Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikki gynekologit tuputtaa hormonivalmisteita?

Vierailija
27.06.2024 |

Kaikkeen löytyy ratkaisuksi hormonivalmiste.. minä kun en hormoneja halua!

Kommentit (135)

Vierailija
1/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se hyvä, että kerrotaan vaihtoehdoista. Itse ainakin olen sitten avoimin mielin kun aika koittaa. Ihan hyvin voisin käyttää

Vierailija
2/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne saavat  rahaa  ja muita lahjuksia lääkefirmoilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin heitä on ohjeistettu toimimaan. Viis siitä, että hormonivalmisteet lisää tiettyjä tauteja (mm. veritulpan sekä rintasyövän riskiä) ja aiheuttaa monella mm. tunne-elämän häiriöitä. 

Sitä ei toki voi kiistää, etteikö nämä toimisi tehokkaasti ehkäisyvälineenä. Sekä hedelmöitystä estävänä että libidoa laskevana. 

Vierailija
4/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niiden työ. 

Vierailija
5/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerroppa mitä sinä haluat, niin mietitään voiko sitä saada ilman hormooneja.

Vierailija
6/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka on oikein hyvä

Vierailija
7/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä ota sitten niitä hormoneja - simppeliä. Ei kukaan pakota.

Itsellä ne auttoi viihdevuosivaivoihin erinomaisesti. 

Kukin tavallaan.

Vierailija
8/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meidän luontaiset hormonit on tuhottu ja he pitää korvata synteettisillä

Vierailija
9/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene luontaislääketietern edustajalle. Eivät hekään tiedä hormoneista. Miksi lääkärin pitäisi tietää oman alansa ulkopuolisista vslmisteista

?

Vierailija
10/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muita lääkkeitä ne voisivat tuputtaa? Suomalainen kun menee lääkärille, odottaa yleensä saavan konkreettista apua ja hoitoa. 

Vierailija
11/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän noissakin ole tullut kehitystä huimasti. 

Vierailija
12/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertovat vain vaihtoehdoista. Sitten se möly yltyisi, jos eivät puhuisi mitään hormonihoidoista. 

Itse päätin olla ottamatta hoitoja. 

Vierailija
13/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin heitä on ohjeistettu toimimaan. Viis siitä, että hormonivalmisteet lisää tiettyjä tauteja (mm. veritulpan sekä rintasyövän riskiä) ja aiheuttaa monella mm. tunne-elämän häiriöitä. 

Sitä ei toki voi kiistää, etteikö nämä toimisi tehokkaasti ehkäisyvälineenä. Sekä hedelmöitystä estävänä että libidoa laskevana. 

Hormooneja käytetään kymmeniin muihinnkin tarkoituksiin. Veritulppia ja rintasyöpiä syntyy myös vaikkei olisi mitään hormonihoitoa.

Vierailija
14/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin hormonivastaisuus loppui tasan sillä hetkellä, kun vaihdevuosivaivat alkoivat haitata jokapäiväistä elämääni. Hormonikorvaushoito on suuri lahja.

Vierailija
15/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska meidän luontaiset hormonit on tuhottu ja he pitää korvata synteettisillä

Mikäs ne on tuhonnut?

Vierailija
16/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hormonivastaisuus loppui siihen, kun kuulin, että unettomuus lisää merkittävämmin dementian riskiä kuin hormonit rintasyövän riskiä. Otan ennemmin rintasyövän kuin dementian.

Vierailija
17/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hormooneja käytetään kymmeniin muihinnkin tarkoituksiin. Veritulppia ja rintasyöpiä syntyy myös vaikkei olisi mitään hormonihoitoa.

Veristulppariskin välttää, kun käyttää ihon kautta annosteltavaa hormonia. Syöpiin vaikutus on ihan syöpäkohtaista, hormonikorvaushoito laskee esim. suolistosyöpien esiintyvyyttä. Keskimäärin hormonikorvaushoito pidentää elinikää ja nostaa elämänlaatua. Vain typerä jättää käyttämättä, jos erityisiä riskitekijöitä ei itsellä ole.

Vierailija
18/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä te löydätte noita lääkäreitä jotka tuputtaa hormoneita. Itse olen saanut vaihdevuosioireisiin rukoilla apua antavia hormoneja kun ne lisää sitä sun tätä riskiä ja ovat lääkärin mielestä niin vaarallisia. Lopulta sain ja nyt pystyy nukkumaan ja elämään normaalisti.

Vierailija
19/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta itse sain e-pillerit 13-vuotiaana vasta yli vuoden kärsimisen (kovat kivut, 13 päivää kerrallaan kestäneet runsaat kuukautiset, oksentelu, ripulointi, migreenit, pyörtyminen) jälkeen ja siitäkin vasta 5 vuotta myöhemmin kerrottiin, että niitä voi (ja minun tapauksessani myös ehdottomasti kannattaa) syödä myös useamman liuskan putkeen. Sekään ei kyllä ollut hyvä, ettei hormoneja "tuputettu", elämäni oli siedettävää vasta 6 vuoden kärsimisen jälkeen. Se, että kerrotaan vaihtoehdoista on mielestäni pelkästään kannatettava asia. Ei niitä hormoneita ole pakko itselleen ottaa, voi kysyä mitä hormoonittomia vaihtoehtoja on.

Vierailija
20/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne saavat  rahaa  ja muita lahjuksia lääkefirmoilta.

Oliskohan sulla jotain tarkempaa tietoa tällaisesta, kun minun tietääkseni lääkärin palkka on ihan sama vaikkei kirjoittaisi yhtään reseptiä.