Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholi ei mene enää kaupaksi Suomessa, mitä tehdä?

Vierailija
29.06.2024 |

Suomalaiset juovat 20% enemmän alkoholittomia tuotteita kuin viime kesänä. Verotulot laskevat jo uhkaavasti. Edes alkoholirajan nosto ei auta ja alkoholin kulutus vain vähenee.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/3e33540e-9fd5-4aeb-9b94-db305124b…

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:alkoholi on huume ja myrkky, aivan kuten kaikki huumeet ja myrkyt niillä on haittavaikutuksia,

Ja kaikista maailman huumeista ja päihteistä alkoholi voimakkaana solumyrkkynä tuhoaa eniten aivoja.

Vierailija
62/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö hintoja laskea jos ei mene kaupaksi. Kysynnän ja tarjonnan laki katsokaas.

Kaikki nämä valtion verolla ohjailut on perseestä ja rikkovat luontaisen systeemin.

Kaikki osto ja myynti vapaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa Tallinnan sataman Superalkossa oli tänäänkin suomalaisia ihan jonoksi asti, niin että alkoholin tuonti jatkuu ihan entiseen malliin.

Vierailija
64/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa Tallinnan sataman Superalkossa oli tänäänkin suomalaisia ihan jonoksi asti, niin että alkoholin tuonti jatkuu ihan entiseen malliin.

Se etelä hetelmien veronkierto on niin pientä ettei näy missään. Jos Lapin ukot sais haettua verottomana viinat ruottista tai norjasta niin Suomi olis konkurssissa heti.

Vierailija
65/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin juomisen n.7v sitten. Ei kestänyt mieli eikä keho juomista. En kuulu siihen ryhmään joka voi ottaa 1-2 lonkeroa tai juoda pari lasia viiniä. Joten lopetin itselle valehtelun jota olin harrastanut yli 20v ja laitoin korkin kiinni. Jos vetää lärvit 1-2 kertaa viikossa, se ei ole kohtuujuomista, siihen pikku hissuttelut päälle silloin tällöin, pöhnässä (n.1-2promillea) putkien aikana, esittäen että on mukamas selvinpäin tai krapulassa.

Mä juon pe-la, mutta muuten en ota tippaakaan.

Aika usein juot.

Vierailija
66/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin juomisen n.7v sitten. Ei kestänyt mieli eikä keho juomista. En kuulu siihen ryhmään joka voi ottaa 1-2 lonkeroa tai juoda pari lasia viiniä. Joten lopetin itselle valehtelun jota olin harrastanut yli 20v ja laitoin korkin kiinni. Jos vetää lärvit 1-2 kertaa viikossa, se ei ole kohtuujuomista, siihen pikku hissuttelut päälle silloin tällöin, pöhnässä (n.1-2promillea) putkien aikana, esittäen että on mukamas selvinpäin tai krapulassa.

Minulla se hissuttelu toisinaan, putket lopulta tuhosi terveyden. Vaikka oli juomattomuusjaksoja, mitä vanhemmaksi tulin niin keho eikä mieli ei kestänyt, menin käytännössä rikki. 1-2 viikossa viikonloppuisin loi tietenkin pohjan siihen, että terveys romahtaa, joten ei siihen olisi tarvittu kuin viikonloppujuominen.

Miten terveytesi tuhoutui?

Vierailija
67/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein juot.

No aika vähän juo. Mulla on putki päällä la-pe

Vierailija
68/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan takaisin 2000-luvun vaihteeseen. Kaikilla oli kivaa, viina virtasi ja huumekuolemat lähes nollassa.  

Vierailija
69/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin nuorena nuukuriksi en ole käyttänyt alkoholia.

Kiera-

Vierailija
70/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulkaa te 20-35vuotiaat kertomaan miltä tuntuu kun rupeatte olemaan yli 40v. Kun juotte säännöllisesti, minulla on uutisia teille, suurin osa teistä tulee olemaan aivan paskana, niin henkisesti kuin fyysisesti. Te luulette, että meno voi jatkua niinkuin ennen, senjälkeen monet teistä ihan oikeasti ymmärtää minkälaisesta huumeesta on kyse, kun puhutaan alkoholista.

Ei 40v vielä mitään haittoja huomaa, itse aloitin murros iässä säänöllisen alkoholinkäytön ja nyt 60v sama meno jatkuu, uin ja lenkkeilen harva se päivä, mitä ne oireet nyt pitäisi olla siitä alkoholin juomisesta? Ja kyllä vielä välilläkin on aamuseisokki:)

Eli läheisesi ovat joutuneet katselemaan juopotteluasi vuosikymmeniä? Sääliksi käy.

Vierailija
71/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaan takaisin 2000-luvun vaihteeseen. Kaikilla oli kivaa, viina virtasi ja huumekuolemat lähes nollassa.  

Alkoholiin kuolemiset ovat moninkertaisia huumekuolemiin verrattuna. Suoraan alkoholin 1600 vuodessa ja alkoholiperäisiin sairauksiin hieman enemmän. Yhteensä yli 3000 vuodessa. Monta kertaa on sanottu että jotain pitää tehdä mutta kansanedustajat ei pysty tai kykene tekemään muutoksia kun kyse on huumepolitiikasta. Ne antaa ennemmin ihmisten kuolla kuin muuttavat lakia. Tuo on karua mutta se on myös totta. Suomi on jo ykkönen huumekuolemissa että niin huonosti toimii kauan käytetty huumepolitiikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi