Suomalaiset miehet pukeutuvat kuin pikkukapset - adiantuntijat tyrmäävät miesten suosiman huppri+verkkarit tyylin
Pukeutumisneuvojien ja -asiantuntijoiden mukaan suomalaiset miehet ovat jääneet jumiin lapsuudensa pukeutumiseen kun käyttävät edelleen aikuisena huppareita ja verkkareita eivätkä osaa pukeutua ikänsä mukaisesti ja tyylikkäästi toisin kuin miehet muualla Euroopassa (esim Ranska, Saksa, Britannia, Espanja ja Italia).
Kommentit (812)
On todella tyylitöntä ja etiketin vastaista arvostella toisten pukeutumista.
Vierailija kirjoitti:
Kauluspaidat ja puvuntakit ovat juhla- ja edustusvaatteita. Miksi kotioloissa tai lähikaupassa pitäisi pukeutua aivan kuin olisi menossa toimitusjohtajana myyntineuvotteluun? Ei taida nämä asiantuntijat olla nyt aivan tehtäviensä tasalla. Maalaisjärjellä jokainen ymmärtää että pukeudutaan tilanteen mukaan. Ja haluaisin nähdä sen tyypin joka kävelee Suomen lokakuisessa tuulen kanssa vihmovassa sateessa pellavatakki päällä kaupungille ja varttuu bussia pysäkillä kun täällä ne eivät ihan joka viiden minuutin päästä kulje. Ei siinä paljoa sateenvarjot auta kun vettä tulee vaakatasossa. Täällä on ilmastokin toista kuin jossain Italiassa.
Sellaiset tahalliset väärinymmärrykset sieltä. Ihan kuin mitään muuta mukavaa vaatetta ei olisi ympärivuotisesti kuin joko toimitusjohtajan neuvotteluvarustus tai eskarihuppari. Huppari on ok urheillessa, kotona tai muuttokuorman kantamisessa. Ei töissä eikä kodin ulkopuolella muutoin.
Rumat ne vaatteilla koreilee tuppasi isävainaani aikoinaan sanoa. Silti oli itsekin sitä ikäluokkaa, että sunnuntaina laitettiin aina suorat housut ja kauluspaita, koska pyhäpäivä on pyhäpäivä. Vaikka kotona oltaisiin, mutta jos tuleekin vieraita tai kutsutaan vierailemaan.
Itselläkin vaatekaapista löytyy tyylikkäitä vaatteita juhlia ym. tilaisuuksia varten, mutta ketä arjessa jaksaa kiinnostaa? Mielestäni se kertoo epävarmuudesta. Tolkun ihmisellä mukavuus ja käytännöllisyys menee aina juppeilun edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on tyylitön ja mauton tuulipuku kansa. Siinä missä muualla pukeudutaan kauluspaitaan, oellavahousuihin ja pellavatakkiin niin meillä Suomessa laitetaan päälle tuulipuku ja gollarit koska muodikkuus ja tyylitaju on unohdettu ajan myötä. Esimerkiksi vanhoissa kuvissa näkee kaduilla hienoja herroja puvuissaan, hupahattu päässä ja kävelykeppi kädessään aivan kuin olisivat tehtaanomistajia tai pankinjohtajia.
Tuo on jo sairasta kun naiset kaikkialla vaativat että miesten olisi pukeuduttava niihin kuumiin ja epämukaviin pukuihin keleistä riippumatta. Haastan kaikki naiset kokeilemaan miltä tuntuu vetää se musta puku kaikkineen härpäkkeineen kuumana kesäpäivänä ja vietä siinä puvussa koko päivä. Olen ennenkin heittänyt tämän haasteen naisille ja kerran yksi nainen kokeili sitä. Kahden tunnin jälkeen kävi vaihtamassa kivan kesämekon kun se puku oli niin järkyttävän ku
Onhan niitä pukuja tehtynä eri materiaalista. Ilmavat pellavasekoitteiset lämpimille ilmoille, lämmittävät mutta hengittävät villasekoitteiset kylmemmille ilmoille kunnon takin kanssa. Mun puoliso tykkää puvuista ja on näitä eri materiaaleja, mutta onneksi osaa vähän rennommankin tyylin. Ulkonäkö ei ole tärkein, mutta on kiva välillä nähdä se rentoutuvan collareissa.
Muistan edelleen alussa kun tämä teki lumitöitä puku ja puvun takki päällään, näytti suoraan sanoen siltä, että palvelija olisi poissa ja "joutunut" itse tekemään.
Vierailija kirjoitti:
On todella tyylitöntä ja etiketin vastaista arvostella toisten pukeutumista.
Eikös se itsenäisyyspäivän vastaanoton televisiointi perustu juuri siihen että arvostellaan ja kritisoidaan kättelemään saapuvien juhlavieraiden pukeutumista?
Minua kiinnostaa vain että vaatteet ovat lämpimät ja mukavat. "Asiantuntijat" ja naiset h a is tak oon p i t k ä n v i t u n.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verkkaripellejä ovat nykymiehet. Voi sitä myötähäpeän määrää.
Sama mielipide niistä naisista jotka kulkevat kadulla perskannikoita esittelevissä pöksyissä. Onko itsetunto niin surkeassa jamassa?
Kummalla nyt sitten on itsetunto kohdallaan ja kummalla ei kun toinen ei kykene liikkumaan julkisilla paikoilla muuten kuin laittautuneena ja toinen kykenee liikkumaan välittämättä siittä miltä näyttää...
Vierailija kirjoitti:
Aaaaaamen! En tiedä hirveämpää näkyä kuin yli 30- vuotias lippalakissa, hupparissa ja sämpylämäisissä kengissä (skeittikengät tms epämääräiset mötikät). Eskari-ikäisen asu, vain hiekkakakkuämpäri puuttuu kädestä!
Omasta mielestäni esim. joku kiinalainen koiratori on hirveämpi näky, mutta kukin tavallaan...
Itse olen kuusikymppinen nainen ja pukeudun aina verkkareihin
Mitä sitten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitä nämä "asiantuntijat" ovat? Olisiko jotain esimerkkiä? Kaikenlaisia asiantuntijoita on olevinaan erilaisissa artikkeleissä, viimeisimpänä mm. pieremisen asiantuntija.
Pinnallisia ja ulkonäkökeskeisiä naisia jotka ei koskaan ole pukua pitänyt päällä ja joille ulkonäkö on kaikki kaikessa. Ei varmastikaan ole miehiä kun ei ymmärretä että se puku on aivan järkyttävän kuuma ja epämukava
Samantyyppisiä kuin pinnalliset ja ulkonäkökeskeiset miehet, joitten mielestä naisella pitäisi olla jakkipuku, tiukahkot vaatteet, mielellään lyhyt hame ja korkkarit. Aivan järkyttävän epämukavat ja kylmät vaatteet, esim. marraskuussa.
Naisia ei kritisoida jos pukeutuu mukavasti kun nainenhan saa pukeutua miten haluaa mutta te naiset vaaditte meille miehille sitä epämukavaa ja kuumaa pukua. Miksi miehet ei saisi pukeutua mukavasti niin kuin naisetkin saa?
Jännä että nämä suomalaiset miehet ostavat vaatteensa usein kansainvälisistä ketjuista, tänne Suomeenko kaikki hupparit roudataan :D
Ihan sama tyyli on nykyään kolmikymppisillä ympäri Euroopan. Harva nuori aikuinen enää salkku kainalossa lähtee puku yllään toimistolle. Kyllä se on aika monilla kotitoimisto ja rennot sinne sopivat vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on tyylitön ja mauton tuulipuku kansa. Siinä missä muualla pukeudutaan kauluspaitaan, oellavahousuihin ja pellavatakkiin niin meillä Suomessa laitetaan päälle tuulipuku ja gollarit koska muodikkuus ja tyylitaju on unohdettu ajan myötä. Esimerkiksi vanhoissa kuvissa näkee kaduilla hienoja herroja puvuissaan, hupahattu päässä ja kävelykeppi kädessään aivan kuin olisivat tehtaanomistajia tai pankinjohtajia.
Tuo on jo sairasta kun naiset kaikkialla vaativat että miesten olisi pukeuduttava niihin kuumiin ja epämukaviin pukuihin keleistä riippumatta. Haastan kaikki naiset kokeilemaan miltä tuntuu vetää se musta puku kaikkineen härpäkkeineen kuumana kesäpäivänä ja vietä siinä puvussa koko päivä. Olen ennenkin heittänyt tämän haasteen naisille ja kerran yksi nainen kokeili sitä. Kahden tunnin jälkeen kävi vaihtamassa kivan kesämekon kun se puku oli niin järkyttävän ku
Kesäpäivään sopii vaalea pellavapuku, jos ei ole hautajaiset kyseessä.
Niissä on mukava ja helppo kulkea, ihan sama mitä jotkut tyylitietäjät ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitä nämä "asiantuntijat" ovat? Olisiko jotain esimerkkiä? Kaikenlaisia asiantuntijoita on olevinaan erilaisissa artikkeleissä, viimeisimpänä mm. pieremisen asiantuntija.
Pinnallisia ja ulkonäkökeskeisiä naisia jotka ei koskaan ole pukua pitänyt päällä ja joille ulkonäkö on kaikki kaikessa. Ei varmastikaan ole miehiä kun ei ymmärretä että se puku on aivan järkyttävän kuuma ja epämukava
Samantyyppisiä kuin pinnalliset ja ulkonäkökeskeiset miehet, joitten mielestä naisella pitäisi olla jakkipuku, tiukahkot vaatteet, mielellään lyhyt hame ja korkkarit. Aivan järkyttävän epämukavat ja kylmät vaatteet, esim. marraskuussa.
Naisia ei kritisoida jos pukeutuu mukavasti kun nainenhan saa pukeutua miten haluaa mutta te naiset vaad
Ai ei kritisoida :DD
Vierailija kirjoitti:
Jos menen koiran ulkoilutuksen jälkeen töihin, töistä ulkoiluttamaan koiran ja sitten treeneihin. Ja työssä on työnantajan määräämät työvaatteet. Niin miksi mun kannattaisi olla muissa kuin treenitrikoissa???
Te ette voi tietää sen tuntemattoman elämästä mitään.
Mä en tunne sua, mut mä tunnen sun housut. Ne on KALSARIT eli ALUSHOUSUT.
Tän keskustelun saa hyvin nopeasti loppumaan toteamalla, että Jordan Pettersonkin sanoi tuota samaa ettei lapsen omaisesti pukeutuvat miehet aikuistu. Ja koska se on na...si ja hi...er ja paholainen, niin hän ja muut asiantunijat on vain väärässä.
Mun mies on sanonut, että haluaisi pukeutua hyvin, mutta ei osaa. Myyjien neuvot ei ole tuottaneet tulosta, mutta minun kanssa hänelle on löytynyt rentoja, mutta mukavia asuja, jota hän käyttää jos mennään vaikka ulos syömään tai matkoille.
Kengistä se lähtee ja vaatteiden ryhdikkyydestä. Ei mitään lepattavaa eikä pullottavia taskuja.
Onhan tämä asia kuitenkin tällä vuosituhannella muuttunut hirveästi. Vielä 2000-luvun alussa nuoria miehiä, jotka panostivat pukeutumiseen kutsuttiin metroseksuaaleiksi. Vuonna 2024 kaikki nuoret miehet ovat 'metroseksuaaleja" eli pukeutuvat aikalailla trendien mukaisesti. Sama koskee myös hiusmuotia, 90% nuorista miehistä laittaa tukan minttiin, ainakin silloin tällöin. Ei tällaista ollut 20 vuotta sitten ja näin toimivia hakuttiin silloin h o moiksi.
Olen itseni ja oman pukeutumiseni asiantuntija ei kukaan muu.
Suomalaiset miehet voisiavat mielellään alkaa noudattamaan sellaista old money -tyyliä. Jos ette tiedä mikä se on niin googlatkaa.