Kuohuttanut esitys julki: Työpaikoille uusi järjestelmä sopia ohi työehtosopimusten
Hallitus vie eteenpäin lakia paikallisen sopimisen lisäämiseksi työpaikoilla.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/8ff317f7-8919-4689-a833-39f0b8093…
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös julkisella.
Tällä ei ole mitään merkitystä heille ketkä haluavat tehdä työnsä hyvin niin että pomokin on tyytyväinen.
Juuri näin. Tässä on myös sitä oikeata asennetta.
-yrittäjä
Ei se kyllä ihan näinkään mene. Joka yrityksessä, missä on pikkupomoja, on politiikkaa ja kyräilyä. Hyvä työntekijä saattaa pudota pelistä ihan tällaisen oman edun tavoittelun vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa työtä, nyt voinkin ottaa euron tuntipalkalla työntekijöitä. Työterveyshuolto ei kuulu enää etuihin, joten voitte mennä julkiselle.
Tämä. Tällä tavalla työpaikkoja olisi valtavasti. Jokainen voisi mennä minne haluaa eikä olisi mitään syytä olla vastaanottamatta töitä. Voittajia olisivat kaikki.
Halpoja orjia. Suomi nousuun.
Tuossa se on kyllä yksi oikein saastainen läjä ihmizpazkaa tuo sössösatonen. Hyi helevata miten voi olla oksettava rotta.
Yrityksille tulee kamalat ajat, kun ihmiset ei osta enää mitään.
Taloyhtiöt menevät konkurssiin jos ei eläkeläisillä ole rahaa maksaa työikäisten yhtiölainoja ja vastikkeita.
Yhä edelleenkään TESiä ei saa polkea. Paremman palkan ja paremmat edut on voinut tähänkin asti sopia.
Ja irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä.
Valtio irtisanoo tuhansia virkamiehiä ensi vuonna.
Pääsevät yksityiselle 3 euron tuntipalkalla.
Vierailija kirjoitti:
Yhä edelleenkään TESiä ei saa polkea. Paremman palkan ja paremmat edut on voinut tähänkin asti sopia.
Saa, tossa voi sopia ohi tessin eli pienemmällä palkalla porukkaa töihin. Vakituisia saa kohta irtisanoa helposti eikä ole takaisinottovelvoitetta alle 50 työpaikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vuoden työttömänä ja lähden mielelläni töihin ja sovin palkan työnantajan kanssa. Haluan töihin joten olen valmis sopimaan palkasta. Voin tehdä työtä alle TES:n.
Nainen 55 vuotta
Hyvä luvata, kun ei sinua kukaan enää palkkaa. Ei yli 50 vuotiasta kelpuuteta töihin, kun nuorempiakin on pilvin pimein työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa, tossa voi sopia ohi tessin eli pienemmällä palkalla porukkaa töihin. Vakituisia saa kohta irtisanoa helposti eikä ole takaisinottovelvoitetta alle 50 työpaikoilla.
Asuntovelkaisille kylmää kyytiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vuoden työttömänä ja lähden mielelläni töihin ja sovin palkan työnantajan kanssa. Haluan töihin joten olen valmis sopimaan palkasta. Voin tehdä työtä alle TES:n.
Nainen 55 vuotta
Hyvä luvata, kun ei sinua kukaan enää palkkaa. Ei yli 50 vuotiasta kelpuuteta töihin, kun nuorempiakin on pilvin pimein työttömänä.
Vakituisia saa kohta irtisanoa helposti ja ottaa muita pienemmällä palkalla töihin.
Näin te äänestitte.
Asuntojen hinnat romahtavat kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Ja irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä.
Valtio irtisanoo tuhansia virkamiehiä ensi vuonna.
Pääsevät yksityiselle 3 euron tuntipalkalla.
Hah, niille laiskimuksille 3 euroakin on reilusti liikaa. Ahkeralle työntekijälle se 3€ on ok.
Ilmeisesti paikalliseen sopimiseen on pakko siirtyä, koska yrittäminen ei ole kannattavaa nykyisillä kustannuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Nainen 55 vuotta
Ymmärrätkö, että teet hallaa muille.
Mihin ne liittoon kuulumattomat sitä luottamusvaltuutettuaan sitten tarvitsevat? Hehän koko ajan mainostaneet että sopivat itse työehtonsa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti paikalliseen sopimiseen on pakko siirtyä, koska yrittäminen ei ole kannattavaa nykyisillä kustannuksilla.
Työntekijä maksaa kun ette viitsi tai osaa yrittää.
Hyvä, hyvä. Näin ne hallituksen uudistukset pikkuhiljaa toteutuvat. Hyvä tästä vielä tulee tämän hallituksen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ei osteta yrityksiltä Suomessa jatkossa yhtään mitään, tilataan ulkomailta. Ei käytetä palveluita.
Onneksi olkoon.
Kuluttajan kannattaa ostaa yrityksiltä, jotka arvostavat työntekijöitä ja ympäristöä.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa se on kyllä yksi oikein saastainen läjä ihmizpazkaa tuo sössösatonen. Hyi helevata miten voi olla oksettava rotta.
Sinä olet puheidesi perusteella ruttoinen säälittävä reppana joka joutaisi eliminoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntovelkaisille kylmää kyytiä.
Tähän voisi sanoa, että mitäs läksit.
Nyt ei tarvitse maksaa sairausajalta palkkaa, lisätty pois, vuosilomat pois. Ei perhevapaita.
Tuntipalkka 3 €.