Onko mahdollista olla kehitysvammainen jos ÄO on yli 120
Psykologin tutkimuksissa todettu ÄO mutta arjen taidoissa ja sosiaalisissa tilanteissa ongelmia.
Kommentit (56)
Ei ole älyllinen kehitysvamma, jos äo on normaali. Voi olla joku muu vamma tai ominaisuus, esim hahmotushäiriö, autismia yms.
Tuskin ainakaan sinulla on äo 120. Kehitysvammaisuus kirjaimellisesti tarkoittaa matalaa älykkyyttä. Normaali äo ja kehitysvamma ovat toisensa pois sulkevia ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole älyllinen kehitysvamma, jos äo on normaali. Voi olla joku muu vamma tai ominaisuus, esim hahmotushäiriö, autismia yms.
Mulla on autismi mut se ei yksinään kyllä selitä näitä ongelmia. -ap
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ainakaan sinulla on äo 120. Kehitysvammaisuus kirjaimellisesti tarkoittaa matalaa älykkyyttä. Normaali äo ja kehitysvamma ovat toisensa pois sulkevia ominaisuuksia.
Sattuu olemaan vaan. Luin että kehitysvamma voidaan diagnosoida myös toimintakyvyn arvioinnilla.
CP-vamma ei välttämättä vaikuta älykkyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole CP-vammaa.
Vierailija kirjoitti:
CP varma ei ole kehitysvamma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole CP-vammaa.
No sulla on sitten varmaan joku autismin, apergrenin tms tyylinen poikkeama. Eli et ole kehitysvammainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole CP-vammaa.
No sulla on sitten varmaan joku autismin, apergrenin tms tyylinen poikkeama. Eli et ole kehitysvammainen.
Autismi on mut se ei selitä näitä ongelmia.
-ap
Voi olla. Savantismi voi nostaa ÄO:ta todella paljon vaikka muutoin olisi paljonkin ongelmia.
Kehitysvamma on älyllinen vamma joten sinulla sitä ei ole.
Eräs espanjalainen down-mies kävi yliopiston. Hänellä on siis kehitysvamma, mutta älykkyys toimii.
Vierailija kirjoitti:
Eräs espanjalainen down-mies kävi yliopiston. Hänellä on siis kehitysvamma, mutta älykkyys toimii.
Hänellä EI ole kehitysvammaa vaikka on down syndrooma. Poikkeuksellinen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Perustele alapeukku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on autismi mut se ei yksinään kyllä selitä näitä ongelmia. -ap
Mitä pelkkä autismi yksinään ei selitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattuu olemaan vaan. Luin että kehitysvamma voidaan diagnosoida myös toimintakyvyn arvioinnilla.
Ei voida
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole CP-vammaa.
-ap
No eikös se juuri selitä noita vaikeuksiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole CP-vammaa.
-ap
No eikös se juuri selitä noita vaikeuksiasi.
Ei.
Mitäpä luulet? Olet vaan muuten hömelö 8