Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saatte pidettyä, ettei menkat vuoda lakanoille?

Vierailija
28.06.2024 |

Taas sai herätä verilammikosta ja aamu alkoi patjan putsaamisella. On niin runsaat menkat, että hyvin usein tulee öisin ohi/läpi. Miten te saatte pidettyä lakanat ja patjan puhtaana? Mitä kuukautissuojia käytätte öisin? 

Kommentit (142)

Vierailija
61/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Nytkin peti näyttää siltä, että siihen on teurastettu joku.

Vierailija
62/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap heikkolahjainen joka ei osaamennä gynekologille esittämään ongelmaansa? Aikuinen ihminen eikä tee mitään sille että sänky on veressä kuukautisten aikana, huhhuh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vielä varmistuksena lakanan alla muovitettua froteeta niin patja pysyy siistinä. 

Vierailija
64/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko kokeillut niitä kuukautispikkuhousuja? Sellaiset jalkaan ja side sinne sisälle vielä kaiken lisäksi tarvittaessa.

En ole, mutta taidan testata. Olen vain omalle teinilleni niitä ehdotellut, mutta jostain syystä ei käynyt mielessäkään, että nehän voisi olla itsellekin hyvät yöksi. 

Miten niitä käytetään? Jos siis käyttää ilman suojia, niin pidetäänkö niitä päivä ja sitten pesuun? Voiko ne koko päivän vuodon imeä? En ole perehtynyt ja tyttökin hiukan empi. 

Ap. 

Jos on runsaat menkat, niin tarvitset sellaiset pikkarit, jotka imee paljon. Itse vaihdan kahdesti päivässä menkkapikkarit. Loppupäivinä riittää kerran päivässä. On todella hyvät ja suosittelen. Vain yhdesti on mennyt yli.

Mutta pelkästään nuo ei riitä yöksi. Lisäksi se pieni ongelma,

Laita housuihin eteen terveysside jatkeeksi

Vierailija
65/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään vaan ne sitten tulee housuun ja petivaatteissin jos on tullakseen.

Vierailija
66/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko ällöttävämpää sanaa kuin "menkkapikkarit". Ylipäänsä en voi sietää sanaa "pikkarit". Tää nyt ei auta kysyjää, eikä itsellä oo ollut tota ongelmaa mutta kunhan kommentoin kun ei tässä muutakaan ajankulua ole😉

Vierailija
67/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun oli vielä kuukautiset, minulla oli paksu suurin yöside ja sitten pitkä pikkuhousunsuoja sen jatkeena taaksepäin. Muuten vuoti takaa peppuvakoa pitkin, mitkään siteet eivät olleet sellaisenaan tarpeeksi pitkiä. Lisäksi minulla oli kahdet napakat alushousut päällekkäin, että pysyvyivät kunnolla aloillaan, yksillä tuli usein sivuvuotoja.

Vierailija
68/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap heikkolahjainen joka ei osaamennä gynekologille esittämään ongelmaansa? Aikuinen ihminen eikä tee mitään sille että sänky on veressä kuukautisten aikana, huhhuh.

Kieltämättä tämä tuli mieleen. Ja taitaa olla useammallakin sama pulma. Itse en haluais noin elää, toihan varmaan rajoittaa jo paljon esim matkailua, kyläilyä...

Vierailija
69/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi + yöside pitää kyllä tosi hyvin. Noita ongelmia oli mullakin ennen kuin aloin käyttää kuukuppia pääasiallisena kuukautissuojana.

Vierailija
70/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pysty nukkumaan kuukautisten aikana kovin hyvin. Käytän imukykyisintä tamponia ja sidettä, ja lisäksi pyyhettä lakanan suojana, ja herään poikkeuksetta siihen, kun vuoto tulee tamponista läpi. Vaihdan siis tamponin 2-3 kertaa yössä. Ilman tamponia en varmaan pystyisi nukkumaan lainkaan, koska en ole tottunut vuotamisen tunteeseen, vaikka menkat ovat olleet jo 30 vuotta.

Vierailija
71/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tamponi ja iso yöside. Lisäksi laitan siteen taakse eli pepun puolelle kaksi normisidettä poikittain torppaamaan ohivuotoja.

Tämä on aika hyvä setti. Vuosikausia taittelin vessapaperia estämään "takavuotoja", mutta joskus tuli silti läpi. Noi siteet ei päästä läpi.

Mulla tulee usein sivulta, kun nukun kyljellään enimmäkseen. Reittä pitkin ihanasti valuu.

Ap. 

Kahdet alkkarit, päällimmäiset napakat maksimalliset.

Vierailija
72/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä tämä tuli mieleen. Ja taitaa olla useammallakin sama pulma. Itse en haluais noin elää, toihan varmaan rajoittaa jo paljon esim matkailua, kyläilyä...

Olette miehiä vai? Noin runsaat kuukautiset varsinkin ekan vuorokauden on aivan normaali juttu. Ei se ole mikään ratkaistava ongelma.

Vierailija
73/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi ja joskus laitan yöllä lisäksi siteen. Itelläni ainakin kuppiin mahtuu verta paljon enemmän kuin mitä tamponit imevät, tamponeista tulee herkemmin ohivuotoja.

Vierailija
74/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tamponi ja vaippahousut.

Samoin. Inkohousuja myydään isommissa marketeissa ja Tena-kaupassa. Ovat mukavat päällä ja estävät välistävuodot. Suosittelen!

Vierailija
75/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tamponi on siteen kans päivisin, mutta pitää vaihtaa tunnin-puolentoista välein, joten ihan turha yöksi laittaa. 

Ap. 

Mene lääkäriin, jos mitkään suojat ei auta.

Vierailija
76/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten vaippahousut. On hyvät, eikä taatusti vuoda läpi.

Vierailija
77/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä se gyne muka voi tehdä jos on runsaat vuodot. Tulpanko se sinne laittaa. En minä ainakaan mitään muuta tehnyt kun koitin paksuja vaippoja ja kaksinkerroksisa lakanoita laittaa. Ennen kuin menkat loppu niin vuosin kuin härän kurkusta ajaoittain. Mikään side ei riittänyt kun se alkoi tulla ylitse reunojen.

Mieheni laittoi sänkynsä eri huomeeseen kun ei siedä viilennys ilmastointilaitetta minkä minä hankin vaihdevuosi hikoiluun.

Kuka se alkaa jotain lääkkeitä syömään runsaihin menkkoihin muuta kuin vuotaa sitten niin paljon kun tulee.

Vierailija
78/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tenapöksyt, saa ainakin apteekista ehkä kaupoistakin. 

Vierailija
79/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan monella naisella nykyään on liian runsaat kuukautiset, mutta eivät saa asiallista hoitoa ja apua ? Tuntuu olevan hyvin yleistä mitä olen keskusteluja seurannut eri paikoissa. Itsellänikin nykyään, ikävuodet 11v-46v normaalia vuotoa, eikä tarvinnut edes yöllä käyttää yösiteitä, vaikka vuoto olikin ensimmäisen vuorokauden aikana runsaampaa kuin muina päivinä. Sitten raudanpuutteen ja endometrioosin takia lääkäri suostutteli kokeilemaan Mirenaa, ja sehän sitten avasi tulvahanat. Nyt joutuu pitämäänä yösiteitä koko kuukautisten ajan, ja pelkäämään että kun istuu jossain esim. palaverissa hetken, että kun nousee ylös, niin hulahtaako housujen läpi tuolille... Hormonikierukan käskin puolen vuoden jälkeen ottaa pois, mutta vuoto ei palautunut normaaliksi ja siitä on nyt pari kolme vuotta. Odotan epätoivoisesti vaihdevuosia. Kuukautiset on alkaneet viime vuosina tulla entistä useammin. Nuorena kierto oli 26 päivää jopa vähän enemmänkin, nykyään enää joku 23 päivää, siinä ehtii tulla 14-15 kertaa vuodessa melko runsas vuoto. Ja sen huomaa olossa.

Vierailija
80/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna huolehtisin ensisijaisesti kirjoitustaitosi kuntoon. Toissijaisesti keskittyisin menkkojen ohivuotoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi