Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kihla/vihkisormuksesi kultaa vai hopeaa?

Vierailija
28.06.2024 |

Otsikossa kysymys ja toinen kysymys olisi montako kertaa olet ollut aviossa tai onko sinulla toista vakavaa suhdetta aiemmin josta esim lapsia, eli olet ns toisella kierroksella?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne ovat valkokultaa.

Mutta itseasiasaa mieheni halusi kihla / viihkisormukseksi teräs-valkokulta sormuksen, tietyllä kierrekuviolla.

Joten sama kierre kuvio on minun kihlasormuksessa.  Aviosormuksessa on kuvio, yhden timanin ympärillä.

Meillä on takana yhteiseloa yli 10 vuotta, opiskeluajoista lähtien.  On myös aikoja erikseen eläen, kun toinen oli opiskiskelamassa ulkomailla.

Kristallipallpa ei oo olemassa, mutta näillä spekseillå tuntuu siltä, että liitto kestää. 

Nyt on opintolainojen jälkeen ja vakituisten työpaikkojen myötä, suunnitelmissa oma lapsi.

Vierailija
22/46 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa ja toivottavasti viimeistä kertaa naimisissa. Kaikki kolme lasta yhteisiä. Yhdessä oltu yli 20 vuotta.

Sormus terästä, maksoi alle satasen. Olen sen verta yksinkertainen kaveri, etten koe sitä niin, että mitä enemmän rahaa laitat niin sitä enemmän rakastat.

M42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla molemmat sormukset olivat keltakultaa.

Nyt kihlasormus on keltakultaa ja siinä on pieni timantti, vihkisormuksessa on valko - ja keltakultaa yhdistettynä.

Vierailija
24/46 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkokultaa molemmat. Olin kihloissa aiemmin, ja silloin oli kultaiset sormukset. Nykyisen miehen kanssa halusin erilaiset. Mies halusi valkokultaiset onneksi. Vihkisormuksessa on pieniä timantteja, hintaa muistaakseni joku 750 e (alesormus). Olen huono pitämään koruja, joten sanoin miehelle, ettei kannata minun koruihin upottaa nelinumeroisia summia. 

Minä sanoisin, että nelinumeroinen on kyllä aivan todella ripaa himova bare minimum, jonka voi hyväksyä vain jos mies on esimerkiksi geneettistä priimaa. Kyseessä on loppuelämän sitoumus ja naiseus sekä synnyttäminen ovat todella arvokkaita, haluttuja asioita. Kk-vakitöissä olevalta mieheltä vaatisin vähintään 5000-10000e sormuksen, ja jos ikä olisi itseäni 10 vuotta vanhempi, niin vähintään 15000. Jos miehellä ei olisi tähän varaa, on joko häntäheikki joka on tuhlaillut jo rahansa menemään tai ei yllä omalle suoritustas

Kallista hommaa hankkia lapsia. Jos vaan etsit naisen, joka ei halua lapsia, niin kelpaa halvempikin sormus.

Vierailija
25/46 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkokultaa molemmat. Olin kihloissa aiemmin, ja silloin oli kultaiset sormukset. Nykyisen miehen kanssa halusin erilaiset. Mies halusi valkokultaiset onneksi. Vihkisormuksessa on pieniä timantteja, hintaa muistaakseni joku 750 e (alesormus). Olen huono pitämään koruja, joten sanoin miehelle, ettei kannata minun koruihin upottaa nelinumeroisia summia. 

Minä sanoisin, että nelinumeroinen on kyllä aivan todella ripaa himova bare minimum, jonka voi hyväksyä vain jos mies on esimerkiksi geneettistä priimaa. Kyseessä on loppuelämän sitoumus ja naiseus sekä synnyttäminen ovat todella arvokkaita, haluttuja asioita. Kk-vakitöissä olevalta mieheltä vaatisin vähintään 5000-10000e sormuksen, ja jos ikä olisi itseäni 10 vuotta vanhempi, niin vähintään 15000. Jos miehellä ei olisi tähän varaa, on joko häntäheikki joka on tuhlaillut jo rahansa menemään tai ei yllä omalle suoritustas

😅

Vierailija
26/46 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintösormus 1920-luvulta. 100% kultaa. Sileä, ei timanttia. 

Vierailija
27/46 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kihlasormuksia. Vihkisormukset titaania ja kultaa. 

Vierailija
28/46 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlasormukset ja vihkisormus ovat uniikkeja. Niitä on tasan 3 kpl, minulla ja miehelläni. Suunnittelimme ja teetimme. Keltakultaa ja valkokultalaatta, joissa kuvioita. En muista, paljonko tuli hintaa. Syksyllä 26-vuotis hääpäivä. Ja reilu vuosi enemmän kihloissa.

Vierailija
29/46 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titaania, ensimmäisellä kierroksella olen.

Vierailija
30/46 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin mieluumin kympin alesormuksen ja sen kymppitonnin rahana.

Vierailija
31/46 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titaania oli vihkisormus, nyt eronnut. En tiedä olisiko joku perinteisempi kivampi seuraavalla kierroksella jos sellainen tulee, vaikka olen kyllä tälllä hetkellä aika ihastunut ruusukultaan.

Vierailija
32/46 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä kihla- että vihkisormus keltakultaa, vuodelta 72 ja 78,  kummatkin korulippaassa. Vain kerran kihloissa, saman kanssa naimisissa, jatkuu edelleen.

Vierailija
33/46 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ohuehko perinteinen sileäkultasormus

Vierailija
34/46 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä (m) kultasormus, (nyt jo ex) avovaimolle kihlat ostettiin kultasormus jossa rivi timantteja, maksoi jotakin 2000 markkaa 90 - luvun loppupuolella.

Vierailija
35/46 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultasormus timanteilla, 26v takaa eli markka-aikaan. En tiedä hintaa. Ihan ekan kierroksen juttu. Edelleen.

Vierailija
36/46 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Kuka kehtaa ostaa kihlasormuksen joka maksaa vain satasia? Noloa.

Vierailija
37/46 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkokultaa tietty

Vierailija
38/46 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, jonka mielestä rahalle on järkevämpääkin käyttöä. Tuhansista euroista on paljon enemmä iloa vaikka asp-tilillä kuin sormessa.

Vierailija
39/46 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihkisormuksessa kultaa sisäpuolella, platinaa ulkopuolella ja sisäpuolella rubiini.

Ensimmäinen avioliitto, ensi vuonna tulee 25 vuotta täyteen.

Vierailija
40/46 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sormus valittiin yhdessä jotta olisi juuri sellainen kun haluttiin. Kalliimpi sormuskin oli harkinnassa mutta eksä ei halunnut sitä koska sitten olisi joutunut aina olemaan sormuksesta huolissaan kivien irtoamisen tai sormuksen hukkaamisen vuoksi. Valittiin sitten se, joka nykyrahassa olisi maksanut alennuksineen noin 500 euroa. Minä maksoin kun kihlattu silloin vielä opiskeli.

Rahalla ei saa ostettua rakkautta eikä sormuksen hinta määrittele suhteen arvoa.