Miksi kaikki gynekologit tuputtaa hormonivalmisteita?
Kaikkeen löytyy ratkaisuksi hormonivalmiste.. minä kun en hormoneja halua!
Kommentit (135)
Ne saavat rahaa ja muita lahjuksia lääkefirmoilta.
Näin heitä on ohjeistettu toimimaan. Viis siitä, että hormonivalmisteet lisää tiettyjä tauteja (mm. veritulpan sekä rintasyövän riskiä) ja aiheuttaa monella mm. tunne-elämän häiriöitä.
Sitä ei toki voi kiistää, etteikö nämä toimisi tehokkaasti ehkäisyvälineenä. Sekä hedelmöitystä estävänä että libidoa laskevana.
No kerroppa mitä sinä haluat, niin mietitään voiko sitä saada ilman hormooneja.
No älä ota sitten niitä hormoneja - simppeliä. Ei kukaan pakota.
Itsellä ne auttoi viihdevuosivaivoihin erinomaisesti.
Kukin tavallaan.
Koska meidän luontaiset hormonit on tuhottu ja he pitää korvata synteettisillä
Mene luontaislääketietern edustajalle. Eivät hekään tiedä hormoneista. Miksi lääkärin pitäisi tietää oman alansa ulkopuolisista vslmisteista
?
Mitä muita lääkkeitä ne voisivat tuputtaa? Suomalainen kun menee lääkärille, odottaa yleensä saavan konkreettista apua ja hoitoa.
Eiköhän noissakin ole tullut kehitystä huimasti.
Kertovat vain vaihtoehdoista. Sitten se möly yltyisi, jos eivät puhuisi mitään hormonihoidoista.
Itse päätin olla ottamatta hoitoja.
Vierailija kirjoitti:
Näin heitä on ohjeistettu toimimaan. Viis siitä, että hormonivalmisteet lisää tiettyjä tauteja (mm. veritulpan sekä rintasyövän riskiä) ja aiheuttaa monella mm. tunne-elämän häiriöitä.
Sitä ei toki voi kiistää, etteikö nämä toimisi tehokkaasti ehkäisyvälineenä. Sekä hedelmöitystä estävänä että libidoa laskevana.
Hormooneja käytetään kymmeniin muihinnkin tarkoituksiin. Veritulppia ja rintasyöpiä syntyy myös vaikkei olisi mitään hormonihoitoa.
Minunkin hormonivastaisuus loppui tasan sillä hetkellä, kun vaihdevuosivaivat alkoivat haitata jokapäiväistä elämääni. Hormonikorvaushoito on suuri lahja.
Vierailija kirjoitti:
Koska meidän luontaiset hormonit on tuhottu ja he pitää korvata synteettisillä
Mikäs ne on tuhonnut?
Minun hormonivastaisuus loppui siihen, kun kuulin, että unettomuus lisää merkittävämmin dementian riskiä kuin hormonit rintasyövän riskiä. Otan ennemmin rintasyövän kuin dementian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormooneja käytetään kymmeniin muihinnkin tarkoituksiin. Veritulppia ja rintasyöpiä syntyy myös vaikkei olisi mitään hormonihoitoa.
Veristulppariskin välttää, kun käyttää ihon kautta annosteltavaa hormonia. Syöpiin vaikutus on ihan syöpäkohtaista, hormonikorvaushoito laskee esim. suolistosyöpien esiintyvyyttä. Keskimäärin hormonikorvaushoito pidentää elinikää ja nostaa elämänlaatua. Vain typerä jättää käyttämättä, jos erityisiä riskitekijöitä ei itsellä ole.
Mistä ihmeestä te löydätte noita lääkäreitä jotka tuputtaa hormoneita. Itse olen saanut vaihdevuosioireisiin rukoilla apua antavia hormoneja kun ne lisää sitä sun tätä riskiä ja ovat lääkärin mielestä niin vaarallisia. Lopulta sain ja nyt pystyy nukkumaan ja elämään normaalisti.
Toisaalta itse sain e-pillerit 13-vuotiaana vasta yli vuoden kärsimisen (kovat kivut, 13 päivää kerrallaan kestäneet runsaat kuukautiset, oksentelu, ripulointi, migreenit, pyörtyminen) jälkeen ja siitäkin vasta 5 vuotta myöhemmin kerrottiin, että niitä voi (ja minun tapauksessani myös ehdottomasti kannattaa) syödä myös useamman liuskan putkeen. Sekään ei kyllä ollut hyvä, ettei hormoneja "tuputettu", elämäni oli siedettävää vasta 6 vuoden kärsimisen jälkeen. Se, että kerrotaan vaihtoehdoista on mielestäni pelkästään kannatettava asia. Ei niitä hormoneita ole pakko itselleen ottaa, voi kysyä mitä hormoonittomia vaihtoehtoja on.
Vierailija kirjoitti:
Ne saavat rahaa ja muita lahjuksia lääkefirmoilta.
Oliskohan sulla jotain tarkempaa tietoa tällaisesta, kun minun tietääkseni lääkärin palkka on ihan sama vaikkei kirjoittaisi yhtään reseptiä.
No onhan se hyvä, että kerrotaan vaihtoehdoista. Itse ainakin olen sitten avoimin mielin kun aika koittaa. Ihan hyvin voisin käyttää