Ylipaino ja helteet
Ei ole hyvä yhdistelmä. 25 kiloa kevyempänä oli kevyempää.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Auttaako kunto siihen kuinka paljon hikoilee varjossa, kun ei tee mitään.
Hikoilualttius on ihan yksilöllinen ominaisuus. Olihan Sanna Marinistakin kuvia, jossa hän oli ihan tavallisessa konttorissa tai vastaavassa valtavat hikilaikut pitkin kylkiä valumassa. Tuskin minkään puolueen ryhmäkokoukset ovat niin fyysisesti rasittavia. Marinillahan oli erinomainen kunto pääministeriaikanaan.
Mulla ei ollut hoikkana sen helpompaa. Ehkä vain millin. Yhtä tukalaa se on saada nukuttua tms. Ilmankosteus on myös usein kuumalla noussut. No kohta kuumuus laskee hieman, ei ehkä sisällä samantien, pitää tuuletella viileään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuttava on 60-kilonen nainen ja hän valittelee aina kylmyyttä paitsi nyt on kuulemma sopiva.
Minä 50 kiloa ja nyt on todellakin sopiva. Voin kerrankin olla kotona pelkkä t-paita ja hame päällä. 10 kuukautta vuodesta palelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttava on 60-kilonen nainen ja hän valittelee aina kylmyyttä paitsi nyt on kuulemma sopiva.
Minä 50 kiloa ja nyt on todellakin sopiva. Voin kerrankin olla kotona pelkkä t-paita ja hame päällä. 10 kuukautta vuodesta palelen.
Kannattaisi käydä tutkituttamassa itsensä. Tuo ei ole normaalia että vasta nyt "tarkenee" kun lämmöt pomppivat +30c ja kaikki muut kärsivät, myös eläimet. Jotenkin oksettavia nämä erikoistapaukset jotka oikein brassailevat sillä että vasta nyt on i-ha-naa, mitä väliä sillä on vaikka kaivot kuivuvat, marjat jää saamatta(tänäkin vuonna) ja puut kellastuvat kuukausia etuajassa. Näille +30 on aina vaan "lämmintä" lol
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin siitä saatana. Töissä olis ilmastointikin.
Meillä tekee kaikki töitä etänä kotoa, ei ole edes mitään konttoria minne mennä.
TÖIHIN SIITÄ SAATANA
Hei, miksi suhtaudut työhön kuin rangaistukseen? Työhän on etuoikeus - oikeus! Kaikilla siihen EI ole mahdollisuutta. Nauti sinä työstäsi ja tee työsi ILOLLA! Älä syyllistä ihmisiä, joilla tuota ILOA ei ole. Kaikki eivät ole vapaaehtoisesti ilman työtä, muista se! Työ on etuOIKEUS.
Kuinka suhtaudut ajatukseen työstä noin puritaanisesti? Etkö NAUTI omasta työstäsi? Haluat, että muutkin kärsivät? Relaa, ihminen!
Älä yhtään leiki filosofia. Menisit oikeasti töihin, niin ei olisi aikaa moisiin hulluuksiin.
Se nyt on täysin ihmiskohtaista kuinka paljon helle ahdistaa. Mua ahdistaa paljon enkä jaksa mitään, vaikka oon ihan normihoikka. Mut voin kuvitella että ylimääräiset kilot vielä vaikeuttaa, tsemppiä! Kylmiä kääreitä!
Onhan tämä ylipaino-ongelma räjähtänyt käsiin ihan muutamana viime vuotena. En ole ikinä missään nähnyt niin paljon valtavan isoja nuoria ihmisiä kuin tänä kesänä pääkaupunkiseudulla. Ei voi olla enää tervettä, kun tuskin pääsevät kävelemään. Mediassa toitotetaan kehopositiivisuutta, mutta tuntuu että se ilmiö vain tukee ja hehkuttaa tätä järkyttävää lihomista. Luonnollista, että jokainen nauttii tai kärsii helteistä ja kesästä sellaisena kuin on, mutta tässä on jo kyse vakavasta ongelmasta. Yleisestikin ylipainoisia on tässä maassa valtavasti, mutta näiden nuorten osuus surettaa ja kauhistuttaa.
Ai sinä vai?