Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapselle ei tarjottu kasvisruokaa Helsingin puistoruokailussa

Vierailija
28.06.2024 |

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010525099.html

"Henna Tanskanen ja hänen 10-vuotias lapsensa joutuivat tällä viikolla pettymään, kun lapselle ei ollutkaan tarjolla kasvisruokaa Linjan leikkipuiston kesäruokailussa. Tanskasen lapsi on eettisistä syistä kasvissyöjä."

Me muut helsinkiläiset osaamme olla kiitollisia siitä, että lapset saavat maksutonta ruokaa kesäisin leikkipuistoissa. Jos lapsi on eettisistä syistä jollain ruokavaliolla tai nirso, voi hänen vanhempansa itse keittää soppaa kotona. Ei maksuton puistoruokailu ole ravintola, jossa jokainen saa allergioihinsa tai makuunsa sopivan annoksen.

Kommentit (151)

Vierailija
21/151 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tanskasen lapsi on eettisistä syistä kasvissyöjä."

ihanko tuon ikäinen itse on tuon eettisyyden valinnut ja keksinyt? Villi veikkaus että lapsen mieli on manipuloitu äidin toimesta mikä on eettisesti katsoen väärin.

Vierailija
22/151 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikukat on hyvää ravintoa vegaaneille, sieltä ois voinu puistosta löytyä. Oma lautanen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/151 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opettaisin lapseni suhtautumaan eettisistä syistä kiitollisuudella kaikkea tarjottavaa ruokaa kohtaan.

Vierailija
24/151 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä kitisijöitä sikiää? Oispa itelläkin suurin murhe, ettei puistoruokailussa tarjota mieleistä ruokaa.

Vierailija
25/151 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikyynel.

Vierailija
26/151 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä. Kasvisruoka ei ravitse lasta riittävästi, pilaten kasvavan ajan. Jää kehityksestä jälkeen henkisesti ja fyysisesti. Suorastaan vahingoittava päätös vanhemmilta, koska ollaan rehellisiä, he ovat tämän takana. 10v ja tämän päätöksen tehnyt? P a s k a n marjat.

Omat eväät mukaan jos menee vaikeaksi. Ja tämän takia näitä ihmisiä vihataan, aina niin vaikeaa. 

Itse nimenomaan halusin 10-vuotiaana olla kasvissyöjä, kukaan perheessä tai suvussa ei ollut. Äiti kysyi lääkäriltä että voiko kasvisruuasta saada kaikki vitamiinit ym ja lääkäri vastasi että kyllä voi.

Vierailija
27/151 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä. Kasvisruoka ei ravitse lasta riittävästi, pilaten kasvavan ajan. Jää kehityksestä jälkeen henkisesti ja fyysisesti. Suorastaan vahingoittava päätös vanhemmilta, koska ollaan rehellisiä, he ovat tämän takana. 10v ja tämän päätöksen tehnyt? P a s k a n marjat.

Omat eväät mukaan jos menee vaikeaksi. Ja tämän takia näitä ihmisiä vihataan, aina niin vaikeaa. 

Itse nimenomaan halusin 10-vuotiaana olla kasvissyöjä, kukaan perheessä tai suvussa ei ollut. Äiti kysyi lääkäriltä että voiko kasvisruuasta saada kaikki vitamiinit ym ja lääkäri vastasi että kyllä voi.

Minä halusin 10 vuotiaana olla Luke Skywalker.

Vierailija
28/151 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa valittaa! Pitäisi olla kiitollinen!

Vierailija
29/151 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ruokalista julkaistaan netissä. Ei vaan mene sinne silloin, kun se ruoka ei sovi.

t

Vierailija
30/151 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne ylijääneet ruuat muuten menee? Voisko ne jakaa sitten halukkaille aikuisille, varmasti kelpaisi.

Vierailija
31/151 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ne ylijääneet ruuat muuten menee? Voisko ne jakaa sitten halukkaille aikuisille, varmasti kelpaisi.

Ei siellä ole kuin keittoa, joka yleensä loppuu kesken. Jos sitä on ylen määrin, sitä annetaan myös lasten vanhemmille.

Vierailija
32/151 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vanhemmat opeta niin elämä opettaa pientä kulkijaa. Näin se menee. Tervetuloa maailmaan, täällä pärjätä saa ilman soijanakkia.

Vierailija
33/151 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitollinen? Kiitollinen tyhjästä vatsasta?!?

Vierailija
34/151 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan tätä perinnettä, kaupunki ruokkii kesällä kaupunkiin jäävät lapset, tuohonkin uppoaa paljon rahaa, ei kannattaisi pitää itsestään selvyytenä. 

Vierailija
35/151 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit eivät ole erityisen eteviä ravitsemusasioissa.

Vierailija
36/151 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minun lapsi haluaa eettisistä syistä syödä pelkästään karhunlihaa niin onko minulla ja lapsella oikeus vaatia, että puistoruokailussa on tarjolla karhunlihapihviä?

Vierailija
37/151 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin tyhjästä vatsasta. Siellähän oli ruokaa tarjolla ?

Vierailija
38/151 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi syönyt niin vatsa ei olisi tyhjä.

Vierailija
39/151 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se on kun annetaan jotain ilmaista. Mikään ei ole hyvin ja sitten valitetaan siitäkin.

Vierailija
40/151 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tanskasen lapsi on eettisistä syistä kasvissyöjä."

No ei todellakaan ole. Kymmenvuotias ei ymmärrä eettisistä periaatteista vielä mitään. Hän on lapsi. Kysymys on äidin mielipiteistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme