vierailija
132/259 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin, molempia tapahtuu. Mutta yleensä ei puhuta siitä että kääntyy pois homoudesta. Sitä pidetään ikään kuin huonona asiana vaikka henkilön seksuaalisuus vain muuttui. 

Huonoksi sen tekee se, jos siihen painostetaan ulkopuolelta tai jos pyrkii muutokseen sisäistetyn homofobian takia.

Vierailija
133/259 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koen olevani hetero vaikka voinkin ihan hyvin ns. tarpeen tullen harrastaa seksiä naisenkin kanssa. Ei minulla ole seksuaalisia tunteita naisia kohtaan kuitenkaan. Kyse on vain tyydytyksestä. 

Naisten seksuaalisuus on täysin erilaista kuin miesten. Heteroseksuaalit miehet ovat kaikki sellaisia, jotka eivät voi homoilla.

En tiedä sinusta, mutta monilla tuntuu biologiakin olevan hukassa, kun nämä tosiasiat ovat hukassa. 

Vierailija
134/259 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni artisti on sekunda- tai trendihomo saadakseen paremmin keikkoja. He eivät kuitenkaan ota parrua hanuriinsa eikä poskeensa.

Vierailija
135/259 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen joskus biseksuaalin määritelmästä lukenut, että se on aika joustava varsinkin "motiiveiltaan". Bi voi kiinnostua kummastakin sukupuolesta joko seksuaalisesti tai romanttisesti ja siinä voi olla hajontaa kiinnostaako enemmän vastakkainen vai oma sukupuoli jne. 

Tämä heteron uudelleenmäärittely kuulostaa sinänsä roskalta ja halventaa heteroutta. Yhtä hyvin voidaan väittää, että on joustohomoja tai -lesboja joita kiinnostaa välillä suhteet vastakkaisen sukupuolen kanssa. Ei kiinnosta. Jos on johonkin suuntaan joustavuutta niin silloin mennään bi-kategoriaan. 

Juuri näin! Eikä se uudelleenmäärittely edes kuulosta roskalta, vaan se on sitä. Kohta varmaan todetaan, että heteronorsut homoilevat heterojääkarhujen kanssa.

Vierailija
136/259 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lasken itseni suurimmaksi osaksi heteroksi enkä edes ajattele itseäni suurimmaksi osaksi binä. Ei kiinnosta naisten tietyt osat silleen erityisesti ja tykkään miehistä enemmän. Kiihotun miehistä enemmän. Silti, olen joskus ihastunut naisiin yhtälailla niin kuin miehiinkin kun on ollut joku jossa on sitä jotain, mutta en tiedä olisinko seksin tasolla heistä kiinnostunut kun en ole sinne asti asiaa vienyt. Olen kai bi curious tai joustohetero 

Kenties bi-romanttinen heteroseksuaali

Vierailija
137/259 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh, jos syynä on kokeilu että onko mahdollisesti homo vai hetero ja niiden jälkeen tajuaa että on 100% hetero niin mikä siinä on biologista tosiasiaa? Jos miehen

Olen heteromies ja elin käytännössä lapsuuteni uskonnollisesti konservatiivisessa perheessä, jossa homoudesta ei puhuttu hyväksyttävässä sävyssä. Kun sitten oma seksuaalisuus alkoi heräillä siinä teini-iän kynnyksellä, minä yhtäkkiä aloin pelätä, että olen homo. Tämä johti jotenkin pakkomielteiseen kelaamiseen olenko homo, ja vuosia myöhemmin vielä kokeiluun. Tajusin tämän jälkeen, että olen aivan täysin hetero ja naiset ovat minun juttuni. Ensimmäiset naiskokemukset tulivat tämän jälkeen, ujo poika kun olen ja ensimmäinen tyttöystävä viimeistään vahvisti itselleni asioita seksuaalisuudestani. 

Nykyään, kun minulla on seksuaalivähemmistöystäviä en enää tunne pelkoa siitä, että olisin homo. Jos olisin homo tai biseksuaali, olisin sitä ihan ylpeästi. Mutta en ala määrittelemään itseäni niin joustoheteroksi tai biseksuaaliksi, koska en näitä koe olevani. 

Asiat eivät toki ole mustavalkoisia, ja kuten joku totesi, voisi olla joku pieni prosentuaalinen mahdollisuus samaan sukupuoleen. Mutta jos näin kävisi, määrittelisin itseni uudelleen. Näin tuskin tulee tapahtumaan. 

Vierailija
138/259 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aivan oikeassa. Nuoruuden jutut eivät määritä ihmistä ja silloin nuoruudessa tutkitaan sitä, mikä tyyppi siellä sisimmässä asustaa. Kun ikää tulee alkaa löytää itsensä. Uskon että aika monilla on tällainen ajatus joskus juolahtanut mielessä. Mutta sepä ei kenestäkään homoa tee. Eikä se, että tutkii, kokeilee ja toteaa että olen hetero.

Jaa. Aiempien sukupolvien ihmisistä suurin osa on tiennyt  lapsesta asti mitä ovat. Ei ole tarvinnut kokeilla onko homo. Mistä niitä nyt muka sikiäisi niin paljon, että pitäisi kokeilla onko vai eikö. Ei tarvitsisi toitottaa asiaa koko ajan, eikä keksiä enemmistölle pilkkanimiä kuten cis, joustohetero tai mitä milloinkin.

Kehitys on riittävällä tasolla kun voi toteuttaa itseään ja juttujaan häiritsemättä toisia. Miksi pitää yrittää vetää toisia väkisin mukaan näihin? Miksi edes lapsia ja nuoria ei voi jättää rauhaan? Ja miksi tarvitsee tuutata agendaansa ja seksijuttujaan niille, jotka eivät halua kuulla?

Vierailija
139/259 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh, jos syynä on kokeilu että onko mahdollisesti homo vai hetero ja niiden jälkeen tajuaa että on 100% hetero niin mikä siinä on biologista tosiasiaa? Jos miehen

Olen kyllä täysin eri mieltä tästä. 

Vierailija
140/259 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bi-seksuaalien juttuja. Teidän pitäisi lukea näköjään biologiaa tai katsella luonto-ohjelmia.