Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholi ei mene enää kaupaksi Suomessa, mitä tehdä?

Vierailija
29.06.2024 |

Suomalaiset juovat 20% enemmän alkoholittomia tuotteita kuin viime kesänä. Verotulot laskevat jo uhkaavasti. Edes alkoholirajan nosto ei auta ja alkoholin kulutus vain vähenee.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/3e33540e-9fd5-4aeb-9b94-db305124b…

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. THL:n mukaan alkoholin käyttö lisääntyy ja kaikki kuolee.

Kyllä me kaikki jossain vaiheessa kuolemme.

Joo mutta me kaikki kuollaan viinaan, vaikka alkoholin kulutus on laskenut v. 2007 ja Suomessa juodaan alle Euroopan keskitason. THL on kertonut näin.

Vierailija
42/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oli pakko vähentää

Tykkään polttaa tupakkaa kun juon, mutta nyt alkaa tupakka olla niin kallista, että joutunut vähentään kaljan juomista. Ei ole sama asia juoda kaljaa terassilla jos ei saa sätkää suuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua häiritsee kuinka kaikki vapaa-aika ja tekeminen todella monilla pyörii alkoholin ympärillä. Kun on syntynyt tähän kulttuuriin pitää sitä ihan normaalina. Vasta myöhemmällä iällä on tajunut kuinka epäterveellinen ja sairas juomakulttuuri Suomessa on.

Minun piti käytännössä löytää täysin uudet kaverit kun lopetin juomisen noin 10v sitten. Koska ne edelliset kaverit eivät voi tehdä mitään, jos ei samalla vedetä kovia kännejä. Heitä ei myöskään saa selvinpäin mihinkään, ei edes pikku ulkoilulenkille, kaikkeen täytyy tuoda kaljaa tai viinaa mukana.

Ja tiedän kaikki eivät ole samanlaisia, mutta voi kuinka yleistä tuo oikeasti on ja olisipa meillä pikkuisen terveellisempi sosiaalinen kulttuuri ja voitaisiin olla ja seurustella ilman alkoholiakin luontevammin. Koen olevani marginaalissa, kun lopetin juomisen, en sulaudu porukkaan kun käyttäydyn ns."normaalisti" ja jutut ja tekeminen ei ole alkoholin sävyttämää. Minä ainakin otan ilolla vastaan, jos yhä vähemmän käytetään alkoholia tai mitään muitakaan päihteitä, rupeaa minun kaltaiset olemaan se normi, eikä ympäripäissään tokkuroivat.

Vierailija
44/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkkyä juodaan vähemmän, mitä tehdä?

Vierailija
45/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi THL:n agenda noudattelee Alkon agendaa viis faktoista?

Vierailija
46/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiveron tuotto ei ole vuosikymmeniin riittänyt alkoholin aiheuttamien haittojen maksuun, vaan niitä on maksatettu kaikilla veronmaksajilla.

Suurimman osan työkyvyttömien alkoholistien juomisesta rahoittaa sosiaalitoimi eli veronmaksajat. Jos ei rahoittaisi, rikollisuus alkoholismin ympärillä kasvaisi hyvin paljon kun vakavasti riippuvaiset tekisivät paljon enemmän rikoksia alkoholia saadakseen.

Alkoholistien kanssa ollaan ns. pakkoraossa. Jos juopottelua ei tueta verovaroin, rikollisuus kasvaa kun alkoholistit tekevät rikoksia alkoholihuumetta saadakseen, ja jos juomista tuetaan, veronmaksajien rahoja menee satoja miljoonia alkoholistien juomisen tukemiseen ja alkoholikauppiaiden rikastuttamiseen.

Vierailija
47/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkaa te 20-35vuotiaat kertomaan miltä tuntuu kun rupeatte olemaan yli 40v. Kun juotte säännöllisesti, minulla on uutisia teille, suurin osa teistä tulee olemaan aivan paskana, niin henkisesti kuin fyysisesti. Te luulette, että meno voi jatkua niinkuin ennen, senjälkeen monet teistä ihan oikeasti ymmärtää minkälaisesta huumeesta on kyse, kun puhutaan alkoholista.

Ei 40v vielä mitään haittoja huomaa, itse aloitin murros iässä säänöllisen alkoholinkäytön ja nyt 60v sama meno jatkuu, uin ja lenkkeilen harva se päivä, mitä ne oireet nyt pitäisi olla siitä alkoholin juomisesta? Ja kyllä vielä välilläkin on aamuseisokki:)

Vierailija
48/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ovat-maailman-viisi-addiktoivi…

Viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka/nikotiini samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa.

.

https://www.is.fi/terveys/art-2000007700851.html

Alkoholi on hermomyrkky, joka tuhoaa aina aivosoluja.

.

https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-156725

Alkoholi linkittyy vahvemmin syöpään kuin tiesimmekään - uusi tutkimus paljastaa.

Vierailija
49/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta ap mikään muu, kuin laittaa koko omaisuutesi myyntiin ja ostaa viinaa koko rahalla. Ehkä ne muutkin siitä sitten innostuu.

Vierailija
50/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulkaa te 20-35vuotiaat kertomaan miltä tuntuu kun rupeatte olemaan yli 40v. Kun juotte säännöllisesti, minulla on uutisia teille, suurin osa teistä tulee olemaan aivan paskana, niin henkisesti kuin fyysisesti. Te luulette, että meno voi jatkua niinkuin ennen, senjälkeen monet teistä ihan oikeasti ymmärtää minkälaisesta huumeesta on kyse, kun puhutaan alkoholista.

Ei 40v vielä mitään haittoja huomaa, itse aloitin murros iässä säänöllisen alkoholinkäytön ja nyt 60v sama meno jatkuu, uin ja lenkkeilen harva se päivä, mitä ne oireet nyt pitäisi olla siitä alkoholin juomisesta? Ja kyllä vielä välilläkin on aamuseisokki:)

Olet siis alkoholista riippuvainen? Alkoholisti siis. Uiminen ja lenkkeily ei auta siihen, että alkoholi tuhoaa aivoja enemmän kuin mikään muu maailman huume tai päihde.

Vierailija
51/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta me kaikki kuollaan viinaan, vaikka alkoholin kulutus on laskenut v. 2007 ja Suomessa juodaan alle Euroopan keskitason. THL on kertonut näin.

Senkö takia alkoholin saatavuutta piti parantaa kun käyttö on vähentynyt? Alkoholihuumeen valmistajat ja kauppiaat pelkäävät ansioiden laskevan.

Vierailija
52/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo otsikko vielä kerro sitä ovatko alkoholittomia ostavat aiemmin ostaneet alkoholipitoisuuksia.

Alkoholin kulutus on laskenut vuosittain jo pitkään. Nuoret eivät enää ryyppää kuten boomerit ja luonnollisen poistuman mukana Suomi raitistuu.

Vierailija
53/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokaisen alkoholiin ja tupakkaan kuolevan suomalaisen tilalle tuodaan väkeä ulkomailta, Suomen kansa vaihtuu suurelta osin toiseksi sadassa vuodessa. Siihen päättyy kansan tuhansien vuosien historia ja kansa maksaa itse oman tuhonsa.

Alkoholi ja tupakka ovat parhaita aineita väestönvaihtoihin, ja ihmisten orjuutukseen ja ryöstämiseen ihan laillisesti. Kumpikin aiheuttaa koviin huumeisiin verrattavan riippuvuuden ja tuhoaa aivoja. Käyttäjät pysyvät tyhminä kun heitä murhataan ja ryöstetään laillisilla myrkkyhuumeilla.

Vierailija
54/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kullin käyryys?

Vierailija
55/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tässä ainakin puolet totta.

Vierailija
56/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pari kaveria haudannut alkoholista johtuen, jotkut ovat juoneet asuntonsa ja vaimo ja lapset ovat lähteneet. Sitten on kavereita jotka ovat saaneet sairaskohtauksia tai terveys on pettänyt, alkoholin haittojen takia. Mutta kun on yksittäistapauksia, niin kaikki voi tietenkin vetää viinaa mielin määrin ei huolta huomisesta, eikö niin. Höpsistä alkoholi on huume ja myrkky, aivan kuten kaikki huumeet ja myrkyt niillä on haittavaikutuksia, niitä pystytään ihan mittamaan. Se, että Pena YläHikiältä voi vetää kossupullon päivässä ja 2 askia tupakkaa 70 vuotiaaksi ei tarkoita että kaikki ovat Penoja, monet juovat, syövät ja tupakoivat itsensä ennenaikaiseen hautaan tai työkyvyttömiksi.

Vierailija
57/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen vika!

Vierailija
58/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva jos on välillä. Huolettaa kuitenkin tuo pysyväisemmältä vaikuttava aivosolujen seisokki.

Vierailija
59/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senkö takia alkoholin saatavuutta piti parantaa kun käyttö on vähentynyt? Alkoholihuumeen valmistajat ja kauppiaat pelkäävät ansioiden laskevan.

Huutista kun kansaa syyllistetään siitä kun se juo ja sitten siitä kun se ei juo.

Vierailija
60/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen vika!

Jep, ei ole köyhällä enää varaa edes vettä juoda.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä