Miksi maustekurkkua sanotaan suolakurkuksi?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolakurkku on suolaliemeen säilötty, etikkakurkku etikkaliemeen säilötty. Msusyekurkuissa muita mausteita, esim. valkosipulia.
Suolakurkku on hapattamalla säilötty, ja nuo loput, miksi nyt haluat kutsuakin, on pikkelöimällä säilötty. Ei ole sen monimutkaisempaa. Liemien mausteilla saa sitten makueroja aikaan.
Suolakurkku on etikkaliemeen säilöttyä, mutta ilman sokeria tai muutakaan makeutusta. Nuo sinun suolakurkkusi ovat hapankurkkuja.
Suolakurkku on edelleenkin sama kuin hapankurkku.
Ei ole edelleenkään sama asia. Googlaa vaikkapa Felix Suolakurkku. Eivät takuulla ole hapatettuja.
<
Katsoitko pölkkypää, mitä purkin kyljessä lukee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin. Hapattamiseen tarvitaan suolaa ja siksi maustamaton jogurtti ja piimäkin ovat niin suolaisia. Voi hyvä luoja mitä asiantuntijoita täällä on :D
Puhuttiinkos täällä maitotuotteiden vai kurkkujen hapattamisesta vitunälykääpiö?
Hapattamiseen tarvitaan maitohappobakteerien lisäksi sokereita, käymiselle otollinen lämpötila, hapettomat olot ja hyvä hygienia. Hapattamisprosessi ei vaadi suolaa.
Jos tahdot kurkuista jotain syöntikelpoista niin vaatii. Aika monta saavia on elämän aikana hapatettu yhtä sun toista, jatka sinä googlettelua.
Suola onkin niissä vain säilöntäaineena, samoin kuin etikkaan säilötyissä suolakurkuissa, jotka eivät myöskään säily ilman suolaa. Hapattamiseen ei tarvita suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolakurkku on suolaliemeen säilötty, etikkakurkku etikkaliemeen säilötty. Msusyekurkuissa muita mausteita, esim. valkosipulia.
Suolakurkku on hapattamalla säilötty, ja nuo loput, miksi nyt haluat kutsuakin, on pikkelöimällä säilötty. Ei ole sen monimutkaisempaa. Liemien mausteilla saa sitten makueroja aikaan.
Suolakurkku on etikkaliemeen säilöttyä, mutta ilman sokeria tai muutakaan makeutusta. Nuo sinun suolakurkkusi ovat hapankurkkuja.
Suolakurkku on edelleenkin sama kuin hapankurkku.
Ei ole edelleenkään sama asia. Googlaa vaikkapa Felix Suolakurkku. Eivät tak
Meinaat että amerikkalaiset maustekurkut on amerikkalaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin. Hapattamiseen tarvitaan suolaa ja siksi maustamaton jogurtti ja piimäkin ovat niin suolaisia. Voi hyvä luoja mitä asiantuntijoita täällä on :D
Puhuttiinkos täällä maitotuotteiden vai kurkkujen hapattamisesta vitunälykääpiö?
Hapattamiseen tarvitaan maitohappobakteerien lisäksi sokereita, käymiselle otollinen lämpötila, hapettomat olot ja hyvä hygienia. Hapattamisprosessi ei vaadi suolaa.
Jos tahdot kurkuista jotain syöntikelpoista niin vaatii. Aika monta saavia on elämän aikana hapatettu yhtä sun toista, jatka sinä googlettelua.
Suola onkin niissä vain säilöntäaineena, samoin kuin etikkaan säilötyissä suolakurkuissa, jotka eivät myös
Höpöhöpö taas. Googleta lisää. Pikkelöintiin ei tarvita suolaa säilömään yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suola onkin niissä vain säilöntäaineena, samoin kuin etikkaan säilötyissä suolakurkuissa, jotka eivät myös
Meinasin kirjoittaa miksi suola on tarpeellista fermentoidessa, mutta kyllä tuo yksi on niin kaiken avun ulottumattomissa etten viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata tapella tuulimyllyjä vastaan. Näitä kurkkuja kutsutaan kuka milläkin nimellä. Pääasia että itse tietää mitä kurkkuja ovat.
Jos tilaat suolakurkkua ja saat sokeri-etikkakurkkuja, niin ei siinä oma tieto paljoa paina. Toki se on toivotonta vaatia, että alan ihmisetkään tietävät mikä ero on flooralla ja voilla.
En tilaa mitään. Itse teen hapatetut virolaiset suolakurkut. Viimevuotista satoa syn vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata tapella tuulimyllyjä vastaan. Näitä kurkkuja kutsutaan kuka milläkin nimellä. Pääasia että itse tietää mitä kurkkuja ovat.
Jos tilaat suolakurkkua ja saat sokeri-etikkakurkkuja, niin ei siinä oma tieto paljoa paina. Toki se on toivotonta vaatia, että alan ihmisetkään tietävät mikä ero on flooralla ja voilla.
En tilaa mitään. Itse teen hapatetut virolaiset suolakurkut. Viimevuotista satoa syn vieläkin.
Mitenkä ne virolaisiksi muuttuu?
Miksi säilöttyjä punajuuria on joskus kutsuttu punakurkuiksi. Mieti sitä.
Miksi kalkkunaa sanotaan kalkkunaksi? Sanahan on lyhenne kalkutan kanasta. Se ei ole kalkutasta eikä ole kana.
En ymmärrä kuka syö niitä sokerilta maistuvia maustekurkkuja, Hyh hyh. Jotkut pienet maustekurkut voi olla ihan hyviä ja joiden päämaku ei ole sokerisuus, ne on usein ulkomaalaisia purkkeja, Suomeen tuotu.
Hapatetut suolaiset kurkut on parhaita ja Myrttisen valkosipulikurkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hapankurkkujen teko ei ole ollut koskaan venäläisten yksinoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hapankurkkujen teko ei ole ollut koskaan venäläisten yksinoikeus.
Kyllä niitä on ihan suomalaisiakin, voit kutsua niitä suomalaisiksi. Senkin isänmaan vihaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhekielessä ei ole niin justiinsa. Puhutaan kelistä, kun tarkotetaan säätä. Puhutaan kanasta, kun tarkoitetaan broileria.
Kyllä sitä kanaa mainostetaan ihan kirjoituskielessäkin. Broileriahan se oikeasti on.
Jos ravintolan ruokalistalla lukee. Kukonrintaa tai Kananrintafilettä ja saakin Broileria eteensä, voiko vaatia rahat takaisin.
Minulle ne ovat täysin eri tuotteita.
Eikä ole. Et erota ämpäriä saappaasta, saati sitten kanaa broilerista.
Kokeileppas syödä vaikka grillattua kananrintaa. Voi olla että on hampaat kovilla.
Vierailija kirjoitti:
Mitenniin. Suolakurkku on suolakurkku ja maustekurkku on maustekurkku.
Broileriakin sanotaan Kanaksi. Ja Lehmää Häräksi.
Olet väärässä.
Kana on jalostettu nimenomaab tuottamaan kananmunia.
Kun taas broileit ovat nimenomaan lihan tuotantoon.
Lehmä on nauta ja tuottaa maitoa. Härkä tuottaa lihaa ja on uros.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/424260/Virolainen%20hapatettu%…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/424260/Virolainen%20hapatettu%…
Ihan tavallisten hapankurkkujen ohje. Mikä lie virolaisen tekee. Ehkä ne kurkut pitää hakea virosta, ovat kyllä halvempiakin siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdään virolaisten tapaan, virolaisen resptin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdään virolaisten tapaan, virolaisen resptin mukaan.
Voi pyhä yksinkertaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenniin. Suolakurkku on suolakurkku ja maustekurkku on maustekurkku.
Broileriakin sanotaan Kanaksi. Ja Lehmää Häräksi.
Olet väärässä.Kana on jalostettu nimenomaab tuottamaan kananmunia.
Kun taas broileit ovat nimenomaan lihan tuotantoon.
Lehmä on nauta ja tuottaa maitoa. Härkä tuottaa lihaa ja on uros.
Monikaan nuorempi ihminen ei tiedä Kanan ja Broilerin eroa. Kanaahan ei juuri kaupoissa ole näkynyt pariinkymmeneen vuoteen.
Kana on laiha, vähälihainen, liha on tummahkoa ja sitkeää. Vaatii pitkän keittoajan, mutta makua on rutkasti enemmän kuin Broilerissa.
Broileri taas tehokasvatettu pehmeälihainen kananpoika.