Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuntolaina ilman käsirahaa ja vakuuksia/takauksia?

Vierailija
29.06.2024 |

Onko kukaan saanut lähiaikoina? 

Pelkällä ostetulla vakuudella, niin että sisältyisi kaikki kulutkin lainasummaan?

Säästöjä on, mutta ne laittaisin remonttiin.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä saa, kunhan ostettava kohde ok sijainnilla, hyvät ja varmat tulot. Ostohinta, verot ja tietyt kulut lainassa, omaa rahaa on oltava ostovakuuteen. Viimeksi tällä viikolla asiakkaan kanssa tällaisesta järjestelystä sovin.

Remontin kustannuksia ei samaan lainaa saa lisättyä. 

Eli pelkkä vakuuden maksaminen riittää? Mikä pankki?

Tulot on hyvät ja pitkä työsuhde takana.

Miten niistä hyvistä tuloista ei ole jäänyt omarahoitusosuuteen säästöjä?

Se minun ja pankin välinen asia. Mutta syyt sellaisia, että virkailija ymmärsi oikein hyvin. Yhden pankin kanssa olen siis jo neuvotellut. Hyvin lyhyessä ajassa olen nyt säästänyt ison summan, kun päätin asunnon hankkia.

Käytä se iso summa siihen omarahoitusosuuteen ja säästä hyvin lyhyessä ajassa se rempparaha uudestaan. 

Vierailija
22/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Garantian vakuus.

Mistä pankista saa niin, että sen hintakin sisältyy asuntolainan?

Ei saa yhtään mistään pankista koska tuo rikkoisi selkeästi lakia. Tuollaiset puljaukset jäivät historiaan jo vuosia sitten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä saa, kunhan ostettava kohde ok sijainnilla, hyvät ja varmat tulot. Ostohinta, verot ja tietyt kulut lainassa, omaa rahaa on oltava ostovakuuteen. Viimeksi tällä viikolla asiakkaan kanssa tällaisesta järjestelystä sovin.

Se minun ja pankin välinen asia. Mutta syyt sellaisia, että virkailija ymmärsi oikein hyvin. Yhden pankin kanssa olen siis jo neuvotellut. Hyvin lyhyessä ajassa olen nyt sä

On tullut kohde minkä ostaisin nyt. Remontin haluaisin tehdä jo ennen muuttoa.

Vierailija
24/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se minun ja pankin välinen asia. Mutta syyt sellaisia, että virkailija ymmärsi oikein hyvin. Yhden pankin kanssa olen siis

Aina se halu ja todellisuus ei vaan kohtaa ja asiat pitää tehdä eri tavalla kuin halu olisi.  

Vierailija
25/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Garantian vakuus.

Ei saa yhtään mistään pankista koska tuo rikkoisi selkeästi lakia. Tuollaiset puljaukset jäivät historiaan jo vuosia sitten. 

Mikä siinä on puljausta? Tulot riittää maksuun kyllä.

Vierailija
26/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasäästöpankista sai vielä hetki sitten. Nyt pomot erotettu ja rikostutkinnat käynnissä.

Piti toki olla pomojen bisneskaveri 😉

Vierailija
27/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Garantian vakuus.

Ei taida saada mistään. Ainakin meillä piti olla Garantian maksu, varainsiirto ja pankin kulut omasta pussista. 

Oikein! En ymmärrä, että miten nykyaikana ihmiset kuvittelevat, että mitään ei tarvitse itse tehdä ja pitkäjänteisesti suunnittella tai mistään luopua. Ennen säästettin vuosikausia siihen käsirahaan ja ostettiin se pieni ensiasunto ja siitä sitten askel kerrallaan isompaan. 

Toisaalta nykypäivänä vuokrat on todella korkeat, ihmiset kouluttautuu kauemmin ja asuntojen hinnat on karanneet, joten on myös hyvä, että omaan asuntoon on mahdollista päästä käsiksi helpommin. Esimerkiksi omat vanhempani ostivat uuden (pienen kylläkin) asunnon 90-luvulla. Molemmat duunareita, korkeat korot ja silti maksoivat asuntolainan kuuteen vuoteen. Eli en kyllä lähtisi suoraan vertailemaan entisaikaa ja nykyisyyttä. 

Vierailija
28/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkeviä vastauksia taas. Kysymys "onko saanut" ja porukka kertoilee mielipiteitään kuinka ei taatusti onnistu.

Vierailija
29/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se minun ja pankin välinen asia. Mutta syyt sellaisia, että virkailija ymmärsi oikein hyvin. Yhden pankin kanssa olen siis jo neuvotellut. Hyvin lyhyessä ajassa olen nyt säästänyt ison summan, kun päätin asunnon hankkia.

Avioerokin oli puolison vika, eikä johtunut aloittajan tuhlailevasta elämäntyylistä.

Vierailija
30/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä lainaukset ei nyt onnistu minulta enää (ap).

Mutta edelliselle: Ei ole kysymys avioerosta. Ja alle kolmessa kuukaudessa olen säästänyt yli sen, millä saisin jo asuntolainan nostettua.

Vierailija
31/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Garantian vakuus.

Ei taida saada mistään. Ainakin meillä piti olla Garantian maksu, varainsiirto ja pankin kulut omasta pussista. 

Oikein! En ymmärrä, että miten nykyaikana ihmiset kuvittelevat, että mitään ei tarvitse itse tehdä ja pitkäjänteisesti suunnittella tai mistään luopua. Ennen säästettin vuosikausia siihen käsirahaan ja ostettiin se pieni ensiasunto ja siitä sitten askel kerrallaan isompaan. 

Toisaalta nykypäivänä vuokrat on todella korkeat, ihmiset kouluttautuu kauemmin ja asuntojen hinnat on karanneet, joten on myös hyvä, että omaan asuntoon

Mennyt rahankäyttö ennustaa tulevaa rahankäyttöä. Lainaa ei pidä myöntää epävakaalle asiakkaalle.

Vierailija
32/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei asuntolainan ehtona ole koskaan KÄSIRAHA.

Omarahoitusosuusvaatimus on mutta SE EI OLE SAMA KUIN KÄSIRAHA.

Vierailija
33/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen saanut asuntolainan ilman käsirahaa. Asunnon olen siis ostanut itselleni 8 kertaa.

Vierailija
34/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Mennyt rahankäyttö ennustaa tulevaa rahankäyttöä. Lainaa ei pidä myöntää epävakaalle asiakkaalle."

Minulla on jo lainalupaus. Tuntuuko katkeralta?

Ap

Vierailija
35/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuntolainaa et saa koskaan ilman vakuuksia. minimivakuudet ovat se asunto itse.

Vierailija
36/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Mennyt rahankäyttö ennustaa tulevaa rahankäyttöä. Lainaa ei pidä myöntää epävakaalle asiakkaalle."

Ap

Lainalupaus on aina ehdollinen. Jos kyseessä on rempattava pommi, niin ei pankki sitä vakuudeksi ota siitä arvosta kuin ehkä luulet. 

Vierailija
37/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lainalupaus on aina ehdollinen. Jos kyseessä on rempattava pommi, niin ei pankki sitä vakuudeksi ota siitä arvosta kuin ehkä luulet. 

Ei ole kysymyksessä rempattava pommi. Laaja pintaremontti, ei mitään ns. pakollista.

Vierailija
38/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Garantian vakuus.

siis silloihan juuri EI SAA. Siis ilman vakuutta. se Garantian vakuus on vakuus, jonka garantia antaa maksua vastaan.

Vierailija
39/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Garantian vakuus.

siis silloihan juuri EI SAA. Siis ilman vakuutta. se Garantian vakuus on vakuus, jonka garantia antaa maksua vastaan.

Vakuuden ostan. Kysymys oli, saisiko senkin sisällytettyä lainaan. Mutta jo sekin riittäisi, jos maksaa tuon, mutta varainsiirtovero ja nostokulut saisi lainaan.

Ap

Vierailija
40/66 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto