Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla olette epäsuomalaisia?

Vierailija
29.06.2024 |

Minua ei saa festareille eikä jääkiekko-otteluun enkä siedä humalaisuutta yhtään. 

Entä te?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myöskään käynyt koskaan festareilla mutta urheilua on tullut katsottua ihan kansainvälisiä olympiastadioneja myöten.

Vierailija
2/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat kuin sinulla. Enkä käy saunassa. En syö lihaa, en juo alkoholia. Inhoan talvea ja talviliikuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jonota ämpäreitä enkä oluttelttaan.

Vierailija
4/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tatuointeja

En katso jääkiekkoa ikinä

Inhoan saunomista

En syö makkaraa, enkä kaljaa

Olen hoikka

Vierailija
5/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia, en sauno enkä pidä Fazerin sinisestä. En lennä kesäksi Välimerelle kärventymään.

Vierailija
6/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Festarit ja jääkiekko-ottelutko on jotenkin suomalaisia erityispiirteitä? Humalahakuisuus ehkä kyllä, jos puhutaan ns kosteista sukupolvista. Nuoret ovat tässä viisaampia. 

Vierailija
7/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En isomman välitä saunomisesta. 

Vierailija
8/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä saunasta. Ihmettelen miksi jopa yksiöissä tuhlataan tilaa saunaan. Viimeksi olen saunonut vuonna 2019.

Vierailija
9/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voisi tarkentaa, että mitä hän oikeastaan tarkoittaa.

Vierailija
10/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan Venäjää, epäilen että olen vähemmistössä mutta en pidä 80v takaisia tapahtumia ratkaisevina. Suomalainen kansa on lähempänä venäläistä kuin länttä.

Vierailija
11/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kulttuuria, jota nyt ajetaan alas, ehkä tärkeimpänä suomalaisuuden mittarina.

Hallitus sanoo olevansa suomen ja suomalaisuuden puolella, mutta suomalaisen taiteen, musiikin, kulttuurin, sivistyspalveluiden ym. Alasajo on suurin suomen ja suomalaisuudne polkeminen, ja virhe, millä on kauaskantoiset seuraukset.

Sikäli olen siis epäsuomalainen, kun suurin osa ihan kiljuen kannattaa edellämainittujen tuhoa.

Vierailija
12/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän kulttuuria, jota nyt ajetaan alas, ehkä tärkeimpänä suomalaisuuden mittarina.

Hallitus sanoo olevansa suomen ja suomalaisuuden puolella, mutta suomalaisen taiteen, musiikin, kulttuurin, sivistyspalveluiden ym. Alasajo on suurin suomen ja suomalaisuudne polkeminen, ja virhe, millä on kauaskantoiset seuraukset.

Sikäli olen siis epäsuomalainen, kun suurin osa ihan kiljuen kannattaa edellämainittujen tuhoa.

Paljonko luulet sitä suomalaista kulttuuria olevan jäljellä kun enemmistö tulevaisuudessa afrikasta/lähi-idästä peräisin? Siihen mennään opposition politiikalla.

Nykyhallitus ei millään tavalla vastusta kulttuuria, eivät vaan tuhlaa suuria summaa rahaa sellaiseen josta kukaan ei ole valmis maksamaan. Laadukkaasta musiikista ja taiteesta maksetaan.

Vierailija
13/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaunis ja hoikka

Vierailija
14/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on luontevaa rupatella ihmisten - jopa HUI tuntemattomien kanssa.

En osaa kadehtia muita.

En piittaa siitä mitä minusta ajatellaan. 

Annan auliisti hyvää palautetta.

Olen tyytyväinen ja iloinen. 

Vierailija
15/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko luulet sitä suomalaista kulttuuria olevan jäljellä kun enemmistö tulevaisuudessa afrikasta/lähi-idästä peräisin? Siihen mennään opposition politiikalla.

Nykyhallitus ei millään tavalla vastusta kulttuuria, eivät vaan tuhlaa suuria summaa rahaa sellaiseen josta kukaan ei ole valmis maksamaan. Laadukkaasta musiikista ja taiteesta maksetaan.

Ei, 2015 ja 2023 se on ollut ihan kokkareet ja persut puikoissa kun porukkaa on tullut kuin meren mutaa.

Kulttuurin ensisijainen tarkoitus ei ole tuottaa rahaa. SIksi sitä pitää tukea, sillä ilman suomalaisuutta ja suomalaista kulttuuria kansallisvaltiollakaan ei ole mitään hyötyä.

Kaupallinen musiikki ja taide eivät ole sama asia kuin laadukas musiikki ja taide.

Vierailija
16/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin ap:lla: en siedä humalaiskäytöstä. Oa alkoholinkäyttöni on erittäin harvinaista: viimeksi taisin juoda puoli lasia valkoviiniä ja puoli lasia punaviiniä neljä vuotta sitten.

Hymyilen luontaisesti, tämä on epäsuomalaista kokemukseni mukaan. Pitäisi osata ajatella, että toinen voi olla vaikka masentunut tai hänellä voi olla hankala päivä, niin se sattuu, jos joku vieras vain hymyilee sitten ohikulkiessaan puhumattakaan siitä, että sanoisi hälle hyvää päivää. Näin olen kuullut minua valistettavan.

En kauhistele tänne muuttavia ulkomaalaisia. Minusta se on kivaa. Pääsee laajentamaan omia näkökulmia, kun hankkiutuu tekemisiin heidän kanssaan. Samalla huomaa, että he ovat yleensä tosi kivoja ja sosiaaliset taidot paremmat kuin suomalaisilla keskimäärin. Mieli aina rentoutuu, kun olen heidän kanssaan tekemisissä. koskaan en ole tavannut vaarallisia. Minulla on yksi tuttu tasikuski. Kun hän kuskasi minua ensi kerran,  halusi, että menen takapenkille. Nyt hän aina sanoo minulle, että sinä tulet etupenkille. VIimeksi kertoi, että on kokenut niin paljon vvallan uhkaa töissään, että sukupuolesta riippumatta laittaa aina uudet asiakkaat takapenkille, mutta sitten kun on todennut, että on hyvä ja rauhaa rakastava tyyppi, niin laittaa etupenkille. Ymmärrän hänen näkökulmansa, koska asun itse paikassa, jossa on paljon r----mia. Toiset tuntamani ulkomaalaiset ovat sotaa paossa, toiset tulleet ihan työn perässä, joten otantani on laaja, toisaalta toki suppea, koska ei yksi ihminen voi koskaan saada niin suurta otantaa, että voisi sanoa mitään yleispätevää.

En jaksa fanittaa mitään. En tidä mitään jääkiekkopelaajista (poislukien vuotta 95, pakostakin jäi mieleen ja joukkueessa oli sukulaisenikin sekä kyliltä yksi pelaaja). En voi sietää jalkapalloa, en jaksa katsoa urheilukisoja. En jaksa tai edes halua käydä festareilla (ellei siellä ole mahdollisuutta olla erossa humalaisista), en jaksa käydä markkinoilla tai edes messuilla. Olen aika lailla kotikissa. Poislukien niitä hetkiä kun olisi mahdollista mennä retkeilemään tai mökille omaan rauhaan (tuossa ehkä olen suomalaistyypillinen, joskin minulla on hiljaa hipinyt mutu-tunne, että suomalaiset ei enää nykyisin juuri retkeile tai mökkeile, joten en tiedä...)

tykkään klassisesta musiikista, myös opperasta, mutta myös metallista. Metallimusiikinkaan festareille en jaksa mennä, koska nekin ovat humalaisten örvellyskenttiä. Klassisen musiikin konserteissa käyn joskus.

Tykkään opiskella jatkuvasti. Aina on jotain uutta opettelun alla. 

Vierailija
17/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakista en välitä. Saunassa käyn kerran kymmenessä vuodessa. Jääkiekon ja rallit jätän muiden katseltavaksi. En tykkää känniörveltäjistä ja heistä, joilla on kauhean raakaa kielenkäyttöä ja sanaa v-ttu huudetaan joka lauseessa. Eineksiäkään en syö koskaan enkä muitakaan valmisruokia, enkä juo maitoa enkä innostu vegaaniruoista, iät ja ajat olen kasviruokaa enimmäkseen syönyt. Kaiken huippu on se, että kaikesta pitää nykyään loukkaantua ja ottaa heti hyökkäävä asenne. Keskustella ei osata mistään asiasta ja lasten kasvatus on ihan päin hemmettiä. Suuri osa kansasta on sairastunut ja töihinkään ei oikein viitsi mennä, heti tarttis saada viisi tonnia palkkaa. Paljon vääristyneitä elämänasenteita. 

Vierailija
18/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Festarit ja jääkiekko-ottelutko on jotenkin suomalaisia erityispiirteitä? Humalahakuisuus ehkä kyllä, jos puhutaan ns kosteista sukupolvista. Nuoret ovat tässä viisaampia. 

Nuoret (ja varhaiskeski-ikäiset) vetävät kylläkin huumeita, että eipä se päihtymishakuisuus ole mihinkään vähentynyt.

Vierailija
19/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siedä formuloita enkä jääkiekkoa. Saunon harvoin.

Mökki on jees, jos on sisävessa.

Puhun vieraille ihmisille. Puhun juhlissa kaikille, elehdin, puhun käsilläni.  Olen ystävällinen ventovieraille julkisissa ja esim jään pitämään assalla ovea seuraavalle jne.

Vierailija
20/57 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole mitään suomalaisia erityispiirteitä mikään noista. Tämä sama tyyppi tekee aina näitä tällaisia aloituksia ja niitä mikä on junttia-aloituksia. Huoh. Sillä on aina nuo samat jutut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän