Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten ja sukupuolivähemmistöjen kannalta on pelottavaa, jos konservatiiviset arvot nostavat päätään

Vierailija
30.06.2024 |

Mikaelin mieli murhattiin

Kun Olli ja Mikael rakastuivat, he joutuivat järkyttävän piinan kohteiksi. Eräänä päivänä Mikael katosi. Etsinnät päättyivät lohduttomaan näkyyn.

Lähde: www.is.fi/kotimaa 

En oikein tiedä mistä edes aloittaisin kirjoittamaan.. Tämä juttu Ilta-Sanomissa oli todella surullinen ja haluan heti alkuun todeta, että nämä eheytyshoidot, joissa Mikael kävi eivät kuulostaa hyvältä edes uskovan korviin..

Kommentoimatta juttua ja aihetta laajemmin otsikoon laittamani lause kiinnitti erityisesti huomion. Naisten ja sukupuolivähemmistöjen kannalta on pelottavaa, jos konservatiiviset arvot nostavat päätään Voin puhua aiheesta naisena ja naisena oma kokemukseni on täysin päinvastainen. Ennen uskoontuloa koin olevani feministi. Koin, että pystyn samaan kuin miehet ja enempäänkin. Tähän vaikutti varmasti taustani, koska lapsuuden perheen rikkinäisyyden takia minulla ei ollut kokemusta tai edes teoreettista käsitystä turvallisesta miehestä, joka huolehtii perheestään. Uskoin tällöin myös pride-liikkeeseen, joskin sukupuolen korjaaminen alkoi vähitellen vaikuttaa kaikkea muuta kuin terveeltä ja normaalilta - kaikella kunnioituksella kaikkia ihmisiä kohtaan. Ei ole näiden ihmisten vika, että heille on annettu väärää tietoa ja minut tekee syvästi surulliseksi se, että heidän kehonsa silvotaan peruuttamattomasti.

Pointtini on kuitenkin se, että ihmisenä ja naisena koen vihdoin voivani hyvin ja tulevani nähdyksi sellaisena kuin todella olen. Tämä johtuu ainoastaan siitä, että sain vihdoin ymmärtää sen yksinkertaisen asian, että naiset ja miehet todella ovat erilaisia niin fysiologisesti kuin muutenkin. Arvostan sekä miehiä että naisia enemmän kuin koskaan ja näen sen päivänselvän tosiasian, että emme pärjäisi ilman toisiamme emmekä voi tehdä niitä asioita mitä toinen sukupuoli voi. 

Tuntuu hurjalta, että media ajaa ainoastaan täysin päinvastaista agendaa - joskin ymmärrän tämän myös omasta taustastani johtuen. Koen olevani (ennenkaikkea kristittynä) feminiinisenä naisena kunnioitetumpi ja arvostetumpi sekä kaikin tavoin terveempi kuin koskaan ennen. Sille on syynsä miksi naiset ja miehet ovat erilaisia.. ja miksi me siitä johtuen olemme luonnostaan soveliaampia toisiin asioihin, jokainen omalla tavallaan.

Toivottavasti keskustelu pysyy asiallisena. En halua sohia ampiaispesään, mutta toivoisin, että olisin kuullut edes yhden naisen puhuvan aiheesta kun olin nuorempi. 

Toivoisin myös, että sanomattakin olisi selvää, että mitä tahansa ihminen kokee olevansakaan, hän on aivan yhtä arvokas kuin kaikki muutkin. 

N31

Kommentit (1233)

Vierailija
641/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia olen yrittänyt kysyä että mitä oikeuksia teiltä sodomiiteiltä ja muilta 75 sukupuolelta vielä puuttuu.

Kokskaan ei yksikään ole osannut sanoa yhtäkään asiaa. Päinvastoin heillä on etuajo-oikeus kouluihin ja työpaikkoihin.

Vierailija
642/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ylilaudan pennut kasvaa, kasvavatko he ulos siitä naisvihastaan....

Osa varmasti kasvaa. Minä olin aikoinaan Men's Rights Activist (trademark-symboli) sekä MGTOW-kannattaja, vaikutuksille alttiina miehenalkuna. Mutta osa pysyy sillä tiellä, ja se huolestuttaa.

No sehän se huolettaa, jos eivät tosiaan kasva ja pitävät naisten alistamista perinteisenä konservatiivisena arvonaan aikuisenakin. 

alistaa naisetkin miehiä, ja paljon enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP löytänyt hauskan tekoälyn hallusinoiman tarinan, aika ihQ. UwU!

Vierailija
644/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa varmasti kasvaa. Minä olin aikoinaan Men's Rights Activist (trademark-symboli) sekä MGTOW-kannattaja, vaikutuksille alttiina miehenalkuna. Mutta osa pysyy sillä tiellä, ja se huolestuttaa.

No sehän se huolettaa, jos eivät tosiaan kasva ja pitävät naisten alistamista perinteisenä konservatiivisena arvonaan aikuisenakin. 

Ai miten 😂

Vierailija
645/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En pidä sateenkaari-ideologiasta. Koen hyvin huonona sen, että Suomessa äidin kotiin jäämisen mahdollisuutta ei yritetä edesauttaa. Koen surua siitä, että ihmiset aivopestään leikkelemään omaa tervettä kehoaan. Joten ei, en pidä vapaudesta näissä asioissa."

Ei kukaan pakota ketään noihin jälkimmäisiin noihin asioihin. 

Kotiin jäämistä voisi helpottaa monilla yhteiskunnan tuet, kuten kotihoidon tuki ja asumistuki. Nyt monien on vain mentävä töihin kun muuhun ei ole varaa. Oikeistohan sitä "menkää töihin" huutoa pitää.

Transiutusta normalisoidaan valtamediassa ja ikävistä puolista vaietaan. Transiutusta tarjotaan ratkaisuksi ongelmiin ja ahdistukseen, joita yliseksualisoitu naiskuva, autismikirjolle kuuluminen ja sisäistetty homofobia aiheuttavat. Homoseksuaaliset ja autismikirjon tytöt ovat ylikorostuneita ryhmiä transhoitoi

homofobia on tasan yhtä naurettava ajatus kuin russofobia, ts. poliittista propagandaa ja vallankäyttöä koska molempia ryhmiä vain säälitään ja inhotaan.

Vierailija
646/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia olen yrittänyt kysyä että mitä oikeuksia teiltä sodomiiteiltä ja muilta 75 sukupuolelta vielä puuttuu.

Kokskaan ei yksikään ole osannut sanoa yhtäkään asiaa. Päinvastoin heillä on etuajo-oikeus kouluihin ja työpaikkoihin.

Sulla menee nyt homot ja transit pahasti sekaisin. Transit ja vihervassut pyörittävät Prideä ja Setaa nykyisin. Transit vaativat ainakin lasten transiuttamisen helpottamista, kolmatta juridista sukupuolimerkintää ja sukupuolen itsemäärittelyn laajentamista alaikäisille. Vihreät ja vasemmisto ovat asettaneet lasten blokkerihoidon vapauttamisen ihan poliittisiin tavoitteisiinsa.

Vierailija
647/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miten 😂

No kerroppas ensin miten miehet alistaa naisia, kuck.

Vierailija
648/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun isälleni opetettiin, että "jos nainen ei tee jotain pahaa niin se ajattelee pahaa". Isäni kuuluu suuriin ikäluokkiin ja tuon ajatuksen hänelle iskosti hänen isäpuolensa, joka halveksi naisia. Isä on erittäin konservatiivinen ja hänestä nainen kuuluu hellan ja nyrkin väliin palvelemaan miestä ja synnyttämään lapsia.

Konservatiivisten arvojen paluu pelottaa minua, koska tiedän, että on paljon miehiä, jotka ajattelevat isäni tavalla ja näitä on paljon myös nuorissa miehissä

Naisvihaa on edelleen paljon, se saa vain uusia muotoja...Kyllähän se naisena pelottaa

Minuakin pelottaa väkivaltaiset mieleltään sairaat ihmiset. Konservatiivisillä tai kristillisillä _arvoilla_ ei ole mitään tekemistä heidän kanssaan. Ei ole mikään arvo ajaa ketään hellan ja nyrkin väliin. Kenelläkään ei ole oikeutta pakottaa ketään mihinkään. Ihmisillä on aina oikeus vapauteen ja omaan tahtoon. Sitä ei saa riistää keneltäkään. Sitä ei saa käyttää pahaan.

Naisviha ja ta p po fan tasiat eivät ole arvoja. Ne ovat vain mieleltään järkkyneen ihmisen silkkaa pahuutta. Naisen pitäisi voida pysyä mahdollisimman kaukana sellaisista ihmisistä. En näe järkeä siinä, että osa provosoi heitä tahallaan, nimittelee ja ilkeilee. Se tuo aina huonoa, vähintään jollekin toiselle naiselle tai tytölle. Pidän äärifeminismiä yhtä huonona kuin sovinismia. 

Konservatiivisiin arvoihin liitän hyviä asioita, jotka eivät ole muodissa. Ystävällisyys, yhteisöllisyys, kohteliaisuus, toisten ihmisten arvostaminen ja kunnioittaminen. Auttaminen. Se ei tarkoita, että hyväksyisin kaikki teot. Jotkut asiat ovat mielestäni moraalisesti ja eettisesti väärin. Se ei tarkoita että pitäisin itseäni parempana kuin muut. Minusta on ikävää, että lehdistö käyttää valtaansa väärin ja lietsoo vastakkainasettelua. Naisviha ei ole konservatiivinen arvo, eikä int. fem liberaalinen.

Vierailija
649/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla menee nyt homot ja transit pahasti sekaisin. Transit ja vihervassut pyörittävät Prideä ja Setaa nykyisin. Transit vaativat ainakin lasten transiuttamisen helpottamista, kolmatta juridista sukupuolimerkintää ja sukupuolen itsemäärittelyn laajentamista alaikäisille. Vihreät ja vasemmisto ovat asettaneet lasten blokkerihoidon vapauttamisen ihan poliittisiin tavoitteisiinsa.

Kremlin goblini vain hykertelee tyytyväisenä ja hieroo kelmeitä kämmeniään yhteen.

Vierailija
650/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun isälleni opetettiin, että "jos nainen ei tee jotain pahaa niin se ajattelee pahaa". Isäni kuuluu suuriin ikäluokkiin ja tuon ajatuksen hänelle iskosti hänen isäpuolensa, joka halveksi naisia. Isä on erittäin konservatiivinen ja hänestä nainen kuuluu hellan ja nyrkin väliin palvelemaan miestä ja synnyttämään lapsia.

Konservatiivisten arvojen paluu pelottaa minua, koska tiedän, että on paljon miehiä, jotka ajattelevat isäni tavalla ja näitä on paljon myös nuorissa miehissä

Naisvihaa on edelleen paljon, se saa vain uusia muotoja...Kyllähän se naisena pelottaa

Minuakin pelottaa väkivaltaiset mieleltään sairaat ihmiset. Konservatiivisillä tai kristillisillä _arvoilla_ ei ole mitään tekemistä heidän kanssaan. Ei ole mikään arvo ajaa ketään hellan ja nyrkin väl

Sinulla ei ole oikeutta estää ketään millään tavoin, ei edes naista menemästä hellan ja miehen väliin. Kaikki tuo höpinäsi on vain surullista surinaa omassa päässäsi. Harmittaako?

Vierailija
651/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sairaat eivät tee lapsia eivätkä lisäänny, jäävät joka päivä kauemmas menneisyyteen.

No viime vuosina on ympäristömyrkyt väliaikaisesti lisännyt homojen, transujen ja muiden mielisairauksien määrää, mutta nehän eivät lisäänny ja pikkuhiljaa luonto korjaa asian. <3

Vierailija
652/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kremlin goblini vain hykertelee tyytyväisenä ja hieroo kelmeitä kämmeniään yhteen.

Tyytyväisyyttä lisää 200 Puten ystävän allekirjoitukset käännytyslain vastaisessa addressissa.

Vierailija
653/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sairaat eivät tee lapsia eivätkä lisäänny, jäävät joka päivä kauemmas menneisyyteen.

No viime vuosina on ympäristömyrkyt väliaikaisesti lisännyt homojen, transujen ja muiden mielisairauksien määrää, mutta nehän eivät lisäänny ja pikkuhiljaa luonto korjaa asian. <3

Feminiiniset pojat, lesbot ja autismikirjon tytöt eivät ainakaan lisäänny transiutuksen jälkeen. Vasemmiston parempaa eugeniikkaa. #eriasia

Vierailija
654/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ns. suvaitsevat ja progressiiviset on aina kaikkein ahdasmielisimpia autoritäärejä?

Nehän ne kaikkien raivokkaimmin yrittää canceloida ihmisiä yhteiskunnan laitapuolelle, sillä kummallisella syyllä että eivät vaan tykkää alistamisesta, ruuan laitosta, hampaiden pesemisestä jne. kaikesta mitä ns. epäprogressiiviset 'raksapenat' haluaa?

Aivan kuin teidän käsitys alistamisesta olisi jotenkin oikeampi kuin kenenkään muun käsitys siitä!

Vierailija
655/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oltaisiin menty vain konservatiivisilla arvoilla, naisilla ei olisi nykyään esim. mahdollisuutta paeta väkivaltaisesta suhteesta, tai alistavasta/myrkyllisestä suhteesta ylipäätään.

Konservatiivisuus on muutakin kuin niitä 50-luvun mainoksia missä perheenäiti nauravaisena paistaa pullaa.

En ole törmännyt yhteenkään kommenttiin kummaltakaan puolelta, jossa joku olisi sanonut, että naisten äänioikeus, eroaminen, parisuhdeväkivallan tuomitseminen olisi huono juttu

Tosin vihervassuilla on vaikeuksia tuomita kunniaväkivalta ja tunnistaa, miten se eroaa perusmuotoisesta lähisuhdeväkivallasta.

Tämä on totta. Se ei silti muuta sitä tosiasiaa, että molemmat ovat väärin. 

Olen eri

Vierailija
656/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oltaisiin menty vain konservatiivisilla arvoilla, naisilla ei olisi nykyään esim. mahdollisuutta paeta väkivaltaisesta suhteesta, tai alistavasta/myrkyllisestä suhteesta ylipäätään.

Konservatiivisuus on muutakin kuin niitä 50-luvun mainoksia missä perheenäiti nauravaisena paistaa pullaa.

En ole törmännyt yhteenkään kommenttiin kummaltakaan puolelta, jossa joku olisi sanonut, että naisten äänioikeus, eroaminen, parisuhdeväkivallan tuomitseminen olisi huono juttu

Tosin vihervassuilla on vaikeuksia tuomita kunniaväkivalta ja tunnistaa, miten se eroaa perusmuotoisesta lähisuhdeväkivallasta.

Tämä on totta. Se ei silti muuta sitä tosiasiaa, että molemmat ovat väärin. 

Olen eri

Moni muukin asia tässä maailmassa on väärin, mutta kyse oli nimenomaan vasemmiston suhtautumisesta kunniaväkivaltaan. Miksi länkyttää seipäästä, kun puhutaan aidasta?

Vierailija
657/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miten 😂

Etkö ole koskaan nähnyt yhtään keskustelua siitä, kuinka jonkun mies haluaa naisen tekevän yksin kaikki kotityöt ja hoitavan lapset? Sen jälkeen olisi palveltava makuuhuoneessa mitä mies sattuu haluamaan? Et ole kuullut abortinvastustajista, jotka haluavat vaikeuttaa abortin saamista ja ovat siinä lainsäädännöllä eri maissa onnistuneet? R aiskaajat, seksuaalisesti ahdistelijat, vähättelijät? Ihan vieraita, et ole kuullut? Osalla kieroutuneesti ajattelevista miehistä nuo jäävät fantasioiksi, osa laittaa ne tapahtumaan vaikka manipulaatiolla, painostuksella tai väkivallalla. Sitten vielä väittävät noita "konservatiivisiksi arvoiksi"

Vierailija
658/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miten 😂

samanlaista länkytystä saa miehetkin kuulla joka päivä naisilta, mutta me vain emme sielullisesti vahvempana sukupuolena välitä siitä, jos välittäisimme, me 'alistuisimme', kuten sinä sitä kutsuit. HAHA!!!

Vierailija
659/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta edistyksellisyyteen kuuluu se, että ihminen voi elää omassa kodissaan konservatiivisten arvojen mukaan, jos niin haluaa. Eihän esim. pride tarkoita, että kaikkien pitäisi harrastaa homosuhteita. Tarkoitus on, että jokainen voi elää omannäköistään elämää.

Jos mennään takaisin konservatiivisiin arvoihin, nainen jää väistämättä miehen vallan alle. Silloin vain osa naisista voi elää elämäänsä haluamallaan tavalla.

Vierailija
660/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Harmittaako?"

Ei. Eikä mielipiteesi loukkaa. Ei ole oikeutta estää. On oikeus puhua, kirjoittaa, antaa parempaa tilalle. On oikeus sanoa, että se ei ole oikein. Surullinen olen joskus, ja säälin myös nyrkkiään tarjoavan keinottomuutta saada ja ansaita arvostusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi