miten saatte valmistettua hyvänmakuista ja pehmeää parsaa?
Pannulla ne on kovia kuin mitkä ja grillissä karrelle palaneita
Kommentit (12)
Parsan pitää olla rapeaa. Uunissa grillivastuksella tulee hyvää.
Sormen paksuisia, ei paksumpia!
Napsauta, kuori ja laita uuniin 200' 8 min. Ei öljyä tms!
Täydellisen al dente!
Minä tykkään paistaa ne pannulla ruskeiksi. Tarpeeksi kun on rasvaa niin pehmenevät mukavasti. Laitan ne paiston jälkeen talouspaperin päälle ja painelen niitä vielä talouspaperilla että rasva imeytyy siihen paperiin. Tulee kivasti pehmenneitä mutta kuitenkin rapeita.
Kanta pois siihen asti kun ottaa vastaan, leikkaan pituussuunnassa kahtia. Paistan pannulla kevyesti, suolaa, pippuria ja timjamia. Kun paistopuoli saanut väriä niin tilkka kuumaa vettä pannulle niin ettei parsat edes peity. Hetki pannulla ja siitä suoraan lautaselle.
Täysi mahdottomuus mulle saada siitä hyvää.
Ånga eller sous-vide. Skala de vita sparrisarna.
Tarpeeksi voita/rasvaa ja ripaus merisuolaa.
Aika sama mikä villasukka pannussa on, rasvainen suolaisuus on hyvää.
Laitan pannulle oliiviöljyä, kuumennan, lisään parsat (kannat leikattu), paistan hetken, lisään vettä niin ettei parsat peity, venaan et vesi aikalailla haihtuu, lisään suolaa ja pippuria.
Näin tulee ainakin omaan makuun hyviä.
Itse höyrytän niitä ensin (noin 10 minuuttia) ja sitten pannulla oliiviöljyssä hetken paistan. Höyryttäminen on se mikä pehmentää.
Paistan nopeasti oliiviöljyssä pannulla. Parsaa saa olla pannulla vain yksi kerros. Lopuksi nokare voita pannuun, suola ja pippuri, ja siitä suoraan syöjän lautaselle. Tämä ohje koskee vihreätä parsaa.
Höyryttämällä