Miten saatte pidettyä, ettei menkat vuoda lakanoille?
Taas sai herätä verilammikosta ja aamu alkoi patjan putsaamisella. On niin runsaat menkat, että hyvin usein tulee öisin ohi/läpi. Miten te saatte pidettyä lakanat ja patjan puhtaana? Mitä kuukautissuojia käytätte öisin?
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap heikkolahjainen joka ei osaamennä gynekologille esittämään ongelmaansa? Aikuinen ihminen eikä tee mitään sille että sänky on veressä kuukautisten aikana, huhhuh.
Kieltämättä tämä tuli mieleen. Ja taitaa olla useammallakin sama pulma. Itse en haluais noin elää, toihan varmaan rajoittaa jo paljon esim matkailua, kyläilyä...
Olette miehiä vai? Noin runsaat kuukautiset varsinkin ekan vuorokauden on aivan normaali juttu. Ei se ole mikään ratkaistava ongelma.
No mä olen just 60 täyttänyt nainen, totesinpahan vaan että en olis noin suostunut elämään, onhan lääkitystä saatavilla käsittääkseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap heikkolahjainen joka ei osaamennä gynekologille esittämään ongelmaansa? Aikuinen ihminen eikä tee mitään sille että sänky on veressä kuukautisten aikana, huhhuh.
Kieltämättä tämä tuli mieleen. Ja taitaa olla useammallakin sama pulma. Itse en haluais noin elää, toihan varmaan rajoittaa jo paljon esim matkailua, kyläilyä...
Olette miehiä vai? Noin runsaat kuukautiset varsinkin ekan vuorokauden on aivan normaali juttu. Ei se ole mikään ratkaistava ongelma.
No mä olen just 60 täyttänyt nainen, totesinpahan vaan että en olis noin suostunut elämään, onhan lääkitystä saatavilla käsittääkseni.
No pillereitä voisi syödä, mutta onko muita vaihtoehtoja? Itse en niiden hormoneita kehooni halua. Kokeiltu on kertaalleen, ei ollut sen arvoista.
Ap, mene lääkäriin pyytämään hoitoa vaivaasi. Itselläni hormonikierukka ratkaisi ongelman. Muitakin vaihtoehtoja on. Turhaan kärsin anemiasta vuosikausia, ferritiini kannattaisi myös mittauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni hormonilääkitys vaikuttaa esimerkiksi raskautumiseen, ja ongelmasta kärsivä nainen voi olla juuri yrittämässä raskautumista. Sikäli ei siis ole reilua nakata jollain *ota kierukka* -kommentilla. Kaikki eivät myöskään halua, eikä kaikille sovi hormonihoidot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pillereitä voisi syödä, mutta onko muita
Et ole siis edes tutkinut vaihtoehtoja tai puhunut gynelle? Ei ilmeisesti kovin suuri ongelma sitten kuitenkaan.
"Et ole siis edes tutkinut vaihtoehtoja tai puhunut gynelle? Ei ilmeisesti kovin suuri ongelma sitten kuitenkaan. "
ÖH niin siis tässähän joku ulkopuolinen ongelmasta kärsimätön oli se, joka sanoi, että minä en tuollaista sietäisi vaan menisin lääkäriin. Ei muut ole ottaneet mitään gynejä puheeksi.
Itselleni kuukuppi + yöside yhdessä oli ratkaisu. Ennen kuukuppien markkinoille tuloa oli vaikeaa.
Gynelle turha mennä kun sen ratkaisuna on hormonipillerit sun muut jotka eivät käy aurallista migreeniä sairastavalle. Haluaisin kohdun poiston, se taitaa olla ainoa vaihtoehto mutta sitähän ei tehdä kevyin perustein. Vaikka se että kuukautiset pilaa elämän ei ole mikään kevyt syy.
Ei niitä hoitovaihtoehtoja aina ole tai ei saa. Itseäni on hoidettu ihan naistenklinikalla saakka, mutta e-pillerit sain vain sieltäkin. Ei suostuttu mihinkään muihin hoitoihin tai lopullisempiin toimenpiteisiin. Kuulemma niin hirveät jonot, ettei toimenpiteitä enää tehdä. Joten ne, jotka käskevät hakeutumaan hoitoihin niin mihin ihme hoitoihin luulette pääsevänne?
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä hoitovaihtoehtoja aina ole tai ei saa. Itseäni on hoidettu ihan naistenklinikalla saakka, mutta e-pillerit sain vain sieltäkin. Ei suostuttu mihinkään muihin hoitoihin tai lopullisempiin toimenpiteisiin. Kuulemma niin hirveät jonot, ettei toimenpiteitä enää tehdä. Joten ne, jotka käskevät hakeutumaan hoitoihin niin mihin ihme hoitoihin luulette pääsevänne?
He vain kuvittelevat, koska ovat mitä ilmeisimmin niitä, joilla tällaista ongelmaa ei ole.
Eli ihan vaan mutuilevat ja visioivat mielessään.
Kuukuppi ja menkkapikkarit on ihan pelastus.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mene lääkäriin pyytämään hoitoa vaivaasi. Itselläni hormonikierukka ratkaisi ongelman. Muitakin vaihtoehtoja on. Turhaan kärsin anemiasta vuosikausia, ferritiini kannattaisi myös mittauttaa.
Etkö osaa lukea? Ap on ottamassa sen kierukan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He vain kuvittelevat, koska ovat mitä ilmeisimmin niitä, joilla tällaista ongelmaa ei ole.
Eli ihan vaan mutuilevat ja visioivat mielessään.
Niinpä. Ärsyttää moiset huomautukset. Ehkä jossain toisessa sairaanhoitopiirissä on asiat sitten paremmin, mutta omassani ei toivoakaan. Ikä olisi kyllä siis riittänyt radikaaleihinkin toimenpiteisiin, joten siitä ei ollut kyse.
Laita kello herättämään kerran yöllä jotta saat vaihdettua siteen.
"Tutkitun ja turvallisen" aiheuttama pirullinen haitta, aluksi vuotaa ja lopuksi hyytyy. LOL
Pyyhe mullakin on alla öisin menkkojen aikaan. Esim. iso froteepyyhe kaksin kerroin taiteltuna on hyvä. Liian pienen pyyhkeen olen pyöriskellyt lattialle yön aikana ja niinpä oli taas lakana Japanin lippu.
Vierailija kirjoitti:
Ensin maksitambooni rööriin syvälle, sitten kuukuppi perään. Tämän päälle kuukautispikkarit, jotka vuorataan maksimaalisilla yösiteillä, kaksi eteen, kaksi taakse ja yksi keskelle. Sitten askarrellaan pyyheliinasta ja patjansuojuksesta pikkareiden päälle isompi vaippa, ja nukutaan seisaaltaan autotallissa tai rappukäytävässä. Suominainen on niin laiska, ettei mitään vaivaa voi itse nähdä. Aina ollaan kaikesta muita syyttämässä.
😂
Etolasta, Tokmannilta ym saa muovitettua froteeta määrämittaisena, sitä poikkariksi sänkyyn. Peppuvakoon kannattaa laittaa paperitollo, sitä kautta voi vuotaa.
Inkotinenssivaipat hyviä, isoja ja imeviä. Vaippahousuja löytyy kaikista marketeista.
Onneksi itsellä jo ohi tuo ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Laita kello herättämään kerran yöllä jotta saat vaihdettua siteen.
Juu tämä toimi mulla
Aivan valtavan runsaat kuukautiset, siis sellaiset että tamponista vuotaa tunnissa läpi, voivat olla oire ainakin endometrioosista. Yhdellä ystävälläni oli näin. Toki siihen liittyy yleensä myös massiivisia kipuja.
On siinä jotain perää, että aivan poikkeuksellisen runsaat kuukautiset voi kannattaa tutkituttaa.
Viittaan siis AP:n kuvaukseen kuukautistensa runsaudesta. Se sinänsä, että sänkyyn meinaa tulla veritahroja, on toki ihan arkipäivää eikä oire mistään.