Kauanko pystyt kävelemään ilman normaalivauhtia, ilman että jalkojasi alkaa särkemään?
Kerro myös ikäsi ja mitä liikuntaa muuten harrastat.
Kommentit (28)
Kun Lontoossa olitiin koko päivä jalkojen päällä ja käveltiin sekä ulkona, että kierrettiin vaikkapa British Museumia sanotaan viisi tuntia, niin kyllähän jalat ja ristiselkä olivat väsyneet sulkemisaikaan. Miehelle jäi pysyvää haittaa jalkapohjiin, olisi kai tarvinnnut parempaa tukea jalkaholville.
2-3 km jälkeen mortonin neurooma alkaa tuntua kahdessa varpaassa, joten täytyy aina keksiä vippaskonsteja kun lähtee kävelemään. Ilman reppua tai rinkkaa voin kävellä ilman kolotuksia jopa 20km, kunhan varpaissa on vippaskontit. Iltaisin tosin jalkoja sitten särkee tuommoinen lenkki ja otan särkylääkkeen jos haluan nukkua.
Ylipanoa ja ikää on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kysymyksesi tarkoittaa? Ilman normaalivauhtia, siis madellen vai mitä?
Matelu ei mielestäni ole normaalitahti. Tarkoitin siis sellaista keskivauhtia millä yleensä kävellään. Kysyin siis siksi, kun itselläni alkaa tulemaan jo tunnin kävelyn jälkeen todella kipeäksi jalat vaikka joka päivä kävelenkin ja olen normaalipainoinen.
T. AP
Eli kirjoitusvirhe?
Juu anteeksi, oli kirjoitusvirhe tuo.
Kävelen käytännössä joka päivä varsin rivakkaan tahtiin asfaltilla (asun kaupungissa) semmoiset 6000, 7000 askelta. En ole huomannut, että jalat kipeytyisivät. Olen kävellyt myös siellä Pariisissa, jossa asuu lähisukulaisia, useita kertoja päiväkausia, eivätkä jalat ole tähän mennessä kipeytyneet. Täytän seuraavaksi 70. Muuta liikuntaa en harrasta kotijumpan lisäksi. Olen pienikokoinen, eikä mulla ole vielä nivel- tai selkäsärkyjä.
Mulla alkaa jalkoja särkemään, jos joudun seisoskelemaan pitkään paikoillani. Kävellessä ei. Ennemminkin lonkat kipeytyy ja jalat saattaa turvota, jos kävelen pitkiä matkoja lämpimällä säällä, mutta särkyä ei ole.
Kävelen pitkiä matkoja silloin tällöin eikä vielä ole kävellessä ruvennut jalkoja särkemään. Samana iltana tai seuraavana päivänä voi kyllä tuntua sellaista lievää rasitussärkyä, johon saatan ottaa särkylääkkeen. Minulla on MS-tauti.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Istuitteko välillä huilimassa jalkoja? Ja mikä kilometrimäärä tuli? Vähän eri juttu jos se ns aamusta iltaan tarkoitti 2km/h turistinähtävyyksiä kierrellen ja välillä ravintolassa ja penkillä istuen, vai reititetty 4km/h pelkillä 15min syöntitauoila. Toisesta tulee ehkä reilu 10km päivässä ja toisesta 30km.