Minkä ikäisenä vauvanne alkoi nukkua omassa sängyssä omassa huoneessa?
Oisko mahdollista että lapsi nukkuisi heti alusta asti omassa huoneessa? Mieheni tekee 3vuorotyötä, ja häiriintyisi vauvasta. Onko ketää samassa tilanteessa?
Kommentit (35)
n. 4kk iässä, yösyöttöjen harvennettua, siirretty omaan huoneeseen.
asti omissa huoneissaan. Keinutuolissa kävin aina imettämässä. Hyvin meni.
Tosin nyt 4-vuotiaana ei sitä meinaa millään saada nukkumaan omassa huoneessa, vaan haluaisi nukkua meidän sängyssä..
On aivan turha tehdä niinkuin on vastasyntyneelle parhaaksi.
Sopii meille kaikille erinomaisesti!
omaan huoneeseen siirrettiin kun vähän vajaa vuoden.
Ei kai siinä mitään ongelmaa, imetys vaan on paljon helpompaa kun vauva siinä oman sängyn vieressä niin ei tarvitse kuin nostaa ja laskea.
Toiset äidit ovat laittaneet lapsen omaan huoneeseen heti siksi, että on vaikea nukkua kun vauva " käihää" unissaan (mitä ihan pienet ei tietty tee), toiset taas pelkäävät, etteivät herää jos vauvalla hätä.
Eli kukin tyylillään tässäkin asiassa.
hän oli 6 vuotias " vauva" tuolloin.
eskarilainen ja 3 vuotias vielä samassa makkarissa vanhempien kans... ilmankos ei liäää tule.. en kyllä ite jaksaisi.
No sen tosi kuuluisan joka vähän väliä on telkkarissakin ja jota itse täällä vähän väliä ylistätte?
Tätä mieltä hän on:
" Jukka Mäkelän mukaan vanhempien on syytä miettiä, mihin haluavat lapsensa kasvattaa. Noin 80¿85 % lapsista oppii tavalla tai toisella olemaan itkemättä ja nukkumaan. Mäkelä kehottaa vanhempia kysymään itseltään, mitä muuta lapsi oppii siinä samalla: " Mikä on lapsen kokemus, kun hän herää ja kokee, että on hätä? Onko joku läsnä ja tyynnyttää, vai jätetäänkö hänen hätäänsä vastaamatta?"
Loput voitte lukea täältä:
http: //www. hernekeppi. fi/hernekeppi/hk3/perhepeti. shtml
4v, 1v ja kolmas tulossa...
Menevät sitten kun itse haluavat!
Iskä tekee kolmivuorotyötä eikä häiriintynyt kaksosista kun käytti korvatulppia.
Olen erittäin herkkäuninen joten olen noussut välittömästi.
Kukaan, ei kukaan teistä tai heistä voi tulla sanomaan milloin on hyvä siirtää lapsi omaan huoneeseen. Meillä nukkuneet alusta asti omissa huoneissaan, se on meidän perheelle normi.
Tasapainoisia ja onnellisia lapsia ovat, tervetuloa kahveelle! Muumimukeja en ikävä kyllä omista.
Itse en olisi ikimaailmassa jaksanut mennä toiseen huoneeseen imettämään, kaappasin vauvan aina kainaloon tissille ja jatkoin nukkumista.
Ekat 3 kk nukkui perhepedissä ja siitä sitten omaan sänkyyn vanhempien makkariin. Alkoi nukkua rauhallisesti läpi yön, kun siirrettiin omaan huoneeseen.
Vierailija:
" Mikä on lapsen kokemus, kun hän herää ja kokee, että on hätä? Onko joku läsnä ja tyynnyttää, vai jätetäänkö hänen hätäänsä vastaamatta?"
Ja meillä on toiminut täydellisesti. Lapsi onkin nukkunut 5kk eteenpäin täysiä yöunia (12h) heräämättä. Joskus on jouduttu nukkuun samassa huoneessa (esim matkoilla) mutta siitä ei meinaa mitään tulla. Herään lapsen kaikkiin pikku tuhinoihin ja en siis nuku juuri ollenkaan kun nukumme samassa huoneessa. Myös lapsi pomppaa kuin vieteripelle ylös sängyssä kun huomaa minun olevan samssa huoneessa. normaalisti heräilee omassa huoneessaan ja leikkii unileluilla sängyssä, harjoittelee puhumaan, mutta ei itke. Niin kauan kunnes haen pois. Helppoa on ja kaikki on tyytyväisiä!
Meistä suurimmalla osalla on kaksi toimivaa korvaa joten pointtisi jöi vähän hämäräksi.
Sano kuka mitä tahansa, TE teette juuri niinkuin teidän perheelle on parhaaksi.