Kuohuttanut esitys julki: Työpaikoille uusi järjestelmä sopia ohi työehtosopimusten
Hallitus vie eteenpäin lakia paikallisen sopimisen lisäämiseksi työpaikoilla.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/8ff317f7-8919-4689-a833-39f0b8093…
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaan välttämättömiä uudistuksia joustavoittamaam työmarkinoita. Tämä on yksi, joskin vielä riittämätön, uudistus.
Käy niinkuin 1990-luvulla, kun yrittäjiltä lähti omaisuus.
Saamme nauraa yrittäjä perheille.
Sossu maksaa jääkiekko harrastukseen lapselle 200 euroa vuodessa, sillä ei saa edes varusteita.
🤣
Viime vuonna kahvilat oli ihan täynnä porukkaa. Nyt on hiljaista.
Kohta yrittäjä menettää omaisuutensa ja nauretaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa työtä, nyt voinkin ottaa euron tuntipalkalla työntekijöitä. Työterveyshuolto ei kuulu enää etuihin, joten voitte mennä julkiselle.
Tämä. Tällä tavalla työpaikkoja olisi valtavasti. Jokainen voisi mennä minne haluaa eikä olisi mitään syytä olla vastaanottamatta töitä. Voittajia olisivat kaikki.
Voi pyhä jysäys.. Toivottavasti olet suljetulla. Mieti siellä pehmustetussa huoneessasi, että millähän täällä ihmiset sitten elävät, kun ei nytkään palkat riitä kaikilla edes pakollisiin menoihin. Aivopesu on kyllä tehokkaasti toiminut kohdallasi. Aivopestyn ameeban mielestä pelkkä työnteko elättää ihmiset, voi kristuksen vit-tu!
Pöh, tosikkona otit tosissasi hassutteluni, sori siitä.
Täällä ei ole varma hassutteleeko kukaan. Sen verran näitä peskokkareita täällä kuitenkin on, jotka oikeasti uskovat sinun hassuttelusi. Ehkei kannata ruokkia heitä enempää. Mutta mukava tietää, että sinä olet vielä tolkuissasi. Saat anteksi.
Sain töitä.
Mitään en tule ostamaan 3 vuoteen paitsi halpaa ruokaa ruokakaupasta.
Hiukset leikataan itse, parturi ei saa euroakaan.
Vierailija kirjoitti:
Sain töitä.
Ostetaan vasta 3 vuoden päästä, jos uusi hallitus palauttaa ansiosidonnaiset.
Voi yritykset, olette jatkossa miesten shoppailun varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain töitä.
Ostetaan vasta 3 vuoden päästä, jos uusi hallitus palauttaa ansiosidonnaiset.
Voi yritykset, olette jatkossa miesten shoppailun varassa.
Upseerit voi käydä joka viikko vaateostoksilla, ostaa vapaa-ajalle huppareita ja paitapuseroita jne.
Vihdoinkin voin työnantajana maksaa parempaa palkkaa työntekijöilleni !
Jihuuuu!!!
Palstan älykkyysosamäärän tuntien. Tämä oli sarkasmia.
SAK kieltäytyy kaikista neuvotteluista, mutta parkuu kovaa lopputuloksesta. Onko viisasta?
Vierailija kirjoitti:
Vihdoinkin voin työnantajana maksaa parempaa palkkaa työntekijöilleni !
Jihuuuu!!!
Palstan älykkyysosamäärän tuntien. Tämä oli sarkasmia.
Kukaan ei tee enää keittiöremonttia. Ostetaan kaupasta yleispuhdistusaine ja pestään keittiökaapit, maksaa 2 euroa.
Vierailija kirjoitti:
SAK kieltäytyy kaikista neuvotteluista, mutta parkuu kovaa lopputuloksesta. Onko viisasta?
Sak olisi neuvotellut keväällä.
Voi, eikö kukaan teetä enää remontteja ja yrityksesi menee konkurssiin ja perheesi asunto on ulosottoviraston myynti-ilmoitukset sivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Alle 50 hengen työpaikoilla ei ole enää takaisinottovelvoitetta kohta.
Helkkarin hyvä asia,lusmut menkööt liiton töihin.
Hallituksen ALV korotus ajaa sulkaapuodit ja kahvilat konkkaan.
Siinnä teille yrittäjille palkinto Kokoomuksen äänestämisestä.
Tekee kyllä homman hauskaksi. Melkein kannattaa kaikkien lähteä liitosta ja kieltäytyä hyväksymästä ketään luottamusvaltuutetuksi. Tällöin jokainen neuvottelisi itse (ja olisi paikalla jos esim. YT:t alkaa) joten tehdas menisi seis koko YTeiden ajaksi kun kaikki työntekijät ovat kilpaa huutamassa neuvotteluissa.
Sama kaikkiin mahdollisiin sopimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Orjuuttaminen tuli jo, heräsikö työntekijät ja ex työnantajat ?
Suomessa ei ole pakkotyötä,älä nosta etuuksia,ja teet mitä huvittaa,reilua,eikö olekkin.
Vierailija kirjoitti:
Sain töitä.
Valinta on sinun.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vuoden työttömänä ja lähden mielelläni töihin ja sovin palkan työnantajan kanssa. Haluan töihin joten olen valmis sopimaan palkasta. Voin tehdä työtä alle TES:n.
Nainen 55 vuotta
Jos ei ole TESsiä niin katso että muut ehdot kunnossa. Esim. Lomarahat tulee TESsin kautta, samoin oikea työterveyshuolto, arkipyhävapaat, muuttovapaat ja matkakustannusten korvaukset/päivärahat. Ei kannata suostua työhön millä tahansa ehdoilla, itse tein sen virheen aikoinaan. Katso myös, että työmatkoihin kuluva aika on työaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa työtä, nyt voinkin ottaa euron tuntipalkalla työntekijöitä. Työterveyshuolto ei kuulu enää etuihin, joten voitte mennä julkiselle.
Et sinä ketään työllistä,vinkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei tarvitse maksaa sairausajalta palkkaa, lisätty pois, vuosilomat pois. Ei perhevapaita.
Tuntipalkka 3 €.
Kerro minulle,missä näin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vuoden työttömänä ja lähden mielelläni töihin ja sovin palkan työnantajan kanssa. Haluan töihin joten olen valmis sopimaan palkasta. Voin tehdä työtä alle TES:n.
Nainen 55 vuotta
Tämä on sitä mitä tarvitaan. Oikea asenne.
Joka ei kuitenkaan johda työllistymiseen. Yksinkertaisesti liian vanha työmarkkinoille.
Käy niinkuin 1990-luvulla, kun yrittäjiltä lähti omaisuus.