Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri valitti lihavuudestani... sanoin, että olethan sinäkin lihava

Vierailija
27.06.2024 |

Taisi totuus sattua 😂

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 78-vuotias eläkeläinen. Kävin vuositarkastuksessa ja valitin lääkärille, että kiloja on kertynyt ainakin 10 liikaa. Lääkäri katsoi ihmeissään ja sanoi, että silmin nähden olet ihan normaalipainoinen. Onko nyt niin, että kun enemmistö on vähän pulleita, niin silmä on tottunut siihen ja siitä on tullut normaalia. Lääkäri oli kyllä ihan hoikka, pian eläkkeelle jäävä nainen.

Minullekin nuori (hoikka) lääkäri kirjasi kantaan kuvailukseni hoikka. Painoindeksini keikkuu normaalin ylärajan ja lievän ylipainon vaiheilla. Sain hyvät naurut, kun tutkin kirjausta käynnin jälkeen. En kyllä vastaanotolla riisuutunut, vilautin vain nyrjähtänyttä nilkkaa. Taitaa olla hoikat nilkat.

Vierailija
102/124 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verovaroista vinkumisen voi lopettaa alkuunsa, niin kauan, kuin meillä hoidetaan tupakoitsijoiden keuhkoahtaumat ja -syövät, alkoholistien kirroosit, haimatulehdukset jne. , ja niin kauan kuin päivystyksiin tungetaan pikkuflunssassa. Noin alkajaisiksi. Sote pitää kyllä huolen siitä, että liian sairaat kuolevat hoitojonoihin, joten olkaa huoleti.

Tähän voi lisätä: turhat abortit ja muut ns. kaunesuleikkaukset sekä urheiluvammat ym ym.  Elämä on.

Jos on iso valkoinen paperi ja sillä yksi pieni musta pilkku, se pilkku näyttää kavsvan suureksi jos jää sitä vain tuijottamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko läskiviha on verrattavissa kaikkiin muihin rasistisiin ajatusmalleihin.  Kukaan ei siitä muutu että häntä "vihaat", ja toivottelet ties minne.  Samalla osoitat myös a semit ismiäsi kun tuot esille kantaasi, eli teet tuplat rasistina! Ehkä se lihavuus ei tässä olekkaan ongelma?

Vierailija
104/124 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tämäkin; kriteerit esim lihavuusleikkaukseen suomessa ovat aika kovat, se on monen kohdalla ollut ratkaiseva avu. (En nyt puhu itsestäni).  Ja juu nyt taas joku älähtää, tahdonvoimaa.  Entä jos kaikki vaan ei yksin pysty, eikö olisi hyvä auttaa heitä.  Haukkuminen ei paranna.

Vierailija
105/124 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernesniemi taisi leikata tuhansien aivoja vaikka ei itse koskaan ollut aivoleikkauksessa - miten se kehtasi?

Aki Hintsa neuvoi formulakuskeja heidän valmentautumisessaan vaikkei itse ajanut formuloissa - kuinka se on mahdollista?

Lääkäritkin kaikki kuolee joskus eikä heidän keski-ikä ole 100v vaikka heidän pitäisi olla ammattilaisia terveyden ylläpidossa ja sairauksien hoidossa - kuinka kehtaavat neuvoa muita elintavoissa?

Vierailija
106/124 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lääkärin täytyy sanoa se ääneen, jos olet läski. Se vaikuttaa niin moneen asiaan terveydessä. Sitä ennen se pitäisi tulla jo läheisten suusta. Eihä ne vierotuksessakaa kehota jatkamaan dokaamista/narkkaamista??

Vierailija
107/124 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 78-vuotias eläkeläinen. Kävin vuositarkastuksessa ja valitin lääkärille, että kiloja on kertynyt ainakin 10 liikaa. Lääkäri katsoi ihmeissään ja sanoi, että silmin nähden olet ihan normaalipainoinen. Onko nyt niin, että kun enemmistö on vähän pulleita, niin silmä on tottunut siihen ja siitä on tullut normaalia. Lääkäri oli kyllä ihan hoikka, pian eläkkeelle jäävä nainen.

Minullekin nuori (hoikka) lääkäri kirjasi kantaan kuvailukseni hoikka. Painoindeksini keikkuu normaalin ylärajan ja lievän ylipainon vaiheilla. Sain hyvät naurut, kun tutkin kirjausta käynnin jälkeen. En kyllä vastaanotolla riisuutunut, vilautin vain nyrjähtänyttä nilkkaa. Taitaa olla hoikat nilkat.

Taitaa olla läskiys jo niin normi, että hoikka tarkoittaa nykyään normipainon rajoihin juuri ja juuri mahtuvaa.

Vierailija
108/124 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhusten normaalipaino on määritelty korkeammaksi kuin aikuisten. Se on bmi 23-29. Eli luultavasti olet normaalipainoinen.

Vierailija
109/124 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle  lääkäri mietti että voisin tulla samaan jumpparyhmään kun hän, oli ylipainoinen, mutta se ryhmä oli jo loppumaisillaan,niin en mennyt. 

Vierailija
110/124 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän monet terveydenalalla työskentelevät ovat itse lihavia ja polttavat tupakka. Silti paasaavat muille naama kurtussa lihavuudesta ja tupakoinnista 🙄

Kun se on heidän työtä. Eikä se sinun sairastumisriskiäsi pienennä että lääkärikin on ylipainoinen ja polttaa.

Vierailija
111/124 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa laihduttaisit, lihava.

Vierailija
112/124 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 160 ei ole normaalia.

Vierailija
113/124 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ihmiset lihottavat itsensä? Onko se jokin trendi?

Ei vaan kivikaudelta peräisin oleva biologinen toiminto.

Joka on aktivoitunut nyt viimeisen 30-50 vuoden aikana? Vielä ysärillä aikuiset ihmiset, ja varsinkin lapset, olivat normaalipainoisia tai hoikkia. Ylipainoinen tai lihava oli poikkeus, joka erottui joukosta. Nyt hoikka on se erilainen.

Vierailija
114/124 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaton lääkäri ja sinä myös.

Ap oli kyllä täysin Asiaton. Mutta millä tavalla lääkäri muka oli mielestäsi asiaton? 

Siellä näköjään nyt siiderivalaaseen kolahti lekurin ammattitaitoinen ja osuva maininta. 

On niin ammattitaitoinen lihavuusasioissa, että ei itsekään tiedä, miten pysytään normaalipainoisena.

Lihavuus ei yleensä johdukaan tiedon puutteesta.

Vierailija
115/124 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap oli kyllä täysin Asiaton. Mutta millä tavalla lääkäri muka oli mielestäsi asiaton? 

Siellä näköjään nyt siiderivalaaseen kolahti lekurin ammattitaitoinen ja osuva maininta. 

On niin ammattitaitoinen lihavuusasioissa, että ei itsekään tiedä, miten pysytään normaalipainoisena.

Vaan? 

Vierailija
116/124 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat lääkärit ovat kuin Irvi Kaikkonen isosta sairaalasta.

Vierailija
117/124 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan? 

No johtuuko alkoholismi tai tupakointi tiedon puutteesta? 

Vierailija
118/124 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko konkreettisia ohjeita laihduttamiseen? Minulla lääkärit huomauttavat painosta, mutta eivät ole suostuneet mihinkään kokreettiseen kun olen kysynyt esimerkiksi laihdutuslääkkeistä tai lihavuusleikkauksesta. Nyt kun olen samalla lääkärillä käynyt niin hän viimeksi totesi jälleen kerran että sinun täytyisi laihduttaa. No ilman laihdutuslääkkeitä laihtuminen on hidasta eikä lääkäri edes huomannut että olen pudottanut reilut 6 kg viime käynnin jälkeen.

Mitä hyötyä tuosta laihduttamisen hokemisesta on jos ei tarjoa siihen mitään konkreettista apua? Odottavat että kun ovat tarpeeksi monta kertaa potilasta asiasta huomauttaneet niin hän saa kimmokkeen laihtua? 

Vierailija
119/124 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paino on tärkeä osa terveyttä. Vaikka lääkäri olisi itse mt- ja päihdeongelmainen läski, ei sen pitäisi olla esteenä kertomasta potilaalleen terveyteen vaikutttavia tosiseikkoja

No näkyyhän ne. Ei tartte erikseen kertoa. Sivusta vaan. 

Vierailija
120/124 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin lääkärissä ja otin lihavuuteen itse puheeksi. En häpeä sitä ja tiedän mistä se johtuu. Olen masentunut ja köyhä yh syön suruuni, herkkuihin ei ole varaa tai terveelliseen ruokaan itselle joten saatan syödä ihan vasn leipää tms yöllä kun seuraava päivä ahdistaa.

Ikävä kyllä Helsingissä on 40 v ikäraja psyk avohuollon hoitoon joten apua en tähän saa kuin lääkkeet vaan. Nytkin tilillä 5 e ja pitäisi pärjätä keskiviikkoon.

Minulla pahoja kipuja joiden arvelen olevan syöpää mutta ajattelen että lasten olisi jopa parempi elää ilman minua joten kärsin vaan kivuista. Läski painaa sisäelimiä ja osa kivuista johtuu siitä.

T: 5 v sitten olin huippukunnossa, vakituinen työ ja olin naimisissa. Miws löysi nuoremman naisen joka harrastaa kestävyysurheilua.Nyt minä olen läski köyhä yh eli alinta pohjaa yhteiskunnassa. Se ahdistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme