Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valmistuin sosionomiksi ja totesin vuodessa, että inhoan kaikkea ammatissani

Vierailija
15.07.2023 |

Valmistuin vuosi sitten sosionomiksi, ja olen sittemmin päässyt työskentelemään sosionomina eri työkentillä mm. vammaispalvelut, päivätoiminta, työpajatoiminta.
Ala ei herätä minussa enää lainkaan sydämenpaloa.
Esimiesten vaatimukset kasvavat päivä päivältä, jatkuvat sosiaaliset tilanteet kuormittavat (niin työkavereiden kuin asiakkaiden kanssa), omalla nimellä toisen potilastietoihin kirjaaminen ahdistaa, palkka on työnmäärään ja vaativuuteen nähden aivan liian pieni. Lisäksi alan työyhteisöt ovat kokemukseni perusteella kyräileviä ja sisäänpäinkääntyneitä. :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hip hei, tervetuloa sosiaalialalle :) sellaista se on, voi sanoa omalle elämälle byebye kun työ ahdistaa vapaa-ajallakin

Vierailija
2/17 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siinä, että ajattelet asiakkaita ihmisinä. Kaveri on sosiaalityöntekijä ja kertomansa mukaan jaksaa työssään, kun ei ajattele asiakkaita ihmisinä vaan työtehtävinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alalla kuin alalla tuntuu nykyään olevat tekijöillä huono olo. Mihin tämä maa menee? Tsemppiä ja parempaa huomista teille kaikille toivottelen!

Vierailija
4/17 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa alaa, kun vielä olet siinä iässä että voit opiskella uuden ammatin. Mieti mikä sinua kiinnostaisi oikeasti?

Vierailija
5/17 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain jo opiskeluaikana riittävästi negatiivisia kokemuksia, enkä valmistunut alalle. On vaikea auttaa muita samaan aikaan, kun itse joutuu taistelemaan henkisen pärjäämisen kanssa. Kollegat olivat suurin voimasyöppö. Toiseksi suurin oli turhautuminen, kun asioita voisi parantaa muutoksilla, mutta kaikki hankaa vastaan.

Vierailija
6/17 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaihtaa alaa, kun vielä olet siinä iässä että voit opiskella uuden ammatin. Mieti mikä sinua kiinnostaisi oikeasti?

Olen kiinnostunut kaupallisesta alasta. KTM tai tradenomi.

-ap

Vierailija
7/17 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan erään lääkärin haastattelun vuosien takaa.

Hän oli opiskellut gerontologiksi koska vanhusten osuus maan väestöstä tulisi arvioiden mukaan kasvamaan koko ajan. Hän perehtyi siis vanhusten hyvään hoitoon.

Sellaista ei tarvittu. Vanhusten hoidosta sellaisena kuin se toteutetaan, voi lukea iltapäivälehdistä.

Ehkä sosiaalialalla on sama tilanne.

Vierailija
8/17 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikävä noita töitä.

Vierailija
9/17 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon!

Joo, voimat menevät. Ujot ja arat asiakkaat ovat ihania ja kiitollisia, mutta joku rehvakas ja suupaltti alkkis jolla ei ole aikomustaakaan työllistyä (sossitätien maanitteluista huolimatta), ei motivoi.

Tai se, että lastensuojelussa kunta maksaa 300-500 euroa PÄIVÄSSÄ haistattelevan ja kännykällä makaavan teinin ylläpidosta lastenkodissa, kun vanhemmat olisivat vaan voineet laittaa ajoissa rajat...

Vierailija
10/17 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain jo opiskeluaikana riittävästi negatiivisia kokemuksia, enkä valmistunut alalle. On vaikea auttaa muita samaan aikaan, kun itse joutuu taistelemaan henkisen pärjäämisen kanssa. Kollegat olivat suurin voimasyöppö. Toiseksi suurin oli turhautuminen, kun asioita voisi parantaa muutoksilla, mutta kaikki hankaa vastaan.

Minä en ole sosiaalialalla, mutta voin kompata että työssä inhottavinta on työkaverit. Lähinnä siksi, että moni niistä on inhottava muita kohtaan. Jättäisivät työkaverit rauhaan, jos ei ole mitään mukavaa sanottavaa.

Vierailija
11/17 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kiinnostunut kaupallisesta alasta. KTM tai tradenomi.

-ap

Valmistaudu kilpailuun hyvistä työpaikoista ja kilpailuun työyhteisön sisällä.

Vierailija
12/17 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, että ajattelet asiakkaita ihmisinä. Kaveri on sosiaalityöntekijä ja kertomansa mukaan jaksaa työssään, kun ei ajattele asiakkaita ihmisinä vaan työtehtävinä. 

Aikoinaan neuvottiin että kun työaika loppuu, ovi kiinni, työasioita EI SAA AJATELLA, vasta kun on seuraavan kerran työajan alku. Sillai minä jaksoin.

Kävin kaupassakin muualla etten vaan törmännyt "asiakkaisiin".

Vierailija
13/17 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa joukkoon!

Joo, voimat menevät. Ujot ja arat asiakkaat ovat ihania ja kiitollisia, mutta joku rehvakas ja suupaltti alkkis jolla ei ole aikomustaakaan työllistyä (sossitätien maanitteluista huolimatta), ei motivoi.

Tai se, että lastensuojelussa kunta maksaa 300-500 euroa PÄIVÄSSÄ haistattelevan ja kännykällä makaavan teinin ylläpidosta lastenkodissa, kun vanhemmat olisivat vaan voineet laittaa ajoissa rajat...

MIKSI ihmeessä otat ongelmat ITSEESI! EI OLE sun ongelma, laita ne itse ratkaisemaan ongelmansa, sinä vaan neuvot! Jos ei ota opikseen, ei se sun syy ole!

Vierailija
14/17 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa joukkoon!

Niistä on jotkut siellä turvassa vanhemmiltaan.

Vierailija
15/17 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomin työ on kuraa.

Vierailija
16/17 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös sosiaalialalla ja parasta tässä työssä on lähinnä se, että töihin pääsee ihan koska vaan, ja töitä on aina. Työn sisältö onkin sitten, mitä on. Ja palkka, mutta yksityisellä puolella tienaa vähän paremmin, kun tekee tuntitöinä/alihankkijana.

Vierailija
17/17 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin IT-alalle, menin töihin ja tajusin että it-ala on kauheaa paskaa rivikoodarin kannalta. Pakkotahtista tehdastyötä, ja esimiehet syytelee omista virheistään rividuunaria minkä kerkeää.

En kuitenkaan saa valittaa asiasta, koska en ole naisvaltaisella sote-alalla vaan miesvaltaisella it-alalla.