Kuohuttanut esitys julki: Työpaikoille uusi järjestelmä sopia ohi työehtosopimusten
Hallitus vie eteenpäin lakia paikallisen sopimisen lisäämiseksi työpaikoilla.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/8ff317f7-8919-4689-a833-39f0b8093…
Kommentit (233)
Hyvä. Nyt sitten vaihdetaan palkkatyöt työkokeiluun.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Nyt sitten vaihdetaan palkkatyöt työkokeiluun.
En vaihda. Siinä taas työnantajat kikkailee miten saisivat minut jonnekin valtiolle töihin.
Tyänteosta on tehtävä kannattavaa, ei sitä muuten kannata yrittääkkään.
Tuossakin jutussa sanotaan, että hallitus on tullut palkansaajapuolta vastaan. Myytti hallituksen neuvottelukyvyttömyydestä on viimeistään nyt kumottu.
Vierailija kirjoitti:
Tuossakin jutussa sanotaan, että hallitus on tullut palkansaajapuolta vastaan. Myytti hallituksen neuvottelukyvyttömyydestä on viimeistään nyt kumottu.
Punavihervasemmisto meuhasi siis jälleen aivan turhasta.
Olen ollut vuoden työttömänä ja lähden mielelläni töihin ja sovin palkan työnantajan kanssa. Haluan töihin joten olen valmis sopimaan palkasta. Voin tehdä työtä alle TES:n.
Nainen 55 vuotta
Miten järjestäytymätön työntekijä joka ei välttämättä ole äänestänyt kyseistä luottamusvaltuutettua on sidottu tuohon sopimukseen minkä valtuutettu tekee?
Vai meneekö tämä niin että on luottamusmies ja 20 luottamusvaltuutettua edustamassa itseään?
Kiitos hallitus ja työministeri Satonen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vuoden työttömänä ja lähden mielelläni töihin ja sovin palkan työnantajan kanssa. Haluan töihin joten olen valmis sopimaan palkasta. Voin tehdä työtä alle TES:n.
Nainen 55 vuotta
Tämä on sitä mitä tarvitaan. Oikea asenne.
Vierailija kirjoitti:
Mihin unohtui kiitos mestari?
Täällä tuntuu olevan vahva EK:n trolliedustus. No, pian teidänkin palkat "neuvotellaan".
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä kerrottu miten.
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös julkisella.
Alle 50 hengen työpaikoilla ei ole enää takaisinottovelvoitetta kohta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos työmarkkinoiden epävakaudesta, työntekijöiden järjestäytymisen alasajosta ja orjatyömarkkinoista.
Suomi alas!
- Esitys paikallisesta sopimisesta on lähetetty lainsäädännön arviointineuvostoon. Kymmenet tuhannet järjestäytymättömät pk-yritykset pääsevät paikallisen sopimisen piiriin, työministeri Arto Satonen tiedottaa
https://x.com/artosatonen/status/1806648918165336318