Millä tavalla olette epäsuomalaisia?
Minua ei saa festareille eikä jääkiekko-otteluun enkä siedä humalaisuutta yhtään.
Entä te?
Kommentit (57)
En käytä alkoholia. En ole koskaan ollut festareilla.
Vierailija kirjoitti:
Juon teen aina maidon kera. Kuulemma englantilainen tapa.
Sama täällä.
Mieluummin kylpyamme kuin saunat.Enemmän länsimaalaisten tyyliä.
en jaa persereikkää joka toiselle.
I like nigg_s and I wanna chill like mothafucka
Introverttiys varmaan, hitaasti lämpeävä.
Ei etelänlomia, ei saunaa, en pidä helteestä, en juo alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Pidän kulttuuria, jota nyt ajetaan alas, ehkä tärkeimpänä suomalaisuuden mittarina.
Hallitus sanoo olevansa suomen ja suomalaisuuden puolella, mutta suomalaisen taiteen, musiikin, kulttuurin, sivistyspalveluiden ym. Alasajo on suurin suomen ja suomalaisuudne polkeminen, ja virhe, millä on kauaskantoiset seuraukset.
Sikäli olen siis epäsuomalainen, kun suurin osa ihan kiljuen kannattaa edellämainittujen tuhoa.
Ei kannata suurin osa kulttuurin alasajoa. Persut kyllä, mutta heillä on max. 20% kannatus, vaikka palstalla äänekkäitä ovatkin.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan Venäjää, epäilen että olen vähemmistössä mutta en pidä 80v takaisia tapahtumia ratkaisevina. Suomalainen kansa on lähempänä venäläistä kuin länttä.
Käypä kertomassa tuo Etelä-Pohjanmaalla ja Länsi-Suomessa. Toivottavasti sinulla on nopeat jalat ja tehokas auto lähellä :D
En tykkää jääkiekosta, vaaleapaahtoisesta suodatinkahvista, mausteettomasta ruoasta enkä rapalagerista.
Vierailija kirjoitti:
Introverttiys varmaan, hitaasti lämpeävä.
Toihan on suomalaisinta, mitä on.
Asun ulkomailla ja asunut jo pian 30 vuotta. Olen omaksunut nykyisen kotimaani kulttuurista ja elämäntavasta paljon, en tiedä paljonko minussa ylipäätään on suomalaista.
Esim. en ole rasisti. Minulla on totta kai paljon eri kansalaisuuksi edeustavia ystäviä, miehenikään ei ole suomalainen, ei tosin myöskään tässä maassa syntynyt jossa asumme.
Olen sosiaalinen, en pelkää ihmisiä.
En vihaa kaikkea ja kaikkia, se on hyvin silmiinpistävä piirre suomalaisissa. Kaikki vieras ja outo on vihattavaa, naapuria pitää vihata, työkavereita, kaikkia eri mieltä olevia. Eri kokoisia, ja näköisiä, lapsia, vanhoja, miehet vihaa naisia ja päin vastoin. Kaikkia jotka eroavat joukosta jne.
Voisin jatkaa mutta olkoot. Tässä nyt ainakin muutama asia.
Ymmärrän että kun Suomi on hyvin pieni syrjäinen maa ja suomalaiset epäluuloisia kaikki mihin ei olla totuttu pelottaa. Kuitenkin esim. Ruotsi ja Norja ovat myös siellä "maailman laidalla" mutta ihmiset näissä maissa täysin erilaisia! Ihmetyttää miksi?
En juo kahvia
En juo alkoholia
En sauno
En välitä mökkeilystä
En seuraa hiihtoa/jääkiekkoa/muuta (talvi)urheilua
Tykkään jutella tuntemattomien kanssa
Pidän helteistä ja vihaan talvea.
Harrastan Aasiassa matkustelua, kun osaan sujuvasti japania ja tunnen kulttuurin ja tavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän kulttuuria, jota nyt ajetaan alas, ehkä tärkeimpänä suomalaisuuden mittarina.
Hallitus sanoo olevansa suomen ja suomalaisuuden puolella, mutta suomalaisen taiteen, musiikin, kulttuurin, sivistyspalveluiden ym. Alasajo on suurin suomen ja suomalaisuudne polkeminen, ja virhe, millä on kauaskantoiset seuraukset.
Sikäli olen siis epäsuomalainen, kun suurin osa ihan kiljuen kannattaa edellämainittujen tuhoa.
Paljonko luulet sitä suomalaista kulttuuria olevan jäljellä kun enemmistö tulevaisuudessa afrikasta/lähi-idästä peräisin? Siihen mennään opposition politiikalla.
Nykyhallitus ei millään tavalla vastusta kulttuuria, eivät vaan tuhlaa suuria summaa rahaa sellaiseen josta kukaan ei ole valmis maksamaan. Laadukkaasta musiikista ja taiteesta maksetaan.
Mistä keksit tuollaisen väitteen, että enemmistö tulisi olemaan Afrikasta tai Lähi-idästä?
Varmaan myös leikkaatte kaikki yritystuet pois? Miksi tuhlata rahaa sellaiseen, mistä kukaan ei ole valmis maksamaan? Ai ettekö?
Niin minäkin.
54v. nainen