Alkoholi ei mene enää kaupaksi Suomessa, mitä tehdä?
Suomalaiset juovat 20% enemmän alkoholittomia tuotteita kuin viime kesänä. Verotulot laskevat jo uhkaavasti. Edes alkoholirajan nosto ei auta ja alkoholin kulutus vain vähenee.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/3e33540e-9fd5-4aeb-9b94-db305124b…
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt monia huumeita elämäni aikana, alkoholi on ollut niistä kaikista pahin ylivoimaisesti. Nyt en käytä mitään huumeita, nikotiinin käytön ja tupakoinninkin lopetin 10 vuotta sitten.
Ole sitten ylpeä kuinka kalliiksi tulee loppuelämäsi hoitoinesi ja kuinka monta hoitajaa tarvitaan pyörittelemään sinua sängyssä kolmessa vuorossa.
Ihme että olet hengissä pysynyt sillä huumeista ei voi tietää mitä paskaa ne sisältää. Eikä valtio saa niistä mitään verotuloja. Miksi veronmaksajien pitää kokonaan narkkarien hoidot ja kulut maksaa. Alkon ja tupakan osalta sentäs veroissa ovat hoitonsa ansainneet. Minun puolestani narkkarit voidaan jättää kokonaan hoitamatta. Miksi näille yhteiskunnan pitää jotain neuloja yms. käyttöhuoneita kustantaa. Ei mitään muuta kuin kärrätään ne suoraan kaatopaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. THL:n mukaan alkoholin käyttö lisääntyy ja kaikki kuolee.
Kyllä me kaikki jossain vaiheessa kuolemme.
Eihän tuo otsikko vielä kerro sitä ovatko alkoholittomia ostavat aiemmin ostaneet alkoholipitoisuuksia.
Alkoholi on liian kallista nuorille ja ne ostaa sen takia huumetta.
Alkoholin hintaa tulisi laskea.
🤣 Kuka tänne on jäänyt vaikka ei olisi alkoholia ja tupakkaa polttanut koskaan. Ilman saasteet, antibiootit yms. ja torjunta myrkyt ruuassa sairastuttaa syöpään kuitenkin niin että kannattaisiko vähän nauttia alkoholista ja tupakistakin sen lyhyen elämänsä aikana ettei nyt mene elämä ihan liian ankeaksi. 😁
Ja naurettavinta että jotkut kuvittelevat jollain kasvisruuaalla välttävänsä myrkkyjä. Niissä voi olla vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt monia huumeita elämäni aikana, alkoholi on ollut niistä kaikista pahin ylivoimaisesti. Nyt en käytä mitään huumeita, nikotiinin käytön ja tupakoinninkin lopetin 10 vuotta sitten.
Ole sitten ylpeä kuinka kalliiksi tulee loppuelämäsi hoitoinesi ja kuinka monta hoitajaa tarvitaan pyörittelemään sinua sängyssä kolmessa vuorossa.
Ihme että olet hengissä pysynyt sillä huumeista ei voi tietää mitä paskaa ne sisältää. Eikä valtio saa niistä mitään verotuloja. Miksi veronmaksajien pitää kokonaan narkkarien hoidot ja kulut maksaa. Alkon ja tupakan osalta sentäs veroissa ovat hoitonsa ansainneet. Minun puolestani narkkarit voidaan jättää kokonaan hoitamatta. Miksi näille yhteiskunnan pitää jotain neuloja yms. käyttöhuoneita kustantaa. Ei mitään muuta kuin kärrätään ne suoraan kaatopaikalle.
Sinä et tiedä mikä narkkari on, ei kultapieni sellainen ihminen joka on kokeillut erilaisia huumeita ei ole narkkari. Toisin kuin sinä joka vedät viinaa säännöllisesti, sinä olet 100% nisti, juuri sellainen narkkari jota paheksut. Joten lopettakaa se paremman esittäminen alkoholi-nistit ja narkit.
Suomalaiset juovat alle EU:n keskimäärän. Jotenkin huvittavaa, jos joku kuvittelee suomalaisten juovan erityisen paljon. Myytti elää, vaikka ei ole ollut totta pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka alkoholi on yhteiskunnallisesti hyväksytty huume se ei tee sinun tai muiden alkoholinarkkaamisesta yhtään hienompaa eikä vähennä myöskään terveyshaittoja. Olet narkkari, niinkuin muutkin alkoholin kuluttajat.
Alkoholi ei ole huume koska hmmm... Se on saatavilla peitettynä niin usealla eri maulla?
Alkoholi olisi ympäristöystävällisempää kuin huumeet joita jengi vetää ja enemmän tai vähemmän salaa. Tuotanto on sekä ympäristölle että ihmisille vaarallista, jätevesistä ei kaikkea voi puhdistaa.
Kun rahat ei riitä. Rahat ei riitä. Myydään Volvo.
"Sinä et tiedä mikä narkkari on, ei kultapieni sellainen ihminen joka on kokeillut erilaisia huumeita ei ole narkkari. Toisin kuin sinä joka vedät viinaa säännöllisesti, sinä olet 100% nisti, juuri sellainen narkkari jota paheksut. Joten lopettakaa se paremman esittäminen alkoholi-nistit ja narkit."
Älä nyt ala tuollaista paskaa suoltamaan sillä en ostaisi koskaan mitään laittomia huumeita eikä sisältöön ole luottamista.
Laillisista tuotteista maksan verot valtiolle ja olen sitten haitoista johtuvat hoitoni ansainnut kuin nämä muut laittomien huumeiden huumeveikot.
Olen parempi niin kauan kun maksan veroja käyttämistäni tuotteista enkä vaadi hoitoja jostain laittomista aineista.
En tiedä mikä narkkari on kun ei ole kokemusta. Minä en käyttäisi ikinä laittomia huumeita. Ihan lailliset aineet riittävät.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan nykyään Ruotsista alkoholit. Viinit ovat siellä jopa Viroa edullisemmat.
Joo, en minäkään ole aikoihin mitään Suomen veroilla ostanut ja juonut. Tätä on haluttu ja saatu sillä koko EU:n korkeimmalla alkoholiverolla, mikä meillä on.
Ravintoloissakin tulee käytyä nykyisin lähinnä ulkomaanreissuilla. Suomen hintataso on totaalisen järjetön, jos haluaa vaikka edes lasillisen saati kaksi juoda ruokailun aikana. Maksaa saman kuin ateria. Saavat pitää tunkkinsa.
Pakkohan ihmisten on jostain karsia, että saavat ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset juovat alle EU:n keskimäärän. Jotenkin huvittavaa, jos joku kuvittelee suomalaisten juovan erityisen paljon. Myytti elää, vaikka ei ole ollut totta pitkään aikaan.
Sama usassa on lähes 13 prossalla alkoholiogelma, siitäkin on myytti että eivät paljon dokaa. Ei, Suomessa ole sen pahempia.
Alkoholi-narkit epätoivoisesti puolustelemassa ketjussa omaa narkkaamistaan, kuinkas muutenkaan. Alkoholi nyt vain on parempi huume ja alkoholinarkkari on parempi narkki. Juu ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, että noin järjettömän tyhmiä sekopäisiä persvälejä on olemassa kuin sinä. Koitahan nyt siihen vähäiseen järkeesi saada mahtumaan, että me maksetaan narkkareista verovaroin ihan joka ikisessä tapauksessa. Tasan ainoa asia, mitä yhteiskunta ja veronmaksaja voi valita on se, että maksetaanko huumeongelmasta terveydenhoitokulujen kautta vai maksetaanko niistä rikosten ja vankeinhoidon kautta. Jos sinä et maksa mitään hoitoja tai mitään kuluja, niin aineisiin hommataan sitten raha rikoksilla ja se se vasta kallis vaihtoehto on se vankeinhoitokulu tuohon maksamiseen. Ja mikään ei ole tyhmempi ajatus kuin tuo, mitä kaltaisesi jäteläjä nyt tuossa naukuu noista neuloista - jos niitä neuloja jaetaan, niin narkkarit käyttävät puhdasta neulaa ja sairaudet ei leviä. Jos niitä ei jaeta, narkkarit käyttävät likaista neulaa ja sitten leviää kaikki taudit. Sehän se vasta kallista on. Ja oletko sinä oikeasti niin pohjattoman tyhmä, että kuvittelet niiden tautien jotenkin maagisesti pysyvän vain narkkareissa eikä ne leviä kaikkiin muihinkin?
Tuollaiset kaltaisesi sekopäisen vatipäisen idioottivajakin kaatopaikkafantasiat nyt kertovatkin kaiken, nimittäin sinun pohjattomasta typeryydestäsi. Ei ne ihmiset tuosta noin vain johonkin katoa, vaikka kaltaisesi jäte niin kenties toivoisikin. Halveksittavampaa pazkaa ei oikeastaan maan päällä juuri ole kuin kaltaisesti hevon v peräröörit.
Tulkaa te 20-35vuotiaat kertomaan miltä tuntuu kun rupeatte olemaan yli 40v. Kun juotte säännöllisesti, minulla on uutisia teille, suurin osa teistä tulee olemaan aivan paskana, niin henkisesti kuin fyysisesti. Te luulette, että meno voi jatkua niinkuin ennen, senjälkeen monet teistä ihan oikeasti ymmärtää minkälaisesta huumeesta on kyse, kun puhutaan alkoholista.
Ei ole varaa nykyisillä hinnoilla ostaa alkoholia.