Ylipaino ja helteet
Ei ole hyvä yhdistelmä. 25 kiloa kevyempänä oli kevyempää.
Kommentit (28)
Uskon sen. Laihduta, sillähän siitä selviää taas.
Mun painoindeksi on 19 enkä pysty nukkumaan, olemaan enkä hengittämään näillä helteillä.
Jännä juttu että olen itse 180 pitkä ja painan 140 läskiä. Ei tunnu tämä helle missään. Ilmeisesti sitten on hyvä kunto ja geenit?
Sanoisin että ruokavalio ja unet vaikuttaa eniten.
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu että olen itse 180 pitkä ja painan 140 läskiä. Ei tunnu tämä helle missään. Ilmeisesti sitten on hyvä kunto ja geenit?
Ei voi olla kaikki läskiä. Lihasta myös ei tuo muuten ole mahdollista näillä keleillä.
Vierailija kirjoitti:
140 kg ja hyvä kunto? Onko nyt aprillipäivä?
Vierailija kirjoitti:
Mun painoindeksi on 19 enkä pysty nukkumaan, olemaan enkä hengittämään näillä helteillä.
Kestän muutenkin huonosti kuumaa. En esim. sauno ikinä, nukun talvellakin ohuella peitolla ja mieluiten ikkuna auki, ja jos menen jonkun muun jälkeen suihkuun, niin säädän veden lämpötilaa monta pykälää kylmemmälle.
Töihin siitä saatana. Töissä olis ilmastointikin.
Auttaako kunto siihen kuinka paljon hikoilee varjossa, kun ei tee mitään.
Aivan järkyttävä yhdistelmä. Mä olen 160-senttinen nainen joka painan 125 kg. Tuntuu ettei melkein sydän jaksa lyödä kun on koko keho niin uupunut. Hiki valuu pitkin joka paikkaa, jopa hidas käveleminen on tajuttoman raskasta. Vaihdevuosihikoilut tähän samaan syssyyn ei auta asiaa yhtään. Onneksi on istumatyö, muussa en edes pärjäisi näillä keleillä. Ensi viikolla onneksi vuokramökille, jossa on ilmalämpöpumppu. Sinne varmaan puhaltimen viereen majoitun ja nautin. Mulla on nyt täällä kerrostaloasunnossa sisälläkin 29, aika kamalaa kun ei saa edes nukuttua.
Tuttava on 60-kilonen nainen ja hän valittelee aina kylmyyttä paitsi nyt on kuulemma sopiva.
Ei ole itselläni tehnyt koskaan oloa mitenkään tukalammaksi. BMI 30 hujakoilla ja rakastan hellettä, lomillakin tulee tehtyä päiväsaikaan pitkiä kävelyitä, joita paikalliset aina ihmettelevät. Ainoa mikä on vaikeaa, on nukkuminen liian kuumassa tilassa, sitä olen inhonnut aina, koska en vaan saa nukuttua kunnolla. Tämä oli jo ennen ylipainoa, vedimme lapsena patjat rinnetontilla sijaitsevan omakotitalon maan alla sijaitsevan kodinhoitohuoneen kaakelilattialle ja nukuimme siellä viileässä helteiden aikaan.
Tänä kesänä on helpompaa. 28 x 20 cm kasvain on pois vatsasta. Ylipainoa on vielä mutta se ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä. silloin Kun minä olen työmaalla on ilmanvaihdot ja ilmastoinnit pois päältä. se on tämä rakennusala tämmöistä.
Pääsee kuumaan kotiin viilentymään työpäivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tekee kaikki töitä etänä kotoa, ei ole edes mitään konttoria minne mennä.
Olen reilusti ylipainoinen ja rakastan tätä lämpöä. Olen tosin eläkkeellä joten minun ei tarvitse mitään tehdä jos en halua, mutta on ihanaa että joskus menee Suomessakin +30 puhki Asuntoni, vanha kerrostalokämppä, on yhä viileä, ja käyn parvekkeella lämmittelemässä. Ja pianhan tämäkin ihanuus on ohi joten koettakaa kestää vaan.
Kun tultiin tänään kotiin, oli 30 astetta lämmintä ja ilmankosteus 46. Ilmakin viileni kun kuivatettiin sitä koneella.
Mutta mielellään sisälllä saisi olla alle 27 astetta. Toki jaksaa makailla, mutta muu puuhailu ei huvita.
Onneksi on pakastettu ruokia helteen varalta, niin ei ole tarvinnut liettä kuumentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tekee kaikki töitä etänä kotoa, ei ole edes mitään konttoria minne mennä.
TÖIHIN SIITÄ SAATANA
Hei, miksi suhtaudut työhön kuin rangaistukseen? Työhän on etuoikeus - oikeus! Kaikilla siihen EI ole mahdollisuutta. Nauti sinä työstäsi ja tee työsi ILOLLA! Älä syyllistä ihmisiä, joilla tuota ILOA ei ole. Kaikki eivät ole vapaaehtoisesti ilman työtä, muista se! Työ on etuOIKEUS.
Kuinka suhtaudut ajatukseen työstä noin puritaanisesti? Etkö NAUTI omasta työstäsi? Haluat, että muutkin kärsivät? Relaa, ihminen!
Painoa tällä hetkellä "vain" hiukan yli sata. Miten ne oikeasti ylipainoiset ihmiset pärjää näillä keleillä.
Ap.