Kuinka ohuet hiukset on teillä, jotka annatte hiusten kuivua itsekseen?
Mulla ainakin menee monta tuntia siihen, että hiukset on kunnolla kuivat, joten föönaan ne aina, kun on mahdollista.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten moni sanoo, että on paksut hiukset, mutta harvoin suomalaisilla oikeasti on.
No mä perustan oman sanomiseni siihen että kaikki kampaajat joilla olen käynyt, ovat näin sanoneet. Kun ammatikseen hiuksia käsittelevä ihminen sanoo että voi jestas miten paksut hiukset sulla on, niin uskon sen olevan totta, vaikka olisitkin eri mieltä 😂
En puhunut sinusta monikossa :D
on joillakin, mutta harvalla. Täälläkö ne kaikki on :DD
Lapsuudessa luokallani oli yksi paksuhiuksinen, joka myös haisi "päänahkamaiselle", en silloin osannut yhdistää mikä se haju on, mutta sama mikä useilla paksuhiuksisilla.
Hän leikkasi ihan lyhyeksi, koska päänahka ei saanut "hengittää".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten moni sanoo, että on paksut hiukset, mutta harvoin suomalaisilla oikeasti on.
No mä perustan oman sanomiseni siihen että kaikki kampaajat joilla olen käynyt, ovat näin sanoneet. Kun ammatikseen hiuksia käsittelevä ihminen sanoo että voi jestas miten paksut hiukset sulla on, niin uskon sen olevan totta, vaikka olisitkin eri mieltä 😂
Lapsuudessa luokallani oli yksi paksuhiuksinen, joka myös haisi "päänahkamaiselle", en silloin osannut yhdistää mikä se haju on, mutta sama mikä useilla paksuhiuksisilla.
Oliskohan johtunut ihan vaan siitä, ettei peseytynyt riittävän usein ja antoi hiuspohjan muhia kosteudessa, koska "föönaus on pahasta"
Suomalaisilla on kyllä enimmäkseen ohuet, mutta hyväkuntoiset hiukset. Turhaan häpeävät ohuuttaan.
Joskus haluan piristää asiakkaan päivää ja kehun hiuksia paksuksi tai runsaiksi, vaikka ovat ihan tavalliset.
Terv. ystävällinen kampaaja
ja huonokuntoinen hius imee paljon vettä, ja kuivuu hitaammin. Eli hitaimmin kuivuu jos yksittäinen hius on paksu ja ne ovat huonokuntoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan johtunut ihan vaan s
Hän kyllä kuivasi ne hiustenkuivaimella, yritti myös kuivata hiukset "ylhäällä" pyyhkeen avulla.
Lyhyillä hiuksilla haju väheni, ja onnekseen lyhyet hiukset sopivat hänelle todella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on kyllä enimmäkseen ohuet, mutta hyväkuntoiset hiukset. Turhaan häpeävät ohuuttaan.
Joskus haluan piristää asiakkaan päivää ja kehun hiuksia paksuksi tai runsaiksi, vaikka ovat ihan tavalliset.
Terv. ystävällinen kampaaja
ja huonokuntoinen hius imee paljon vettä, ja kuivuu hitaammin. Eli hitaimmin kuivuu jos yksittäinen hius on paksu ja ne ovat huonokuntoisia.
Olet väärässä. Huonokuntoinen hius imee kyllä paljon vettä, mutta myös luovuttaa sen nopeasti, joten hiukset kuivuvat äkkiä.
https://www.virvefredman.com/ostolakossa/hiusten-huokoisuus/
Paljon hiuksia, kuivuvat hitaasti.
Ei hirveän ohuet hiukset, mutta hento ja kuivuuteen taipuvainen hiuslaatu. En viitsi hiuksia turhaan lämpökäsitellä, sellainen vaan rasittaa hiusta, kun ovat kuivat muutenkin. Föönaan vain silloin, jos olen johonkin lähdössä ja haluan hiuksia muotoilla.
Pesen hiukseni yleensä iltaisin ja hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa, joten ehtivät hyvin kuivua itsekseen. Nukkumaan en kyllä voi märillä hiuksilla mennä, sitten ovat herätessä tuhannen takussa.
Melko ohuet ja lasimaiset, ei pysy mikään ponnari vaan luistaa pois. Näitä ei kyllä kukaan ole erityisemmin ihaillut. Usein menen märällä tukalla nukkumaan vaikka äkkiä kuivaakin. Taidan laittaa teippihiukset vielä joskus.
Kokeilin mennä kosteilla hiuksilla nukkumaan ja lopputulos oli naurettava. Hiukset taipuilleet ihan ihmeelliselle säkkärälle, oikealta ohimolta ja takaraivolta litassa, takaraivolla myös joku outo pyörre, latvat karheat ja hiukset edelleen kosteat. Ei tällaisella lookilla kehtaa kotoa poistua, joten hiukset on pestävä nyt uudestaan. Nyt en ihmettele miksi jotkut ihmiset ovat jatkuvasti vähän epäsiistin ja rähjäisen näköisiä puhtaudesta huolimatta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän kyllä kuivasi ne hiustenkuivaimella, yritti myös kuivata hiukset "ylhäällä" pyyhkeen avulla.
Lyhyillä hiuksilla haju väheni, ja onnekseen lyhyet hiukset sopivat hänelle todella hyvin.
Hiustenkuivaajan vuosimalli?
Vierailija kirjoitti:
Ei hirveän ohuet hiukset, mutta hento ja kuivuuteen taipuvainen hiuslaatu. En viitsi hiuksia turhaan lämpökäsitellä, sellainen vaan rasittaa hiusta, kun ovat kuivat muutenkin. Föönaan vain silloin, jos olen johonkin lähdössä ja haluan hiuksia muotoilla.
Pesen hiukseni yleensä iltaisin ja hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa, joten ehtivät hyvin kuivua itsekseen. Nukkumaan en kyllä voi märillä hiuksilla mennä, sitten ovat herätessä tuhannen takussa.
Föönaus ei ole lämpökäsittelyä.
Ap
Erittäin paksut ja hiuksia on todella paljon. En föönaa koska se kuivattaa hiuksia, töihin joskus pakko jos on asiakastspaamisia. Aamulla kun pesen ja annan olla auki hiukset kuivuu n 6-8 tunnissa. Nuttura on märkä vielä illalla.
En voi koskaan pestä illalla koska ne on vielä aamulla märät.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin mennä kosteilla hiuksilla nukkumaan ja lopputulos oli naurettava. Hiukset taipuilleet ihan ihmeelliselle säkkärälle, oikealta ohimolta ja takaraivolta litassa, takaraivolla myös joku outo pyörre, latvat karheat ja hiukset edelleen kosteat. Ei tällaisella lookilla kehtaa kotoa poistua, joten hiukset on pestävä nyt uudestaan. Nyt en ihmettele miksi jotkut ihmiset ovat jatkuvasti vähän epäsiistin ja rähjäisen näköisiä puhtaudesta huolimatta.
Ap
No sitten ei sovi sinulle. Itse menen säännöllisesti kosteilla hiuksilla nukkumaan eikä ole tuollaista ongelmaa. Tukka on muutenkin kihartuvainen eli ei taipuile sen kummemmin kosteilla hiuksilla nukkumaan mennessä kuin muutenkaan, toisekseen tukkani on sen verran raskas ettei se sojottele tai pyörtyile mitenkään vaan asettuu luonnostaan hyvin.
Lisäksi toki laitan ne kosteat hiukset taaksepäin eli en jätä niskan alle tyynyä vasten, vaan nostan tyynylle lepäämään. Latvat ja koko muu tukka on muutenkin karheaa laatua, eli siihen ei tuolla ole vaikutusta. Öljy auttaa.
Paksuhiuksiset kun kuivattelee pehkoaan yli puolikin päivää, niin voitte kuvitella miten hiukset alkaa haiskahtaa🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No sitten ei sovi sinulle. Itse menen säännöllisesti kosteilla hiuksilla nukkumaan eikä ole tuollaista ongelmaa. Tukka on muutenkin kihartuvainen eli ei taipuile sen kummemmin kosteilla hiuksilla nukkumaan mennessä kuin muutenkaan, toisekseen tukkani on sen verran raskas ettei se sojottele tai pyörtyile mitenkään vaan asettuu luonnostaan hyvin.
Lisäksi toki laitan ne kosteat hiukset taaksepäin eli en jätä n
Ilmeisesti myös nukut täysin liikkumatta koko yön?
Vierailija kirjoitti:
Paksuhiuksiset kun kuivattelee pehkoaan yli puolikin päivää, niin voitte kuvitella miten hiukset alkaa haiskahtaa🙄
En ole törmännyt haisuhiuksiin. Ainoat hajut joita itse välillä haistan ja joista häiriinnyn, on ihmiset jotka haisee jollekin hielle/tunkalle. Se haju tuntuu tulevan heidän vaatteistaan, joihin ehkä pinttynyt se hien ja tunkan haju?
Mulla on paksut hiukset mutta en koskaan föönaa, annan kuivua aina itsestään.
"Ilmeisesti myös nukut täysin liikkumatta koko yön?"
En kai mä nyt täysin liikkumatta, mutta aika hyvin se tukka pysyy takana ja toisekseen kun on sen verran raskas ja muutenkin kiharainen tukka, niin ei siihen tule mitään sojotuksia, pyörteitä ja littaantuneita kohtia, vaan on aina sellainen tasaisesti laskeutuva ja kuohkea.
Itsellä hiusta on paljon mutta luonnonkihara ja hento hiuslaatu. Annan aina kuivaa itsestään koska hennosta hiuslaadusta johtuen mikään lämpökäsittely ei tee hiuksilleni hyvää. Kärähtäisivät varmaan jo viikon föönauksesta pilalle kuiviksi koppuroiksi.