Haluaisitko olla suomenruotsalainen ?
Oletko kateellinen heille. Tiedän tämä on kielletty aihe täällä...Mutta silti.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
En ole kateellinen, mutta ruotsinkieltä haluaisin osata paremmin.
Miksi? Sehän on ruma kieli kuin mikä.
En todellakaan. Ovat sisäsiittoisia ja älykkyysosamääränsä on alhaisempi kuin suomenkielisten.
Luulen, että en saisi minkäänlaista tyydytystä siitä, että pakotan oman ruman ja tarpeettoman kieleni kaikille muille.
Joten en varmaan haluaisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kateellinen, mutta ruotsinkieltä haluaisin osata paremmin.
Miksi? Sehän on ruma kieli kuin mikä.
Eihän se edes ole mikään kieli...vai mikä kieli se on? Ei ruotsi ainakaan.
Miksi haluiaisin olla hyökkääjän jälkeläinen? Ruotsalaiset hyökkäsivät Suomeen ja varastivat suomalaisten talot ja rahat. Sivussa meni muutamakin lasten isä. Ja sellainen pitäisi haluta olla? LOL!
Kielletty aihe tämäkin, mutta työyhteisöissä suomenruotsalaiset ovat tosi pisteliäitä. Ylimielinen kulttuuri.
Haluan olla juntti suomalainen.
En halua olla varakas ja sivistynyt.
Muuttuuko mikä haluamisesta joksikin?
Eihän suomenruotsalaiset terveeksi aikuiseksi voi kasvaa maassa, jossa suomenruotsalaisia inhotaan sydämen pohjastaPaljon häiriintyneitä tyyppejä näissä suomenruotsalaisissa. Tyhmimmät enää jäljellä. Muut jo lähteneet Ruotsiin. Toivottavasti loputkin häviävät ihan sama minne. Suomi ei heitä tarvitse. Ovat haitaksi Suomelle kaikin tavoin.
YÄÄÄK ! En todellakaan. Se olisi yhtä kuvottavaa kuin olla perussuomalainen :( Mieluummin ampuisin itseni tai hirttäytyisin, polttoitsemurhaisinkin ennen kuin joutuisin häpeään.
En haluaisi olla enkä ole kateellinen. Mistä heille muka pitäisi olla kateellinen?
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki suomenruotsalaiset todellakaan ole varakkaita ja sivistyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki suomenruotsalaiset todellakaan ole varakkaita ja sivistyneitä.
Mun tuttu on maajussi-duunari, ja toinen oli joskus toimittaja. Taviksia.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että en saisi minkäänlaista tyydytystä siitä, että pakotan oman ruman ja tarpeettoman kieleni kaikille muille.
Joten en varmaan haluaisi olla.
Rakastajani kieli ei todellakaan ole ruma, eikä tarpeeton... vink vink...
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluiaisin olla hyökkääjän jälkeläinen? Ruotsalaiset hyökkäsivät Suomeen ja varastivat suomalaisten talot ja rahat. Sivussa meni muutamakin lasten isä. Ja sellainen pitäisi haluta olla? LOL!
Suurin osa nykyisistä suomenruotsalaisista on kyllä juuriltaan ihan suomalaisia. Heidän sukunsa vain vaihtoivat aikoinaan kielekseen ruotsin, koska suomenkielisenä ei voinut tuolloin päästä korkeampiin yhteiskunnallisiin asemiin.
No en mä välttämättä suomenruotsalainen haluaisi olla, mutta haluaisin kyllä osata sujuvasti ruotsia ja etenkin asua jossain länsirannikolla ja harrastaa veneilyä.
Täsmälleen sama tuli heti mieleen.