Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette käy papa kokeissa, miten uskallatte jättää ne väliin?

Vierailija
27.06.2024 |

Yllättävän moni nainen sanoo, ettei käy papa kokeissa. Jos olet yksi heistä, niin eikö sinua pelota että mahdollinen syöpä saa rauhassa kehittyä ja levitä?

Kommentit (192)

Vierailija
141/192 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täytyy sanoa, että on siis niin tietämätöntä ja välinpitämätöntä porukkaa. Kohdunkaulansyöpä on Suomessa naisten kolmanneksi yleisin syöpä. Täällä varmaan kohta joku sanoo, että se sukupuolitauti tarttuu ilmassa tai wc ssä tai jossain. Tai kysyy, pitääkö olla alapää paljaana kun synnyttää. Voi luoja.

Puhut puppua. Kohdunkaulansyöpä on Suomessa naisten kolmanneksi yleisin _gynekologinen_ syöpä, mutta kaikki syövät huomioituna sijalla 20.

Vierailija
142/192 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut aikanaan työkseni papa-näytteitä. Vastaan tuli naisia jotka suoraan sanoivat että heitä pelottaa tai ällöttää. Tajusin että sen näytteen voi todellakin ottaa inhimillisemmin ja asiakas huomioiden. Kerroin koko ajan mitä teen ja käskin sanoa jos tuntuu yhtään pahalta. Toimin rauhallisesti. Moni sanoi ettei ennen ole ollut näin kivuton näytteenotto. Tärkeää on että ei käytä liian isoa ankannokkaa. Mä ne pienimmät aina otin ja muut näytteenottajat ihmetteli. Olen itse hyvin arka näissä asioissa koska mulla on hyväksikäyttötausta joten ymmärrän sen pelon ja ahdistuksen

Voi kun sinunlaisia ihmisiä olisi enemmänkin gyne puolella. Silloin ihmiset kävisivät näissä tärkeissä tarkastuksissa. 

Itsellänikin on kokemusta kivuliaasta ja kovakouraisesta käsittelystä ja täytyy sanoa että kotona tuli itku tämän jälkeen. Viimeisimpään Papa kutsuun en mennyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/192 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei neitsyt mitään papakoetta tarvitse.

Vierailija
144/192 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkimme yksityisellä lääkäriasemalla ei saa aikoja kuin miesgynekologille ja hänelle en enää halua mennä. Naipuolinen gynekologi ei ota uusia asiakkaita, joten en  ole käynyt tarkastuksessa 10 vuoteen.

Vierailija
145/192 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja voi ottaa papakokeen ja ennen ainakin ottikin ainakin niissä joukkokokeissa, joihin kutsuttiin. Ei siihen mitään gynekologeja tarvitse. Jos ei ole aktiivista sukupuolielämää tai sitä virusta, niin ei ole suurta vaaraa sairastua.

Vierailija
146/192 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. Kuolen kun kuolen. En ole käynyt mammografioissakaan, eikä pelota yhtään. Lapseni ovat jo aikuisia, ei minun tarvitse elää ikuisesti.

En mennyt minäkään nammografiaan kun tuli kutsu. Jos joku tauti tulee, se sitten tulee. Siihen asti haluan elää tietämättömänä ja huolettomana.

Minä kävin mammografiassa ja löytyi syövän esiaste. Leikkasivat muutaman viikon päästä ja tissitkin on tallella. Tosin arpi tuli ja tatuoinnit, mitkä muistona. Papassa ei toistaiseksi mitään. Käykää näissä ilmaisissa testeissä.

Ei se minusta kovin ilmainen ole, kun pitää ottaa palkatonta ja matkustaa yhteensä 200 kilometriä. 

Vierailija
147/192 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanoi se lääkäri, ettei tarvitse tehdä sisätutkimusta, koska olen neitsyt. Olen miettinyt nyt myöhemmässä vaiheessa, kannattaisiko silti mennä varmuuden vuoksi.

Vierailija
148/192 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki me johonkin kuollaan. 

Vierailija
149/192 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En elä pelossa, en yleensäkään käy lääkäreissä, ellei ole aivan pakko. En usko lääkefirmoihin enkä yhteiskuntaan. Koitan elellä rauhassa ilman pillereitä. Jos saan syövän, en hakeudu hoitoon., koska epäilen, että useat syöpähoidot saattavat vain pahentaa tilannetta. 

Myönnän olevani vainoharhainen, mutta olen menettänyt uskoni näihin kaikkiin virallisiin tahoihin. Kulutan aikaani pohtimalla, että en haluaisi maksaa veroja tähän hulluun kehitysmaahan. 

Vierailija
150/192 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin nöyryyttävä toimenpide vain sukupuolen takia, tästäkin asiasta naisia aina haukutaan ja syyllistetään. Nykyaikana luulisi olevan jo muitakin vaihtoehtoja näytteenottoon kuin olla haarat levällään. Syöpä voi iskeä myös moneen muuhun paikkaan kehossa, eikä niitä tutkita. 

Tutkitaanhan! Missä kellarissa te elätte paperipussi päässä?

Mitäköhän syöpiä tutkitaan ilman oireita? Aivosyöpä? Haimasyöpä? Suolistosyöpä? Mahasyöpä? Keuhkosyöpä? Enpä ole saanut kontrollikutsua näihin.

Vierailija
151/192 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 30v. joukkoselonnassa Tampereen hatanpäällä.  Näytteenottaja sovitteli tuskallisen kauan ties kuinka montaa spekulaa ja se sattui. Ja sitten alkoi kohdunkaulan etsiminen ja kun näytettä otettiin, melkein pomppasin kattoon kivusta. Ehkä hän oli amatööri , mutta sellaiset traumat jäi että jätin 4-vuotis seulonnan väliin.

Vierailija
152/192 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin nöyryyttävä toimenpide vain sukupuolen takia, tästäkin asiasta naisia aina haukutaan ja syyllistetään. Nykyaikana luulisi olevan jo muitakin vaihtoehtoja näytteenottoon kuin olla haarat levällään. Syöpä voi iskeä myös moneen muuhun paikkaan kehossa, eikä niitä tutkita. 

Tutkitaanhan! Missä kellarissa te elätte paperipussi päässä?

Mitäköhän syöpiä tutkitaan ilman oireita? Aivosyöpä? Haimasyöpä? Suolistosyöpä? Mahasyöpä? Keuhkosyöpä? Enpä ole saanut kontrollikutsua näihin.

Itse asiassa paksusuolen säännöllinen seulontatyyppinen tähystys kai pienentäisi syöpäkuolleisuutta, mutta tulisi yhteiskunnalle hyvin kalliiksi ja olisi potilaille vielä tukalampaa kuin papat.

-eri.

Vierailija
153/192 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut aikanaan työkseni papa-näytteitä. Vastaan tuli naisia jotka suoraan sanoivat että heitä pelottaa tai ällöttää. Tajusin että sen näytteen voi todellakin ottaa inhimillisemmin ja asiakas huomioiden. Kerroin koko ajan mitä teen ja käskin sanoa jos tuntuu yhtään pahalta. Toimin rauhallisesti. Moni sanoi ettei ennen ole ollut näin kivuton näytteenotto. Tärkeää on että ei käytä liian isoa ankannokkaa. Mä ne pienimmät aina otin ja muut näytteenottajat ihmetteli. Olen itse hyvin arka näissä asioissa koska mulla on hyväksikäyttötausta joten ymmärrän sen pelon ja ahdistuksen

Minäkin olen ottanut työssäni papoja ja olen täysin samaa mieltä, että näytteen voi ottaa niinkin ettei se ole kauhukokemus. Itsekin pyrin käyttämään niin pientä spekulaa kuin mahdollista. Minulle opetettiin aikanaan, että kannattaa ottaa iso mutta olen eri mieltä. 

Se miten näytteenottaja kohtelee, vaikuttaa tosi paljon esim siihen miten pystyy rentoutumaan ja se taas edesauttaa kivutonta näytteenottoa. 

Vierailija
154/192 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos evoluutio on luonut naisen alapäähän syöpäpesäkkeen, niin miten entisaikoina naiset pärjäsivät ilman papakoetta? Kuoliko kaikki naiset maaseudulla kolmekymppisenä syöpään joskus vaikkapa 100-150 vuotta sitten? 

Vierailija
155/192 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihotautilääkärillä tarkistutan luomet ja hammaslääkärissä hampaat vuosittain. Omalääkärini ottaa yleisverikokeet, käyn myös papassa ja ultrassa joka vuosi. Ihan normaalia on käydä erilaisissa tutkimuksissa myös silloin kun ei ole oireita. Hammaslääkärissäkin käyn mieluummin säännöllisesti jotta pienikin muutos havaitaan, sen sijaan että yhtenä päivänä koko hammas halkeaa ja joudun juurihoitoon kun se onkin salaa sisältä mätä. Papassa on sama ide

Sulla on varmaan työterveydenhuolto, joka kattaa hammastarkastukset, tai rahaa käydä yksityisellä. Helsingissä ei voi edes varata aikaa hammastukseen julliselle, edes vaikka vuoden päähän. Sitten valitetaan, eytä ihmiset ei pidä huolta hampaistaan, oma vika!

Vierailija
156/192 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin, ihan vuosittain. En ymmärrä ihmisiä jotka eivät tarkistuta.

Tarkistuisin, jod olis rahaa mennä yksityiselle. Julkisella ei tarkistella.

Vierailija
157/192 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanoi se lääkäri, ettei tarvitse tehdä sisätutkimusta, koska olen neitsyt. Olen miettinyt nyt myöhemmässä vaiheessa, kannattaisiko silti mennä varmuuden vuoksi.

Mahtaakohan olla noin.  Tiedän naisen, ehdottomasti uskonnollisen vakaumuksensa vuoksi,  kohdun rungon syöpä,  kohtu, munasarjat,  nivusrauhaset pois. 

Vierailija
158/192 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. Kuolen kun kuolen. En ole käynyt mammografioissakaan, eikä pelota yhtään. Lapseni ovat jo aikuisia, ei minun tarvitse elää ikuisesti.

Eli jos tulee hankalia oireita et mene lääkäriin, ja jos menisitkin et halua syöpähoitoja? Niin varmaan.

Olen eri, mutta en todellakaan halua syöpähoitoja, jos syöpä ilmenee. Olen 56-vuotias ja elänyt jo ihan tarpeeksi, että voin kuollakin jos niikseen tulee. Jos Jumalan mielestä minun on syytä vielä elää täällä maan päällä, hän pitää minut kyllä hengissä. Jos ei pidä, lähden mielelläni täältä parempaan tulevaisuuteen, taivaaseen.

Vierailija
159/192 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos evoluutio on luonut naisen alapäähän syöpäpesäkkeen, niin miten entisaikoina naiset pärjäsivät ilman papakoetta? Kuoliko kaikki naiset maaseudulla kolmekymppisenä syöpään joskus vaikkapa 100-150 vuotta sitten? 

Kyllähän miehet ehti monta vaimoa käyttää kun äkkiä uusi lapsillekin hoitajiksi.  

Vierailija
160/192 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He eivät vaihtaneet koko ajan seksipartneria. Tämä syöpään on oikeastaan sukupuolitauti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi