Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi monet naiset haluavat ylikalustaa ja ylisisustaa

Vierailija
29.06.2024 |

Ihan ensimmäisenä disclaimer : Kaikki naiset eivät ole tälläisiä, kukaan ei ole väittämässä että ovat ja mielipide perustuu ainoastaan omiin henkilökohtaisiin kokemuksiin. 

Eli olen nyt yhä useammin törmännyt tälläiseen tavara ja huonekalupaljouteen ja yrittänyt miettiä mistä se johtuu. Koti voi olla muuten ihan siisti, mutta tavaraa, huonekalua on niin paljon että niitä joutuu jopa väistelemään. Kippoa, kuppia, ties mitä hilavitkutinta, kaapit ja hyllyt pullollaan. Ahtaassa paikoissa 3 erillistä tuolia johon on myös ängetty sohva, ehkä joku hyllykkö tai kukkateline.

Asunnosta tulee ahdas ja kaaosmainen tunnelma, tavallaan katoaa se kodin tarkoitus jossa pitäisi myös mielen rauhoittua. Ja toinen disclaimer, kukaan ei ole myöskään väittämässä että miehet ovat jotain täydellisiä satuolentoja joiden asunto on moitteeton, joten olisi mukava jos ihmiset vastaisivat itse kysymykseen eikä rupeaisi riitelemään asian vierestä.

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun tuolit on aivan maalien ja teippien tahrimat ja HALVAT. Tuskin todellakaan kukaan näitä haluaa. Paremmat saa suoraan kaupasta.

Vierailija
122/124 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kämppä on täysi lähinnä harrastuksiin liittyvää tavaraa. Osa harrastuksista on kausiluonteisia, joten harrastusvälineet voi seisoa nurkassa puolet vuodesta käyttämättä. Tai muuten vaan ei inspiroi niitä käyttää, mutta pois ei voi antaa, koska käyttöä on kuitenkin myöhemmin. Olen materialisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain kyseessä lienee sukupolvien ja perinteiden paino. Vanhemmat naiset varustaa nuoremmat naiset tavaralla tämän siirtyessä omaan kotiin. Tyttölapset saa rippi- ja yolahjaksi astioita, pyyhkeitä ja muuta "omaan kotiin" tarvittavaa, pojat saa setelin. (Tai näin meidän perheessä oli, ehkä asiat on muuttuneet nykyään). Naiset on miellyttämisenhaluisempia ja enemmän tekemisissä äitinsä kanssa, sieltä tulee suvun kamoja, joista ei voi luopua. Täälläkin on monta ketjua, jossa tunnetaan syyllisyyttä turhien lahjojen poisheittämisestä. Ja sisustuslehdissä luodaan kuvaa, että ne perintöhuonekalut on arvokkaita ja syytä säilyttää. Niille sitten etsitään paikka "katseenvangitsijana" tai semihyödyllisessä tehtävässä. 

Lyhyesti, arvelisin, että miehillä ei ole lähtökohtaisesti omilleen muuttaessa niin paljon tavaraa, heillä ei ole siihen perheen kautta tunnesiteitä eikä heitä ole koulutettu arvostamaan vanhaa kauneuden vuoksi.

Vierailija
124/124 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shoppailin joskus ihan holtittomasti vaan kaikkea uutta ja kivaa, koska olin siihen tottunut lapsuudesta. Omilleen muuttaessa rahaa jäi shoppailla kaikkea mitä halusin.

Myöhemmin alkoi jo ahdistaa se tavaramäärä ja tajusin, että se ostelu oli jotain mielihyvän hakua ja shoppailin peittääkseni omia tunteita. Nykyään koitan päästä eroon turhasta ja olenkin enemmän minimalisti. Tähän pääsy on vaatinut paljon sitä omaa henkistä tutkimista ja tunteiden miettimistä muuten kuin shoppailemalla turhaa tavaraa.