Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuntolaina ilman käsirahaa ja vakuuksia/takauksia?

Vierailija
29.06.2024 |

Onko kukaan saanut lähiaikoina? 

Pelkällä ostetulla vakuudella, niin että sisältyisi kaikki kulutkin lainasummaan?

Säästöjä on, mutta ne laittaisin remonttiin.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Mennyt rahankäyttö ennustaa tulevaa rahankäyttöä. Lainaa ei pidä myöntää epävakaalle asiakkaalle."

Minulla on jo lainalupaus. Tuntuuko katkeralta?

Ap

Minulla on jo velaton omistusasunto Helsingissä, joten ei tunnu. Lainalupauksen saa kaikki, mutta kaikki eivät onnistu lainan takaisinmaksussa.

Vierailija
42/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Mennyt rahankäyttö ennustaa tulevaa rahankäyttöä. Lainaa ei pidä myöntää epävakaalle asiakkaalle."

Ap

Minulla on jo velaton omistusasunto Helsingissä, joten ei tunnu. Lainalupauksen saa kaikki, mutta kaikki eivät onnistu lainan takaisinmaksussa.

Kaikki ei saa lainalupaus, tietenkään. Asuntolainan takaisinmaksu ei ole ongelma.

Ihmeellisen myrkyllisiä vastauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaikki ei saa lainalupaus, tietenkään. Asuntolainan takaisinmaksu ei ole ongelma.

No mutta normaalit ja tasapainoiset ihmiset saa. Luottotiedottomat ja muut epävakaat ei tietenkään.

Vierailija
44/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista, mutta tulee kalliimmaksi kuin jos käyttäisit omat rahasi ostohinnan omarahoitusosuuteen josta saisit vakuuden ja ottaisit sitten remontinhinnan verran suuremman asuntolainan.

Nykyään ei saa remonttihinnan verran suurempia asuntolainoja. Remppalainat on otettava kulutusluottona. Sun tiedot on vanhentuneita

Riippuu pankista ja asiakassuhteesta. Me kysyttiin pankista remonttilainaa, velattoman talon peruskorjaukseen. Sanoivat että kannattaa ottaa asuntolainana, jossa pienempi korko. Ja niin otettiin. Myönsivät sen summan mitä halusimme. Tämä alle vuosi sitten.

Vierailija
45/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mutta normaalit ja tasapainoiset ihmiset saa. Luottotiedottomat ja muut epävakaat ei tietenkään.

No se lupaus on, joten sun kommentti ei mitenkään asiaan kuulunut.

Vierailija
46/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No se lupaus on, joten sun kommentti ei mitenkään

Kyllä se kuuluu. Lupaus on voimassa tietyn ajan ja tiettyyn kohteeseen. Miten kauan sinun lupauksesi on vielä voimassa? Teitkö ostotarjouksen jo? Ostotarjous on sitova.

Vierailija
47/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainalupaus vaatii tiettyjen ehtojen täyttämisen. Poikani sai lupauksen 320k€, mutta vakuuksien hankkiminen jäi omalle kontolle. Loppujen lopuksi, teimme täydennykseksi vakuustalletuksen.

Vierailija
48/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näemmä lainaukset ei onnistu pitkissä ketjuissa.

Mutta edelliselle "kauanko voimassa" jne.

En nyt koe, että pitäisi jokainen yksityiskohta kirjoittaa. Kysymys oli melko yksinkertainen. Ja oleellinen asia on se, että kohde tuli myyntiin nyt, kun vielä en ole säästänyt sekä kuluja että remonttirahoja.

Ap

Vierailija
49/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt koe, että pitäisi jokainen yksityiskohta kirjoittaa. Kysymys oli melko yksinkertainen. Ja oleellinen asia on se, että kohde tuli myyntiin nyt, kun vielä en ole säästänyt sekä kuluja että remonttirahoja.

Ap

Kohde ehtii mennä ennen kuin saat täältä kysymykseesi oikean vastauksen. Mikset kysy sieltä pankista?

Vierailija
50/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Garantian vakuus.

siis silloihan juuri EI SAA. Siis ilman vakuutta. se Garantian vakuus on vakuus, jonka garantia antaa maksua vastaan.

Vakuuden ostan. Kysymys oli, saisiko senkin sisällytettyä lainaan. Mutta jo sekin riittäisi, jos maksaa tuon, mutta varainsiirtovero ja nostokulut saisi lainaan.

Ap

Pankki ei todellakaan suostu sisällyttämään varainsiirtoveroa ja asuntolainan nostokuluja asuntolainaan.

Vierailija
51/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko harkita ostavasi asunnon ja muuttavasi vasta sitten, kun olet saanut säästettyä remonttikulut  ja rempattuasi sen?

Väitetään, että remontin tekeminen olisi viisainta vasta asumiskokemuksen jälkeen.

Vierailija
52/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kohde ehtii mennä ennen kuin saat täältä kysymykseesi oikean vastauksen. Mikset kysy sieltä pankista?

Kysyin täältä, niin tietäisin mistä pankista kannattaa kysyä. Se missä neuvotellut vaatii garantian maksun&varainsiirtoveron&nostokulut.

Kohde ei ole menossa alta, laitetaan julkiseen myyntiin vasta jos minä en osta kuukauden sisällä.

Ap

Vierailija
53/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon remonttisi maksaisi, mitä siihen sisältyy?

Vierailija
54/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kysyin täältä, niin tietäisin mistä pankista kannattaa kysyä. Se missä neuvotellut vaatii garantian maksun&varainsiirtoveron&nostokulut.

Kohde ei ole menossa alta, laitetaan julkiseen myyntiin vasta jos minä en osta kuukauden sisällä.

Ap

Oletko valehdellut pankille saadaksesi lainalupauksen? Vaikuttaa siltä etä taloutesi on todella tiukalla jo nyt.

Vierailija
55/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko harkita ostavasi asunnon ja muuttavasi vasta sitten, kun olet saanut säästettyä remonttikulut  ja rempattuasi sen?

Väitetään, että remontin tekeminen olisi viisainta vasta asumiskokemuksen jälkeen.

Vaihtoehto sekin. Mutta sitten maksan sekä vuokraa että lainaa. Kuukauden verran ajattelin pitää vuokra-asunnon, remontti onnistuu siinä ajassa. Sen verran laaja se on, että asuminen ei kovin mukavaa olisi ainakaan ennen kuin suurin osa valmis. Kaadetaan seiniä esimerkiksi.

Tarvittaessa saan maksettua vaikka luottokortilla, mutta se ei kovin järkevää (kortin pankki huomioi velaksi jokatapauksessa jo luottorajan mukaan). Yhtä paljon en saa säästettyä tulevina kuukausina kuin nyt ehdin. Enkä maksettua luottoa kokonaan muutamassa kuukaudessa, jos käytän lähes koko remontin verran. Tulot aina hyvät, mutta vaihtelee ja ollut viime kuukausina korkeammat kuin tulevina lähikuukausina.

Ap

Vierailija
56/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle "oletko valehdellut pankille ja taloutesi vaikuttaa olevan tiukoilla"

En ole valehdellut. Perustelisitko, millä tavoin vaikuttaa olevan tiukoilla?

Jos ei saa säästettyä neljässä kuukaudessa noin kahtakymmentätuhatta, viittaa siihen?

Juu aivan.

Vierailija
57/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälle "oletko valehdellut pankille ja taloutesi vaikuttaa olevan tiukoilla"

En ole valehdellut. Perustelisitko, millä tavoin vaikuttaa olevan tiukoilla?

Jos ei saa säästettyä neljässä kuukaudessa noin kahtakymmentätuhatta, viittaa siihen?

Juu aivan.

..ja samalla maksaen vuokraa, mikä lainanlyhennyksen kanssa saman suuruinen.

Vierailija
58/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon remonttisi maksaisi, mitä siihen sisältyy?

Noin 10000. Kaikki pinnat (seinät, katto, lattiat) ja yhdestä huoneesta rakennetaan kodinhoitohuone, väliseiniä kaatuu 3. Keittiöön muutoksia. Työkuluja ei ole.

Vierailija
59/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Garantian vakuus.

Mistä pankista saa niin, että sen hintakin sisältyy asuntolainan?

Ei taida saada mistään. Ainakin meillä piti olla Garantian maksu, varainsiirto ja pankin kulut omasta pussista. 

Oikein! En ymmärrä, että miten nykyaikana ihmiset kuvittelevat, että mitään ei tarvitse itse tehdä ja pitkäjänteisesti suunnittella tai mistään luopua. Ennen säästettin vuosikausia siihen käsirahaan ja ostettiin se pieni ensiasunto ja siitä sitten askel kerrallaan isompaan. 

Toisaalta nykypäivänä vuokrat on todella korkeat, ihmiset kouluttautuu kauemmin ja asuntojen hinnat on ka

Siitä olen samaa mieltä, että jos hyväpalkkaisella ei ole jäänyt vuosiin säästöön, on asuntolaina riski sekä itselle että pankille. Mutta esimerkiksi me otettiin asuntolaina Garantian vakuudella ja olin tuolloin vasta valmistumassa eli säästäminen oli todella hidasta. Ei kerro mitään taloustaidoista. 

Vierailija
60/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minkäänlaista riskiä takaisinmaksun suhteen. En voi kirjoittaa nyt kaikkea. Se riittää, että pankki maksukyvyn näkee.