Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla olette epäsuomalaisia?

Vierailija
29.06.2024 |

Minua ei saa festareille eikä jääkiekko-otteluun enkä siedä humalaisuutta yhtään. 

Entä te?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän kulttuuria, jota nyt ajetaan alas, ehkä tärkeimpänä suomalaisuuden mittarina.

Hallitus sanoo olevansa suomen ja suomalaisuuden puolella, mutta suomalaisen taiteen, musiikin, kulttuurin, sivistyspalveluiden ym. Alasajo on suurin suomen ja suomalaisuudne polkeminen, ja virhe, millä on kauaskantoiset seuraukset.

Sikäli olen siis epäsuomalainen, kun suurin osa ihan kiljuen kannattaa edellämainittujen tuhoa.

suomalainen kulttuuri pysyy elossa, jos me suomalaiset itse pidämme sitä elossa. Siihen ei vaikuta se kuinka paljon ulkomaalaisia lähellä on, tai vähän kauempana. Kulttuurin vaalimisen idea pitää sisäistää itse ja pitää sitä elossa. Terkuin karjalan evakkojen jälkeläinen, joka sattui syntymään sukuun, jossa on pidetty karjalaisia perinteitä yllä. Noin ne siirrettiin minuunkin ja minä laitan ne omalta osaltani eteenpäin. Ei haittaa yhtään esim. se, että naapurini on ulkomaalainen. Päinvastoin. Hän oli todella kiinnostunut esimerkiksi tulemaan katsomaan miten karjalanpiirakoita tehdään ja sitten kyselee usein suomalaisita juhlista ja perinteistä, joita niihin liittyy. Olemme löytäneet todella paljon yhteista eri juhlaperinteistä.

Vierailija
22/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntele suomalaista musiikkia, en lue suomalaisia kirjoja tai kirjoja suomeksi. En katso suomalaisia sarjoja tai elokuvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En välitä saunasta. Ihmettelen miksi jopa yksiöissä tuhlataan tilaa saunaan. Viimeksi olen saunonut vuonna 2019.

olen viimeiset puoli vuotta katsellut itselleni uutta kotia ja näyttää siltä, että uudistuotannossa ei ole lainkaan itsestäänselvää, että yksiöissä olisi sauna. Tai edes parveke. 

Vierailija
24/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää saunoa ja tykkään small talkista.

Vierailija
25/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan miellyttää miestäni.

N34

Vierailija
26/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä saunasta, enkä lätkästä. Enkä oluesta. Inhoan suomirockia. Luen runoja ja osaan ruotsia. En syö lihaa.

M50

Vierailija
27/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tatuointeja

En katso jääkiekkoa ikinä

Inhoan saunomista

En syö makkaraa, enkä kaljaa

Olen hoikka

Eivät tatuoinnit ole mitenkään erityisesti suomalainen juttu.

Vierailija
28/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä hyvin ylpeä tyytyväinen PerusSuomalainen,EpäSuomalaisuutta en tunnista itsessäni.

Vierailija
29/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sauno

En seuraa hiihtoa

En tykkää Fazerin sinisestä

En juurikaan kuuntele suomalaista musiikkia

En töllötä ihmisiä

En juhli juhannusta enkä vappua

En jonota ämpäreitä

En matkaile Virossa

En tykkää HK:n Sinisestä

Vierailija
30/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon teen aina maidon kera. Kuulemma englantilainen tapa. 

Vierailija
31/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä saunasta, enkä lätkästä. Enkä oluesta. Inhoan suomirockia. Luen runoja ja osaan ruotsia. En syö lihaa.

M50

ah! minullakin muuten tuo ruotsin osaaminen, kas kun sattui unohtumaan! Joskus katsonkin ruotsinkielisiä ohjelmia ihan siksi, että kielitaito pysyy edes jotenkin hallussa

Vierailija
32/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut minkäänlaista kansallistunnetta, en välitä Suomesta, suomalaisista, suomalaisuudesta, suomenkielestä tai kulttuurista. Ne ovat minulle joko yhdentekeviä tai tunnen halveksuntaa (esim. sketsiviihde, juntti-iskelmä)

En sauno, en syö ruisleipää, en seuraa urheilua

Olen hyvin hoikka

En juo alkoholia säännöllisesti, lasillinen hyvää viiniä menee silloin tällöin 

En syö buffet-paikoissa tai missään ruokaloissa

En syö lihaa ja käytän hyvin vähän maitotuotteita

N45, Hki/NY

Vierailija
33/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kulje uimarannalla persereikä paljaana.

Vierailija
34/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Festarit ja jääkiekko-ottelutko on jotenkin suomalaisia erityispiirteitä? Humalahakuisuus ehkä kyllä, jos puhutaan ns kosteista sukupolvista. Nuoret ovat tässä viisaampia. 

Samaa mieltä. Festarit ja jääkiekko ei ole suomalaisuutta. 

Vierailija
35/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on perheen pää. Joukkoraiskaukset ovat joissakin tapauksissa oikeutettuja. Minulla on halutessani oikeus yhtyä alle 16-vuotiaan kanssa.

Vierailija
36/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytä legginsejä tai krokseja.

Vierailija
37/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on perheen pää. Joukkoraiskaukset ovat joissakin tapauksissa oikeutettuja. Minulla on halutessani oikeus yhtyä alle 16-vuotiaan kanssa.

Suurin osa maailman kansoista ajattelevat näin. Miksihän suomalaisjuntit arvostelevat näitä asioita?

Vierailija
38/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on isänä oikeus vääntää sulta niskat katki.

Vierailija
39/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on luontevaa rupatella ihmisten - jopa HUI tuntemattomien kanssa.

En osaa kadehtia muita.

En piittaa siitä mitä minusta ajatellaan. 

Annan auliisti hyvää palautetta.

Olen tyytyväinen ja iloinen. 

-ja huonohko valehtelemaan.

Vierailija
40/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mieleeni... onko päihteettömille ihmisille olemassa jossain omaa yhteisöä? En tarkoita sitten aa-kerhoja tai uskontoihin sidottuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi