Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työkkäri rangaista siitä, jos ei eettisistä syistä hakisi esim. tupakka- tai asealan työpaikkaa?

Vierailija
29.06.2024 |

Miten on?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan voi uskontoni mukaan mennä työskentelemään bordelliin, peliluoliin, Alkon myymälään enkä myöskään mihinkään sellaiseen paikkaan missä joudun toimittamaan ihmisille lihaa tai tupakkaa. 

Vierailija
22/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin olen miettinyt, koska en uskontoni ja vakaumukseni perusteella voi tehdä lainkaan töitä. Jumala kun tekee kaikki työt ja on määnännyt, että ihmisen tulee noudattaa Jumalan tahtoa ja viettää vain sapattia. Minkäs minä sille voin, että Jumala ei tahdo minun tekevän lainkaan töitä. Ja Suomessa on muka joku uskonnon ja omantunnon vapaus.

Sapattihan kestää perjantai-illan auringonlaskusta lauantai-illan auringonlaskuun. Ei sen viettämiseen mene koko viikkoa.

Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Eikö sapattina kuulla Jumalaa? Iankaikkisesti.Eli sapatti kestää silloin iankaikkisesti.

Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.

Jeesus tuli pelastamaan ihmiset työn orjuudesta.

Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.

Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakan tuotanto loppui Suomessa 2004. Eli mihin meinasit tupakkahommiin mennä?

Varmaan joku firma tuo niitä maahan.

Ja monessa paikassa myydään

Jokaisessa Suomen ruokakaupassa ja kioskissa myydään tupakkaa. Mutta eivät ne silti ole mitään "tupakka-alan" töitä :D 

No ei (mikä edes on tupakka-ala), mutta ei voi tietää mihin asti ap:n eettiset rajoitukset yltää.

Vierailija
24/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Sama koskee uskonnollisia työpaikkoja. Jos vaikka et kuulu kirkkoon niin turha tyrkyttää seurakunnan töitä.

Vierailija
25/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakan tuotanto loppui Suomessa 2004. Eli mihin meinasit tupakkahommiin mennä?

Varmaan joku firma tuo niitä maahan.

Sama firma joka tuo maahan tupakkaa tuo myös urheiluvälineitä. 

Vierailija
26/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halua työskennellä metsästyksen, kalastuksen, asealan, sotateollisuuden, minkään puolueen tai uskonnollisten liikkeiden parissa

Vierailija
27/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halua työskennellä minkään mikä liittyy jollain tavalla politiikkaan, uskontoon tai sotaan.

Vierailija
28/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin että voi.

Esimerkiksi rekkamiehen on otettava vastaan paikka strip tease tanssijana ja lahtari laitetaan päiväkotiin kerhotädiksi.

Loisiva Punikki pakotetaan kevytyrittäjäksi,siitä se lähtee ja kasvaa keskisuureksi menestysyritykseksi,jossa arvot ja palkat kestävät,ja jopa ylittävät pahaporvarin tavallisen yrityksen vertailun.

Vierailija
29/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, jos sut on velvoitettu hakemaan sitä paikkaa.

Mutta se että haet, ei tarkoita sitä, että saat sen paikan.

Nykypäivänä hakijoita on paljon!

Miksi kuvittelet että sinä olisit se paras vaihtoehto yritykselle ja sut palkattaisiin oitis jos vaan nimes tulisi hakijana esiin.

Työkkäri ei siis mitenkään sovi työnantajien kanssa että te otatte nyt tämän.... vaan yritys tekee itse valinnan.

Eettinen! 

Vierailija
30/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko. Jos noiden alojen hommia tarjottaisiin, niin ehkä parempi ottaa vastaan ja jos juttu etenee haastatteluun saakka niin siellä sitten tuot julki vakaumuksesi. Ja siellä tietysti haastattelija ihmettelisi että miksi sitten hait niin kerrot vain että työkkäri pakotti. Tämän jälkeen eivät todellakaan palkkaa. Aikoinaan työkkäri tarjosi taksinkuljettajan töitä. Tuumasin vain että en lähde juoppokuskiksi. Ymmärsi yskän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän